Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (1 time siden):

Dette blir som å diskutere Midtøsten med Per Sandberg. Hezbollah er også islamister, det iranske regimet er islamister. Tror du virkelig det er nok til at de kan samarbeide med IS?

Kilden til "IS-Hamas-forbindelsen" er forøvrig David Saranga, en israelsk diplomat.

Jeg synes forsøket ditt på å bortforklare denne historien om en befridd Yezidi-slave på Gazastripen er så latterlig tynn.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (8 minutter siden):

Jeg synes forsøket ditt på å bortforklare denne historien om en befridd Yezidi-slave på Gazastripen er så latterlig tynn.

Det er ikke en bortforklaring, men en påpekning av at IS-Hamas-koblingen stinker av billig propaganda. Netanyahu har allerede gjort den samme retoriske koblingen flere ganger, så dette er helt bevisst. Hamas er jo ille nok i seg selv, så israelerne fremstår her temmelig barnslige med sitt idiotiske "Hamas=IS"-vås. Det er ment for de mest enkle av oss. 

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
UglaSukk skrev (53 minutter siden):

Vestbredden :

"Israel' commits massacre in Tulkarm, kills 18 after striking a cafe."

https://english.almayadeen.net/news/politics/-israel--commits-massacre-in-tulkarm--kills-16-after-targeti

Fantastisk kilde, virkelig troverdig og nøytral 😅😅😅

DukeNukem3d skrev (10 minutter siden):

Ufattelig trist at ikke noen bare kam vøre glad på denne stakkars kvinnens vegne....

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Fantastisk kilde, virkelig troverdig og nøytral 😅😅😅

Ufattelig trist at ikke noen bare kam vøre glad på denne stakkars kvinnens vegne....

Ufattelig trist at du ikke kan lese hva jeg faktisk kommenterer rundt den historien. Ingen grunn til å gjøre seg dum nå.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (Akkurat nå):

Ufattelig trist at du ikke kan lese hva jeg kommenterer rundt den historien. Ingen grunn til å gjøre seg dum nå.

Jeg har lest, og jeg har faktisk kun sett kritikk, noe positivt må være gjemt inni alt det negative..  

Jeg hadde faktisk vært glad på hennes vegne om det så var Hamas som hadde satt henne fri

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest, og jeg har faktisk kun sett kritikk, noe positivt må være gjemt inni alt det negative..  

Jeg hadde faktisk vært glad på hennes vegne om det så var Hamas som hadde satt henne fri

Ja, det hadde jeg også. 

Det jeg skriver om berører noe annet. Ingen av oss vil jo at slike historier blir misbrukt til propaganda-formål.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (9 minutter siden):

Det er ikke en bortforklaring, men en påpekning av at IS-Hamas-koblingen stinker av billig propaganda. Netanyahu har allerede gjort den samme retoriske koblingen flere ganger, så dette er helt bevisst. Hamas er jo ille nok i seg selv, så israelerne fremstår her temmelig barnslige med sitt idiotiske "Hamas=IS"-vås. Det er ment for de mest enkle av oss. 

Nei, bortforklaring var et altfor mildt uttrykk fra min side. Høres mer ut som konspiranoia.

• Liker 6
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (18 minutter siden):

Nei, bortforklaring var et altfor mildt uttrykk fra min side. Høres mer ut som konspiranoia.

Man kan ikke lære en som ikke vet noenting om sannsynlige samarbeid i Midtøsten om hva som er usannsynlige samarbeid når vedkommende insisterer på å forbli uvitende.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som det er slik at Hanniye ble drept fordi man trodde seg trygg all den tid det foregikk forhandlinger, med USA som "garantist".

Og det virker som Nasrallah gikk I samme fella. At de ikke ville ha treftes DER de treftes hvis det ikke foregikk forhandlinger, med USA som garantist.

Det blir kanskje ikke flere forhandlinger.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (15 minutter siden):

Man kan ikke lære en som ikke vet noenting om sannsynlige samarbeid i Midtøsten om hva som er usannsynlige samarbeid når vedkommende insisterer på å forbli uvitende.

Hva er det som betviles egentlig?

Den offisielle versjonen er visstnok at han hadde fått/kjøpt henne på reise i Irak.

Dette mener du ikke stemmer?

Hvordan skaffer man seg en yazidisk sexslave på Gaza om ikke via IS?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
UglaSukk skrev (32 minutter siden):

Det virker som det er slik at Hanniye ble drept fordi man trodde seg trygg all den tid det foregikk forhandlinger, med USA som "garantist".

Og det virker som Nasrallah gikk I samme fella. At de ikke ville ha treftes DER de treftes hvis det ikke foregikk forhandlinger, med USA som garantist.

Det blir kanskje ikke flere forhandlinger.

Israel trodde nok de var trygge 6 oktober også, da det var våpenhvile 

Sånn kan det gå...

La meg legge til, de tre israelerne spm ble drept i Jerusalem av Hamas under våpenhvile, samtidig som det foregikk forhandlinger, trodde sikkert også de var trygge. Fosteret i magen til deb ene kvinnen tenkte nok ikke så mye på det, selv om det døde, men det er altså terroristledere som skal kunne føle seg trygge på den ene siden mens sivile på den andre ikke skall det? Ikke rart Israel ikke vil inngå en våpenhvile, de vet jo at den andre parten bare driter I det likevel 

Endret av Tussi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Det er voldsomt hvor lenge du klarer å kverrulere selv når du ikke har noen ting å slå i bordet med. Din påstand at historien er falsk = din bevisbyrde. Om du ikke kan dokumentere drøye påstander så er det vel bedre å holde kjeft? Her ser du bare tåpelig ut.

Historien er sikkert ikke falsk. Det er IS-Hamas-koblingen som er falsk. Og trolig det eneste poenget til Israel for å publisere historien. Selv om Hamas er en gjeng ekstremister så er det rett og slett absurd at de skal ha bånd til IS. Spør den neste Midtøsten-kjenneren du møter, så får du nok vite det du trenger.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Folkflesk said:

Hva tror du når du ser grushaugene som var Gaza City og Rafah? At noen hundre sivile er døde?

Så det er grushaugane som legger føring for kor mange uskyldige sivile Israel dreper? Du har kanskje kontroll på grushaugane og kan formidle reelle tal uskyldige sivile drept av Israel? Husk på at nokre av desse grushaugane kjem av di 10% raketter skutt av Hamas og PIJ som bomma på Israel og traff Gaza istedet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (8 minutter siden):

Israel trodde nok de var trygge 6 oktober også, da det var våpenhvile 

Sånn kan det gå...

Benny (statsminister 2009-2021) hadde skapt "sikkerheten" gjennom å sabotere den palestinske selvstyremyndigheten og diskret assistere Hamas.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Folkflesk said:

Historien er sikkert ikke falsk. Det er IS-Hamas-koblingen som er falsk. Og trolig det eneste poenget til Israel for å publisere historien. Selv om Hamas er en gjeng ekstremister så er det rett og slett absurd at de skal ha bånd til IS. Spør den neste Midtøsten-kjenneren du møter, så får du nok vite det du trenger.

Du er klar over at IS har mange fraksjoner innad som ikkje er heilt enig seg imellom om kven fienden er?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...