dan83 Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 hei, fra i dag så funker plutselig ikke deler av min aircondition. Der det blåser opp i front, rett under ruta, funker helt fint, men den slår seg nå på istedenfor de foran, selv om den ikke står på "front" De "runde" helt på sidene(den til venstre for rattet og helt til høyre for passasjersetet) funker også normalt. Så er altså bare de foran(den til høyre for rattet) som ikke fungerer mer!? Hva kan være galt og eventuell pris for å fikse noe sånt? Gjelder en rav4 2013. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Sjekke at noen ikke har skrudd de av.. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Dubious skrev (11 minutter siden): Sjekke at noen ikke har skrudd de av.. Been there, done that. Enkel fiks, håper det for din del. Jeg trodde anlegget mitt var tom for gass. Var bare av 😶 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2023 Hr Kotelett skrev (6 timer siden): Been there, done that. Enkel fiks, håper det for din del. Jeg trodde anlegget mitt var tom for gass. Var bare av 😶 Hva mener dere med skrudd av? Den står på AC som alltid. Nå blåser den hovedsakelig bare luft opp rett under ruta, men fortsatt litt helt på sidene. Foran kommer det ingenting. Satser på at det kun mangler gass og ikke blir for dyrt å fikse. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 AC var skrudd av, hadde trykket på AC knappen så den var av. Er gjerne indikert med et lys på knappen som sier om AC er av eller på. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2023 Hr Kotelett skrev (3 minutter siden): AC var skrudd av, hadde trykket på AC knappen så den var av. Er gjerne indikert med et lys på knappen som sier om AC er av eller på. Det har jeg så klart sjekket, den er på! Sjekket prisen for å skifte gass, herregud å dyrt. Over 3000kr sa de. Men hvis det var gassen, så ville vell ikke den rett under ruta fungert heller!? Noen som kan svare på det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Gassen har ingenting å si for hvor det blåser. Det er kun for kjøling. 1 1 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2023 sedsberg skrev (10 minutter siden): Gassen har ingenting å si for hvor det blåser. Det er kun for kjøling. Jaja, da er det noe annet som har streiket da, en vifte eller noe. Høres dyrt ut å fikse. Hvis jeg venter med å fikse dette, kan noe annet i bilen ta skade?(antar ikke det) Det viktigste funker jo, den under ruta, så kan jo utsettes antar jeg. Men skal uansett få verksted til å finne feilen og vite hva det vill koste å fikse. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 (endret) Det varierer fra bil til bil men ofte er det diverse flaps og ventiler som styrer luftstrømmen. Disse kan knekke, gå ut av spor eller henge seg opp. Eller motorene som styrer de kan ryke. Endret 10. oktober 2023 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Jeg mente at noen har lukket spjeldet/ventilen. Jeg har lukket de midterste ventilene. Som regel et hjul på siden eller under. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Å komme til disse flapsene/ventilene kan være en enorm jobb litt avhengig av bil. På noen må hele dashbordet ut. Eks: 1 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2023 sedsberg skrev (3 timer siden): Å komme til disse flapsene/ventilene kan være en enorm jobb litt avhengig av bil. På noen må hele dashbordet ut. Eks: jaja, i så fall så får jeg bare leve uten aircondition en god stund(så lenge den i front under ruta funker) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Du kan fremdeles levere den på verksted og få et prisoverslag. De kobler til diagnoseverktøy og kan styre alt manuelt og sjekke om noe av det er galt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Der er vel innstillinger om hvor luften skal være, som bare på ruten eller bare ned, eller til luftdysene på midten. 1 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2023 Svein M skrev (57 minutter siden): Der er vel innstillinger om hvor luften skal være, som bare på ruten eller bare ned, eller til luftdysene på midten. Ja, bare jeg som surrer. Var visst en knap jeg hadde glemt å sjekke, så ser ut som at ting funker normalt igjen nå. Bra vettu, når man ikke engang kjenner bilen sin etter 2års kjøring😅 1 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 10. oktober 2023 Del Skrevet 10. oktober 2023 Du hadde jo sjekket det sa du 😅 var akkurat samme følelse jeg hadde når AC'en var normal igjen etter jeg slo det på igjen. Tenkte at her ryker tusenlappene. Ingenting er bedre enn at det løser seg så greit. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2023 Hr Kotelett skrev (15 timer siden): Du hadde jo sjekket det sa du 😅 var akkurat samme følelse jeg hadde når AC'en var normal igjen etter jeg slo det på igjen. Tenkte at her ryker tusenlappene. Ingenting er bedre enn at det løser seg så greit. AC sto på, men hadde visst fått stilt inn på knapp som regulere hvor det blåser. Har ikke stilt på den bevisst i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. oktober 2023 Del Skrevet 13. oktober 2023 dan83 skrev (På 11.10.2023 den 2:03 PM): Har ikke stilt på den bevisst i hvert fall. Ikke mye bevissthet i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå