Gå til innhold

Svhs? svart-hvit bilde ved pc-tv overføring


Serqevx

Anbefalte innlegg

Kjøpte TV på elkjøp fredag.

Prøvde å koble denne til Pcen her forleden dag da jeg møtte på et problem.

Bildet ble svart hvitt. Tidligere har jeg stilt TV'er jeg har koblet til pcen på SVHS men TV jeg kjøpte nå hadde ikke denne funksjonen. Er det noen måte jeg kan oppnå farger ved bruk av Svideo kabel? hadde det virket med "gul" analog kabel?

 

Bruker et scart adapter ettersom jeg ikke fant noen Svideo inngang på pcen.

har et asus geforce 4 titanium 4200 skjermkort.

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte TV på elkjøp fredag.

Prøvde å koble denne til Pcen her forleden dag da jeg møtte på et problem.

Bildet ble svart hvitt. Tidligere har jeg stilt TV'er jeg har koblet til pcen på SVHS men TV jeg kjøpte nå hadde ikke denne funksjonen. Er det noen måte jeg kan oppnå farger ved bruk av Svideo kabel? hadde det virket med "gul" analog kabel?

 

Bruker et scart adapter ettersom jeg ikke fant noen Svideo inngang på pcen.

har et asus geforce 4 titanium 4200 skjermkort.

 

takker for alle svar.

Hva slags TV kjøpte du da? Hvis du skulle koble den til PC og vet at bruker s-videokabel, burde du vel valgt et apparat som støtter s-video?

Lenke til kommentar
Fant noe nå om at jeg kan stille inn skjermkortet til å sende ut analogt signal. Hvordan?

All TV-ut er analogt.

 

På de fleste GeForce-kortene kan du velge kompositt (også kalt "sammensatt video") på s-videoutgangen. Valget ligger et eller annet sted under skjerminnstillinger -> avansert.

Lenke til kommentar

Det fins spesielle SCART adaptere som "joiner" SVHS signalet via kondensatorer i adapteren.

Har sett det på bla Clas Ohlsson.

 

20" TV'er støtter sjelden SVHS, men hvis den gjør det kan det være via SCART-inngangene bak.

Som en over nevnte, ofte er det bare støtte på dene ene hvis TV'en har 2 stk.

 

Min 32" Sony Støtter kun SVHS via Scart nr 2 eller AV-inngangen på siden der det er egen SVHS-plugg.

Lenke til kommentar
Jeg mener S-VHS. S-VHS betyr bare en ting og har aldri betydd noe annet.

 

Derfor sier jeg at alle TV apparater støtter S-VHS.

Og hva nøyaktig mener du med det? Phillipsen min har ihvertfall 5 moduser: Tuner, AV (composite) Ext1, Ext2 (Scart/RGB) og S-VHS (s-video)... Det er ihvertfall det som står på displayet: S-VHS, ikke s-video.

Lenke til kommentar
Jeg mener S-VHS. S-VHS betyr bare en ting og har aldri betydd noe annet.

 

Derfor sier jeg at alle TV apparater støtter S-VHS.

:roll: Jeg blir også helt oppgitt over folk som ikke aner hva de prater om.

Og særlig når de ikke vil / ikke kan / ikke tør begrunne en dårlig påstand!

 

Eller kanskje overLoad kjedet seg en fredagskveld, eller kanskje han ville provosere litt? Eller hva.....

Lenke til kommentar
Dette blir morsomt...

 

S-VHS står opprinnelig for super-VHS. D.v.s. en videostandard. Og skal vi være skikkelig pirkete så støtter ingen TV dette direkte, du får jo ikke puttet en videotape i en TV....

Det finnes flere apparater med innebygde spillere (og noen kan avspille S-VHS men ikke ta opp i S-VHS)

 

Men jeg skrev støtter (ikke avspiller) så jeg mener fortsatt alle apparater støtter S-VHS

Lenke til kommentar
Jeg mener S-VHS. S-VHS betyr bare en ting og har aldri betydd noe annet.

 

Derfor sier jeg at alle TV apparater støtter S-VHS.

Og hva nøyaktig mener du med det? Phillipsen min har ihvertfall 5 moduser: Tuner, AV (composite) Ext1, Ext2 (Scart/RGB) og S-VHS (s-video)... Det er ihvertfall det som står på displayet: S-VHS, ikke s-video.

Hvis det står S-VHS så tenker nok de bare på at det er inngangen som man ville koblet til S-VHS spilleren, (akkurat som det står SAT, DVD og andre ting som heller ikke er videosignalstandarder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...