Mushaboom Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Skiftet til RivaTuner nå siden jeg har fått meg nVida kort. Men når jeg går på core/memory-innstillingene er disse "låst" alle vet vel hvordan det ser ut når noe ikke kan forandres i windows. Men altså: Jeg kan klokke hvis jeg går på: Display Propoties>Settings>Advanced>Geforce FX 5900>Clock Frequensies Skjønner ingen ting av dette men håper på at noen av dere gjør det, Jeg vil bruke RivaTuner Endret 14. januar 2004 av suzze Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Forresten: kan det ha noe med instillingene i RivaTuner ? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) du må aktivere koksen det står low level hardware overclocking på. ps: har samme problemet jeg.. bruk coolbits som er integrert i nvidia driverne. Endret 14. januar 2004 av el_diablo_21 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 du må aktivere koksen det står low level overclocking på. Det går ikke an og trykke der heller Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvis du har et FX kort er det ikke mulig og klokke med "low level hardware overclocking" i Rivatuner. Kun driver-klokking er mulig. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Kan du forklare hva du mener emd driver-klokking? Andre anbefalte program til FX5900 da? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 I hoved vinduet på Rivatuner har du 2 småvindu. "Target adapter" og "Driver settings" Hvis du har et FX kort kan du ikke klokke i "Target adapter" vinduet. Du må bruke klokkingen i "Driver settings" vinduet. Du kan jo alternativt bruke coolbits. Det er et registerhack som gjør at du kan klokke fra driverne til Nvidia. Lag en ny fil i notepad, lim in nedenfor text(italic) og lagre filen som coolbits.reg Dobbelklikk filen, trykk ok. Og du får en ekstra meny i skjermegenskaper/instillinger/avansert. REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak] "Coolbits"=dword:ffffffff "NvCplEnableHardwarePage"=dword:00000001 "NvCplEnableAGPSettingsPage"=dword:00000001 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Lag en ny fil i notepad, lim in nedenfor text(italic) og lagre filen som coolbits.regDobbelklikk filen, trykk ok. Og du får en ekstra meny i skjermegenskaper/instillinger/avansert. hm? det kan jeg allerede gjøre.. Skulle heller hatt noe slik at jeg kunne klokke i Rivatuner, det er så mye kjappere og et veldig greit program. Eller er det noen bedre alternativer? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Opps! Leste vist ikke hele posten din Kan du ikke klokke med med driverne med Rivatuner? Det kunne jeg med mitt gamle FX5600. Du kan jo prøve Powerstrip da... Endret 15. januar 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
dp Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 bruk coolbits, da slipper du å ha et program som rivatuner oppe hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå