sokken86 Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 Hei, jeg leier et sted og skulle akkurat til å vaske klær i maskinen, da oppdager jeg at det er vann i maskinen. Det er vel ikke normalt? Aldri opplevd dette. Ikke lenge siden vi fikk ny vaskemaskin heller. Skrudde også på varmeovnen som er montert på veggen av en eldre type. Da ser jeg at det er kommet noen svarte striper på panelen på veggen. Hva gjør jeg med det? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Det er en pumpe som vanligvis tømmer maskinen etter vask. Det kan være en tett slange / filter et sted som hindrer at vannet renner ut eller så kan pumpen være gåen. Sjekk i manualen for din vaskemaskin. Endret 11. oktober 2023 av Locrin Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 du burde dokumentere dette godt, og varsle eier umiddelbart. Lenke til kommentar
ketthors Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 Kan være pumpa på vaskemaskinen som har gått Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 Vaskemaskinen skal ha en modus som pumper ut vann. Godt mulig forrige bruker tok ut klærne før programmet fiikk kjørt ferdig. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 Åpne opp filteret til pumpa på vaskemaskinen. Er som regel en luke forran på maskinen. Som oftest er filteret tett slik at maskinen ikke klarer å pumpe ut vannet 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 Tannpirkere eller hår som har fylt eller sneket seg forbi filter kan lett stoppe maskinen fra å tømme seg. Sjekke filter er første punkt (etter evt forsøke det enkleste først - dvs tømme-program som de fleste maskiner har) Lenke til kommentar
Hanne9867 Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 Vaskemaskinen her har mulighet for å ta ut vasken uten at vannet er pumpet ut. Fint til f.eks å drypptørke gardiner. Kanskje forrige bruker benyttet det og glemte å tømme maskinen etterpå? Om det ikke hjelper å sette på utpumping/sentrifugering, bør du ta kontakt med eier. Samtidig høre ang. stripene på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå