DIYDari Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Er det noen som har legitime og gode forslag på å bytte fra vanlig "luke" ventilasjon til noe smartere i gamle hus? Som ikke er unødvendig dyrt også. Jeg har sett noen alternativer. Flexit Roomie ventilator. Skal visstnok gjenvinne luften og holde på varmen. Downside = Koster 7-8k per stykk.. Og man må jo fort ha 1 i hvert rom.. Samtidig som det krever en strømkilde i nærheten. Flexit loftsventilasjon: Funker nok fett for 1 etasje. Men kjelleren? Not so much. Så hvis noen har noen gode alternativer? Rop ut! Lenke til kommentar
Opsat500 Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 DIYDari skrev (31 minutter siden): Er det noen som har legitime og gode forslag på å bytte fra vanlig "luke" ventilasjon til noe smartere i gamle hus? Som ikke er unødvendig dyrt også. Jeg har sett noen alternativer. Flexit Roomie ventilator. Skal visstnok gjenvinne luften og holde på varmen. Downside = Koster 7-8k per stykk.. Og man må jo fort ha 1 i hvert rom.. Samtidig som det krever en strømkilde i nærheten. Flexit loftsventilasjon: Funker nok fett for 1 etasje. Men kjelleren? Not so much. Så hvis noen har noen gode alternativer? Rop ut! En flexit loft for 1. etg. Og et eget anlegg i kjelleren, eventuelt Roomie. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Min eneste form for ventilasjon er varmepumpen. Aldri sett behovet for lufteluker. Bortsett fra bad og vaskerom, som har luftesjakt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 13 hours ago, Dubious said: Min eneste form for ventilasjon er varmepumpen. Hva slags varmepumpe er det du har? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Dubious skrev (13 timer siden): Min eneste form for ventilasjon er varmepumpen. En vanlig varmepumpe (luft/luft) gir ingen ventilasjon, den sirkulerer kun inneluften som blir varmet opp (eller kjølt ned) når den passeres varmepumpens innedel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå