DukeRichelieu Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2023 "Vi står fortsatt med Palestina og deres frigjøringskamp, men fordømmer allikevel terroren som ble utført mot sivile på det sterkeste." Hvorfor hører vi ikke dette fra muslimer? 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2023 Psykake skrev (1 minutt siden): Sukk... Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) er en organisasjon ledet av Arne Tumyr. Organisasjonen har gjentatte ganger vært omtalt i media i forbindelse med markeringer og demonstrasjoner. På Facebook har organisasjonen i overkant av 10.000 medlemmer. På den åpne Facebook-gruppen ytrer mange av medlemmene hva de tenker om den tiltalte og rettssaken etter terrorhandlingene 22. juli. Majoriteten skriver rett ut at de støtter Breiviks synspunkter, men at de er imot det han gjorde 22. juli. Du fortsetter å være en kranglefant! Her bekrefter jo du bare nettopp det jeg sa når de skriver at de er imot det han gjorde 22. juli? SIAN er uansett en svært marginal gruppe som utgjør mindre enn 0.2 % av den norske befolkning. 2 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2023 Bare så det er sagt så må gjerne folk stille seg bak og støtte palestinerne etter dette enten det er muslimer eller etniske nordmenn eller hva har du. Det jeg etterlyser er en fordømmelse av noe som ikke er noe annet enn et rent terrorangrep med slakting av sivile. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) DukeRichelieu skrev (46 minutter siden): Du fortsetter å være en kranglefant! Her bekrefter jo du bare nettopp det jeg sa når de skriver at de er imot det han gjorde 22. juli? SIAN er uansett en svært marginal gruppe som utgjør mindre enn 0.2 % av den norske befolkning. Det var bare et tilsvar på påstanden din om at hele Norge fordømte ABB. Det er mange som støttet og viste forståelse for hvorfor ABB gjorde som han gjorde. Kan man ikke påpeke åpenbare faktafeil uten å bli stemplet som en kranglefant? Endret 12. oktober 2023 av Psykake 1 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 Med tanke på at islam skal være fredens religion og at jeg har sett imamer og muslimer fordømme langt mildere terrorangrep enn dette så synes jeg det er rart vi ikke hører mer. 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2023 Psykake skrev (Akkurat nå): Det var bare et tilsvar på påstanden din om at hele Norge fordømte ABB. Det er mange som støttet og viste forståelse for hvorfor ABB gjorde som gjorde. Kan man ikke påpeke åpenbare faktafeil uten å bli stemplet som en kranglefant? Et svært marginalt antall av den norske befolkning hadde sympati med ABB og det var en bred fordømmelse av ABBs handlinger. Såpass bred at vi fint kan si hele landet. Så at du skal henge deg opp i det og finne noen ytterst få sympatisører viser at du ikke evner å se det store bildet og beviser igjen at du er en kranglefant. 1 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) 20 minutes ago, sedsberg said: Med tanke på at islam skal være fredens religion (…) Blir sjeldent god diskusjon om man tar utgangspunkt i å generalisere en vanvittig stor mengde mennesker. I så tilfelle kunne jo alle kristne generaliseres til å være troende til det gamle testamentet, hvor man snakket om helt sinnsyke ting som rettferdiggjøring av bestialske drap, voldtekt, incest, partering og å slå dritten ut av kvinner om de våget å snakke i en kirke… For andre godsaker se her: https://lifelessons.co/spirituality/bible/ Så - ja, alle burde fordømme det grusomme angrepet men la oss ikke falle i den enkle fellen og generalisere alt til oss og dem. Endret 12. oktober 2023 av The Very End 3 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 DukeRichelieu skrev (Akkurat nå): Et svært marginalt antall av den norske befolkning hadde sympati med ABB og det var en bred fordømmelse av ABBs handlinger. Såpass bred at vi fint kan si hele landet. Så at du skal henge deg opp i det og finne noen ytterst få sympatisører viser at du ikke evner å se det store bildet og beviser igjen at du er en kranglefant. Det er ikke rart det blir mye off topic når du ikke tåler å bli korrigert, og heller må ty til personangrep å kalle meg en krangelfant. Nei, man kan ikke fint si hele landet. Det er en modifisering av sannheten når det har vært nyhetssak på nyhetssak om den kvalmende ABB sympatien og støtten som har versert i visse miljøer. 5 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 DukeRichelieu skrev (15 minutter siden): Bare så det er sagt så må gjerne folk stille seg bak og støtte palestinerne etter dette enten det er muslimer eller etniske nordmenn eller hva har du. Det jeg etterlyser er en fordømmelse av noe som ikke er noe annet enn et rent terrorangrep med slakting av sivile. Da vil jeg foreslå at du leser gjennom den første tråden om Hamas-Israel, der finner du plenty med fordømmelse. Det vepsebolet er forøvrig stengt nå.. 😉 2 Lenke til kommentar
Rexxus Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 The Very End skrev (2 minutter siden): generalisere alt til oss og dem. Det er FARLIg 100% Har opplevd MANGE mennesker gjør det i Dagliglivet. 1 Lenke til kommentar
Rexxus Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 SilverShaded skrev (1 minutt siden): Da vil jeg foreslå at du leser gjennom den første tråden om Hamas-Israel, der finner du plenty med fordømmelse. Det vepsebolet er forøvrig stengt nå.. 😉 Jeg liker si ifra til ledelsen om noe går UT av tråd topic, og kun svarer hveranbdre PRIVAT Quoter, og slutter skrive om krigen exmpel 😛 Det blir mye stenging da, blir vel snart mer enn 1gang i døgnet da i fremtiden. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) DukeRichelieu skrev (45 minutter siden): "Vi står fortsatt med Palestina og deres frigjøringskamp, men fordømmer allikevel terroren som ble utført mot sivile på det sterkeste." Hvorfor hører vi ikke dette fra muslimer? Fordi mange har et fanatisk hat mot Israel. Men i prinsippet er jeg helt enig med deg at fordømmelsen burde være tydelig fra "offentlige", være seg organisasjoner, trosamfunn etc, med tanke på den åpenbare støtten til de brutale drapene på israelske sivile fra vestlige muslimer. Endret 12. oktober 2023 av Psykake 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) Psykake skrev (10 minutter siden): Det er ikke rart det blir mye off topic når du ikke tåler å bli korrigert, og heller må ty til personangrep å kalle meg en krangelfant. Nei, man kan ikke fint si hele landet. Det er en modifisering av sannheten når det har vært nyhetssak på nyhetssak om den kvalmende ABB sympatien og støtten som har versert i visse miljøer. Da får jeg korrigere meg selv og si at nesten hele Norge (90 % for å ha litt margin) fordømte ABBs handlinger. Happy? Det var uansett en bred fordømmelse over hele linjen. Selvsagt vil det være noen som sympatiserer med ABB både i synspunkter og handling. Såpass er opplagt. Er derfor jeg mener du kverulerer når jeg tror du skjønte hva jeg egentlig mente. Om vi går tilbake til tema er det over 200 000 muslimer i Norge. Langt mer enn de 10 000 medlemmene i SIAN du refererte til og de 10 personene som møter opp på demonstrasjonene deres. Og hittil er det urovekkende stille fra norske muslimer så vidt jeg kan se. Men dette gjelder ikke bare i Norge. Endret 12. oktober 2023 av DukeRichelieu 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 Når man blir kritisert for å skrive at islam skal være fredens religion så viser det hvor utrolig dårlig rykte islam har. "Alle" tolker det automatisk som ironi eller provokasjon. Jeg kjenner flere muslimer og ingen av dem vil en flue fortred. 3 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 Rexxus skrev (2 minutter siden): Jeg liker si ifra til ledelsen om noe går UT av tråd topic, og kun svarer hveranbdre PRIVAT Quoter, og slutter skrive om krigen exmpel 😛 Det blir mye stenging da, blir vel snart mer enn 1gang i døgnet da i fremtiden. Dette klarer admins fint å se selv. Tråder får opprydding når det blir mye off-topic og personangrep. Mitt bidrag var ment som et hint om at denne tråden lett kan gå samme veien. 1 Lenke til kommentar
Rexxus Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 SilverShaded skrev (1 minutt siden): Dette klarer admins fint å se selv. Tråder får opprydding når det blir mye off-topic og personangrep. Mitt bidrag var ment som et hint om at denne tråden lett kan gå samme veien. Ja forstår det Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) 10 minutes ago, sedsberg said: Når man blir kritisert for å skrive at islam skal være fredens religion så viser det hvor utrolig dårlig rykte islam har. Kritikken du mottok var basert på første setning, fordi den brukes av flere som ønsker å forenkle og fordumme verden til oss og dem. Om du ikke mente det slik er det helt greit og da får du se bort fra kritikken, min oppfordring er allikevel å ikke gi brennstoff til de som ikke evner å se lengre enn navnet på religionen med å ha en slik åpningssetningen for den tolkes nok av mange som hånlig. Endret 12. oktober 2023 av The Very End 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) DukeRichelieu skrev (10 minutter siden): Selvsagt vil det være noen som sympatiserer med ABB både i synspunkter og handling. Såpass er opplagt. Er derfor jeg mener du kverulerer når jeg tror du skjønte hva jeg egentlig mente. I stedet for å forvente at andre brukere skal lese tankene dine, hvorfor ikke bare være tydelig fra starten av. Når du skriver hele må du forvente at det blir tolket som hele. Jeg forstår bare ikke logikken i å forvente at norske muslimer unisont og offentlig skal fordømme noe som helst når det er sinnsyke islamister som begår handlingene, for hvis ikke betyr det at de indirekte støtter halshugging av jødiske babyer. Synes det blir formulert relativt godt her: “I think we should take a step back and ask a different question, which is: ‘Is it justified to demand that Muslims condemn terrorism?’ Now that might sound a little radical even asking it. The reason I say that is this. Condoning the killing of civilians is, to me, about the most monstrous thing you can to do. And to be suspected of doing something so monstrous, simply because of your faith, seems very unfair. Now when you look at the majority of terrorist attacks in the United States, according to the FBI, the majority of domestic terror attacks are actually committed by white, male Christians. Now that’s just the facts. When those things occur, we don’t suspect other people who share their faith and ethnicity of condoning them. We assume that these things outrage them just as much as they do anyone else. And we have to afford this same assumption of innocence to Muslims. Endret 12. oktober 2023 av Psykake 2 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 12. oktober 2023 Del Skrevet 12. oktober 2023 bo1e skrev (54 minutter siden): Det er veldig stor forskjell på å støtte palestinere og å feire groteske terrorhandlinger mot sivile. Førstnevnte vil alminnelige mennesker fint kunne gjøre, det andre er det kun ødelagte mennesker som kan gjøre. Det er også stor forskjell på å feire og holde kjeft. 3 4 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2023 Psykake skrev (5 minutter siden): I stedet for å forvente at andre brukere skal lese tankene dine, hvorfor ikke bare være tydelig fra starten av. Når du skriver hele må du forvente at det blir tolket som hele. Tenker de fleste skjønte hva jeg mente, men vet at enkelte tar alt 100 % bokstavelig og vil kverulere om noen sier 99,9 % og det egentlig er 99,95 %. Flisespikking. Men tenker vi lar den ligge død nå. Sitat Jeg forstår bare ikke logikken i å forvente at norske muslimer unisont og offentlig skal fordømme noe som helst når det er sinnsyke islamister som begår handlingene, for hvis ikke betyr det at de indirekte støtter halshugging av jødiske babyer. Nå motsier jo du det du skrev i ditt forrige innlegg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg