Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

noe merkelig med min aircondition


dan83

Anbefalte innlegg

hei,

fra i dag så funker plutselig ikke deler av min aircondition. Der det blåser opp i front, rett under ruta, funker helt fint, men den slår seg nå på istedenfor de foran, selv om den ikke står på "front"

De "runde" helt på sidene(den til venstre for rattet og helt til høyre for passasjersetet) funker også normalt. Så er altså bare de foran(den til høyre for rattet) som ikke fungerer mer!?

Hva kan være galt og eventuell pris for å fikse noe sånt?

Gjelder en rav4 2013.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hr Kotelett skrev (6 timer siden):

Been there, done that. Enkel fiks, håper det for din del.

Jeg trodde anlegget mitt var tom for gass. Var bare av 😶

Hva mener dere med skrudd av? Den står på AC som alltid. Nå blåser den hovedsakelig bare luft opp rett under ruta, men fortsatt litt helt på sidene. Foran kommer det ingenting.

Satser på at det kun mangler gass og ikke blir for dyrt å fikse.

Lenke til kommentar
Hr Kotelett skrev (3 minutter siden):

AC var skrudd av, hadde trykket på AC knappen så den var av. Er gjerne indikert med et lys på knappen som sier om AC er av eller på.

Det har jeg så klart sjekket, den er på! Sjekket prisen for å skifte gass, herregud å dyrt. Over 3000kr sa de. Men hvis det var gassen, så ville vell ikke den rett under ruta fungert heller!? Noen som kan svare på det?

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (10 minutter siden):

Gassen har ingenting å si for hvor det blåser. Det er kun for kjøling.

Jaja, da er det noe annet som har streiket da, en vifte eller noe. Høres dyrt ut å fikse. Hvis jeg venter med å fikse dette, kan noe annet i bilen ta skade?(antar ikke det) Det viktigste funker jo, den under ruta, så kan jo utsettes antar jeg.

Men skal uansett få verksted til å finne feilen og vite hva det vill koste å fikse.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (57 minutter siden):

Der er vel innstillinger om hvor luften skal være, som bare på ruten eller bare ned, eller til luftdysene på midten.

Ja, bare jeg som surrer. Var visst en knap jeg hadde glemt å sjekke, så ser ut som at ting funker normalt igjen nå. Bra vettu, når man ikke engang kjenner bilen sin etter 2års kjøring😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hr Kotelett skrev (15 timer siden):

Du hadde jo sjekket det sa du 😅 var akkurat samme følelse jeg hadde når AC'en var normal igjen etter jeg slo det på igjen. Tenkte at her ryker tusenlappene.   

Ingenting er bedre enn at det løser seg så greit.

AC sto på, men hadde visst fått stilt inn på knapp som regulere hvor det blåser. Har ikke stilt på den bevisst i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...