leifeinar Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Det var interessant å høre, har du en link på den påstanden? Vi har et offisielt tall fra Ukraina nå, altså? Midt på sida her. men er sikkert flere i begge kriger desverre https://www.ohchr.org/en/news/2023/09/ukraine-civilian-casualty-update-11-september-2023 Endret 15. oktober 2023 av leifeinar 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Entern skrev (1 minutt siden): FNs resolusjoner er ikke verdt en dritt, FN er totalt infiltrert av muslimske diktaturstater. »fengsel»…hadde ikke palestinerne insistert på ukentlige selvmordsangrep hadde muren vært unødvendig. Og selvmordsaksjonene ville opphørt hvis Israel hadde behandlet minoritetene med et minimum av respekt. Lenke til kommentar
Entern Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Inspector skrev (Akkurat nå): Og selvmordsaksjonene ville opphørt hvis Israel hadde behandlet minoritetene med et minimum av respekt. Haha nei, Hamas’ mål er jødeutryddelse. Står i chartret deres. Og også før Hamas var jødehatet sterkt blant dem. Det var det også før 1948. 7 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Entern skrev (1 minutt siden): Haha nei, Hamas’ mål er jødeutryddelse. Står i chartret deres. Og også før Hamas var jødehatet sterkt blant dem. Det var det også før 1948. Og det er mange i Israel som mener det samme om motparten, særlig blandt de ultraortodokse som Benny nå er avhengig av. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 leifeinar skrev (3 minutter siden): Midt på sida her. men er sikkert flere i begge kriger desverre https://www.ohchr.org/en/news/2023/09/ukraine-civilian-casualty-update-11-september-2023 Det var altså snakk om titusenvis av døde sivile bare i Mariupol, en enkelt by... Så jeg tror ikke man kan bruke tall fra Ukraina til noe før man har ryddet opp etter Putin. 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Entern Skrevet 15. oktober 2023 Populært innlegg Del Skrevet 15. oktober 2023 Inspector skrev (1 minutt siden): Og det er mange i Israel som mener det samme om motparten, særlig blandt de ultraortodokse som Benny nå er avhengig av. Dersom israelerne ønsket å utrydde palestinerne hadde de gjort det for lenge siden. 9 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Inspector skrev (Akkurat nå): Og det er mange i Israel som mener det samme om motparten, særlig blandt de ultraortodokse som Benny nå er avhengig av. Det spiller ingen rolle at man har noen gærninger i landet, det er ikke israels politikk og grunnlov at palestinere skal kastes på havet. Dette er en ganske vesentlig forskjell på partene. 3 1 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) leifeinar skrev (20 minutter siden): israel har på 5-6 dager klart og slakte like mange barn som russerne har brukt 1,5 år på DukeNukem3d skrev (15 minutter siden): Det var interessant å høre, har du en link på den påstanden? Vi har et offisielt tall fra Ukraina nå, altså? Dette blir noe off-topic, men la oss få dette korrekt. Over 700 barn har blitt drept på Gazastripen den siste uka, som er helt sykt. Leifeinar sikter til FNs offisielle tall for drepte barn i Ukraina, som nå er på 554. Men FNs offisielle tall for drepte sivile i Ukraina inkluderer kun bekreftede og FN-identifiserte drepte. Som FN selv opplyser hver gang de oppdaterer tallene er derfor det reelle tallet på drepte sivile og barn av Russland trolig langt høyere - og de tallene FN har er bare "toppen av isfjellet". https://www.ohchr.org/en/news/2023/09/ukraine-civilian-casualty-update-11-september-2023 For eksempel kan det reelle totale tallet på drepte sivile bare i Mariupol alene være på opp mot 75.000. La oss heller absolutt ikke glemme de over 700.000 ukrainske barna som Russland har kidnappet. Endret 15. oktober 2023 av Snikpellik 6 3 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Det spiller ingen rolle at man har noen gærninger i landet, det er ikke israels politikk og grunnlov at palestinere skal kastes på havet. Dette er en ganske vesentlig forskjell på partene. Forskjellene ligger kun på det teoretiske planet. I praksis er Israel og Palestina to alen av samme stykke; nemlig lavpannede steinaldermennesker som ikke fortjener et fnugg av sympati før de begynner å se fremover mot akseptable løsninger for begge. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hva er egentlig værst av sidene i israeler-/palestiner-konflikten? Palestinerene som ikke har en reel/ordinær hær, men bedriver terror med de midlene de har, eller Israel som sikkert begrenser seg men bedriver fortrengning av Palestinere, folkemord og bomber sivile med en militær overmakt med mer?! Hvordan vekter man slike sider opp mot hverandre og ensidig støtter dene ene siden? Etter å ha lest gjennom alle sidene både i den stengte Israel/palestiner-konfliktråden og denne tråden må jeg si jeg i større og større grad sympatiserer med Israel og mindre og mindre med palestinerene forutsatt at det som er skrevet om kriger mot Israel fra naboland til tross for forsøk fra Israel om forsoning stemmer. Jeg er også enig i at måten og området staten Israel ble opprettet var ELENDIG for å si det mildt. Men selv om det ikke nå lar seg gjøre noe med, så blir det som å lukke øyne, ører med mer å kategoriskt se bort i fra det når man skal gjøre seg tanker omkring konflikten som er nå i og med konflikten har en SÅ omfattende bakgrunn og historikk. Skal man løse et problem permanent må man også se på hva som gjorde at problemet oppstod i første rekke. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Inspector skrev (16 minutter siden): Forskjellene ligger kun på det teoretiske planet. I praksis er Israel og Palestina to alen av samme stykke; nemlig lavpannede steinaldermennesker som ikke fortjener et fnugg av sympati før de begynner å se fremover mot akseptable løsninger for begge. Nei, jeg har møtt både fantastiske israelere og palestinere som bare vil leve i fred. Så jeg kan ikke dele ditt syn på dette. 2 Lenke til kommentar
overhodet Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Voldsomme arsenal. 2 4 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Nei, jeg har møtt både fantastiske israelere og palestinere som bare vil leve i fred. Så jeg kan ikke dele ditt syn på dette. Vil nok tro at flertallet på begge sider deler dette ønsket. Synest det virker som at USA har bremset israel litt. åpne noen grenser, strøm og vann. Endret 15. oktober 2023 av leifeinar 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Nei, jeg har møtt både fantastiske israelere og palestinere som bare vil leve i fred. Så jeg kan ikke dele ditt syn på dette. Selvfølgelig finnes det gode mennesker på begge sider. Problemet er at disse blir oversett av de svart/hvite og blodtørstige som ikke forstår hva som må til for å skape varig fred. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 overhodet skrev (1 time siden): Back on track til nyheter. Så vidt jeg ser heter ikke tråden diskusjon om apartheid i Israel. Nei, men det er dessverre slik at alle andre tråder blir stengt og den siste i dag - som peker til denne tråden som et sted man kan diskutere videre. Så når folk ikke får lov til å diskutere andre steder, så kommer de naturligvis hit. Så forvent mer slikt og forvent at denne tråden også blir stengt av Uderzo i tide og utide inntil han bare stenger den for godt. Lykke til Lenke til kommentar
Medlem Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Inspector skrev (13 minutter siden): Problemet er at disse blir oversett av de svart/hvite og blodtørstige som ikke forstår hva som må til for å skape varig fred Freden kommer når fordrevne palestinere kan flytte tilbake til områder i Israel og hat og mistenksomhet kan erstattes med forsoning PS. Irene har sloss i 800 år, og i nord er det fortsatt konflikt Endret 15. oktober 2023 av Medlem Lenke til kommentar
Verm Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 1 hour ago, Brother Ursus said: [...] Men så er det ikke Israel som er den angripende parten. Hvis man bare skal se på enkelthendelser isolert, blir man ikke spesielt klok. Begge parter angriper hverandre, og har gjort det lenge. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 bshagen skrev (8 minutter siden): Nei, men det er dessverre slik at alle andre tråder blir stengt og den siste i dag Det er vel et emne som engasjere, som er i nyheten konstant akkurat nå, så det er vanskelig å forstå at man ikke kan diskutere det, alle sider av det, uten at tråden blir stengt i evigheter, så fremt man oppfører seg? At folk er uenige, er opplagt, og jeg trodde faktisk det var hele eksistensgrunnlaget for diskusjonsfora? 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Inspector skrev (1 time siden): Hangarskip ser imponerende ut og har stor kapasitet for gammeldags luftkrig. Med de er sårbare i moderne krigføring med feks undervannsdroner og sjømålsmissiler. Dette er noe feks Iran er fullstendig klar over. Jeg antar at at disse dyrebare kolossene blir et opplagt mål, hvis de blottstiller seg. USAs svar blir i så fall massivt. Hangarskipene har alltid en ubåt med seg som vil fange opp undervannsdroner. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå