Gå til innhold

80GB HD deles i 2, eller flere partisjoner

Anbefalte innlegg

Hr fått tak i en HD på 30GB. Har en 80GB stående i fra før av...., det jeg har lyst til å gjøre er å dele 80Gb`en opp i flere partisjoner, en på 10-20GB for Win98SE, en på 20Gb for WinXP, Da har jeg igjen 40gb, som jeg kan ha mp3 og filmer på osv... men når jeg installerer programmer/ol. på den ene partisjonen med XP må jeg da installere det samme programmet/ol. på den andre partisjonen med win98SE?

(Grunnen til at jeg vil legge inn 98SE er fordi det er noen gamle spill som jeg spiller enda, som ikke fungerer under XP)

Vil dette bli mye rot på på den 80Gb selv jeg partisjonerer den så blir jo alt liggende på samme hardisk..? Er det noen som har noen erfaring med dette?

Den 30GB`en jeg nevnte skal kun brukes til spill....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må nok legge inn programmene to ganger ja

skal ikke være noe problem å ha 3 partisjoner nei :)

bare husk å bruke FAT32 på de diskene som win98 skal ha tilgang til!

hehe, okey.... :thumbup: men daburde jeg gå for FAT32 på alle diskene da, men det har seg at en annen an pc med 98SE har fått tilgang på min pc med XP -> NTSF filsystem..... mener jeg å huske da, men går for FAT32 for å være på den sikre siden..........

Men når det gjelder oppstarten da? Hvordan skal jeg kunne velge mellom XP og 98SE da? Burde jeg ha XP som HOST system, og 98SE som SLAVE, Vil jeg under oppstarten få velge hva slags operativ system som jeg skal laste inn? Eller på jeg vilge hvilken hd --> partisjon i biosen jeg skal starte fra....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...