bluesman Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Jeg skal kjøpe meg vannkjølling, og har lest at du må kjøre vannsystemet i 24timer for og sjekke om det lekker. Vet at pumpa har 230v ekstern strøm, starter den med en gang den får 230volt?? Leste en gang om tillegskort for Eheim pumper som reg. de. Noen som vet hvor du får kjøpt slike tillegskort(styringskort)??? Endret 14. januar 2004 av bluesman Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Pumpen begynner med en gang du setter støpselet i veggen ja.. På Netconnection.no så får du kjøpt ett rele kit så pumpen begynner likt som maskinen.Se under Vannkjøling -> Tilbehør. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvis du gjør alt enkelt for deg selv så driter du i releer osv. Bare strekk ledningen fra pumpa ut av kabinettet og plugg den i. Der kan den alltid stå. Pumpa lager ingen lyd. Den er laget for å stå på døgnet rundt i akvarier, så slitasje er ikke problem. Bare pass på at ingen plugger den ut. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Stemmer det at vannkjølinga burde testes i minst 24 timer for å sjekke om det lekker, helst litt lengre hvis du har tid nok Pumpa er det bare å koble til et vanlig strømuttak, men det kan bli litt slitsomt i lengden å drive å huske på å koble til pumpa hele tiden, for ikke å si tungvint. Da er det anbefalt å lage et rele, som starter pumpa samtidig som pc'en din. Her er i alle fall en måte som du kan lage et rele på som jeg brukte med mitt rele. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) O.K. dette oppklarnet alt. Takk til Alle, nå blir det vannkjøling. Som jeg skønner, haster det ikke så mye med releboksen, men kjempekult og ha. Endret 14. januar 2004 av bluesman Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Du kan også koble maskinen på en strømkontaktforlenger med bryter. Det bruker jeg. Veldig enkelt må jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå