Maskinfører Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Her kan vi diskutere alt av mat tilberedning på tur bilder er også lov Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2023 Selv benytter jeg en InnovaGoods Kvistbrenner på tur 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Bruker omnifuel fra primus, enkel og lett konstruksjon og slett ikke viktig å betale tusenvis for den siste modellen, min er vel 15 år gammel snart. Gass om sommeren og parafin om vinteren, funker veldig bra. Kjøpte meg også en liten sak på tilbud for å ha som backup + på korte turer. Primus omnifuel: Spoiler Kjekk liten sak for korte turer: Spoiler Endret 9. oktober 2023 av Kakkelfant 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2023 Kakkelfant skrev (3 minutter siden): Bruker omnifuel fra primus, enkel og lett konstruksjon og slett ikke viktig å betale tusenvis for den siste modellen, min er vel 15 år gammel snart. Gass om sommeren og parafin om vinteren, funker veldig bra. Kjøpte meg også en liten sak på tilbud for å ha som backup + på korte turer. Primus omnifuel: Vis skjult innhold Kjekk liten sak for korte turer: Skjul innhold Den var fin var det den det var noe gassproblemer med ? bokser som ikke passer eller åssen det var ? 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Omnifuel? Har ikke hatt noen problemer hittil, har passet til alle de boksene med gass jeg har hatt oppigjennom årene 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2023 Kakkelfant skrev (5 minutter siden): Omnifuel? Har ikke hatt noen problemer hittil, har passet til alle de boksene med gass jeg har hatt oppigjennom årene Hei sorry hengte ikke helt med det var ikke gassprimus men med bensin 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Kan bruke hva du vil på denne så lenge det brenner, bare å fylle flaska som følger med og pumpe inn trykk, gass er det beste men har en tendens til å bli dårlig futt om vinteren. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2023 Kakkelfant skrev (1 minutt siden): Kan bruke hva du vil på denne så lenge det brenner, bare å fylle flaska som følger med og pumpe inn trykk, gass er det beste men har en tendens til å bli dårlig futt om vinteren. Man kan det ja da skal jeg jaggu kjøpe meg en sånn en også 1 Lenke til kommentar
PolarD Skrevet 14. oktober 2023 Del Skrevet 14. oktober 2023 Bruker som oftest Jetboil som jeg har en panne til i tillegg til den vanlige "kasserollen", men jeg har også en MSR Whisperlite 2 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 14. oktober 2023 Del Skrevet 14. oktober 2023 7 minutes ago, PolarD said: Bruker som oftest Jetboil som jeg har en panne til i tillegg til den vanlige "kasserollen" Jetboil ser bra ut, raskere koketid? Jeg tenkte litt på den men synes den så litt stor ut 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2023 Del Skrevet 14. oktober 2023 Har en sånn en, de kalles "bråkebrenner". Veldig mye sjarm i en sånn brenner. 3 1 Lenke til kommentar
PolarD Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Kakkelfant skrev (På 14.10.2023 den 9:12 PM): Jetboil ser bra ut, raskere koketid? Jeg tenkte litt på den men synes den så litt stor ut Man får den i mange forskjellige størrelser. Jeg har en som er ca 10 år gammel, hele brenneren med gassboks og støtteben for plass i kokekaret som er ca 7 dl. Koker en halv liter vann på 2-3 minutter på sommeren, det tar lenger tid når det er kaldere eller mye vind. Endret 20. oktober 2023 av PolarD 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Fikk Jetboil i fjor og har ikke sett meg tilbake 😁 Å koke vann på Jetboil er så tilfredsstillende! 2 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg bruker en slik (150 gram) så det blir omtrent den samme effekten men ikke like bra som jetboil 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 On 10/14/2023 at 7:30 PM, kremt said: Har en sånn en, de kalles "bråkebrenner". Veldig mye sjarm i en sånn brenner. Det var en slik (eller noe veldig likt) vi hadde i militæret på 90 tallet 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 26. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2023 Kakkelfant skrev (På 16.12.2023 den 1:16 PM): Det var en slik (eller noe veldig likt) vi hadde i militæret på 90 tallet Jøss så koselig og hvor kjøpes sånne ? Parafin eller F-34 ? 😀 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 27. desember 2023 Del Skrevet 27. desember 2023 (endret) En kompis hadde en slik når vi var på fisketur ca 1995, mener han kjøpte den på noe utsalg for forsvaret (overskuddsmateriale). Hmm, fant den til slutt etter en del leting, https://www.depotsjefen.no/products/optimus-hiker-plus Dette er en moderne versjon av samme saken, den går på det meste men stort sett alt annet enn renset bensin/parafin soter en del (F-34 består hovedsaklig av parafin). Den er tung og klumpete å ta med seg, men til gjengjeld er den solid og stødig. Endret 27. desember 2023 av Kakkelfant Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober I november er det jakttur da skal kvistbrenne,n med 😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå