Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke vi kan forvente noe særlig at den jevne innbygger i Palestina kan ha en nøytral og nyansert synspunkt på hverken Hamas eller angrepet mot sivile, i den grad de har blitt desensibilisert av leveforholdene der. Det kan også hende de er redde for reprimader fra Hamas for å uttale seg offentlig kritisk om dem. Og det er selvsagt helt fucked up å høre en palestinsk innbygger uttale at han støtter angrepet. Men når man låser en gruppe mennesker inne sammen med monstre, under nærmest ulevelige kår, og omtrent konstant lyder av bomber, raketter og bygninger som kollapser, som er tilfellet her, hvordan kan vi egentlig forvente at det ikke vil tære på menneskeligheten deres?

Det er det samme med deltakerne på den festivalen. Hvis jeg hadde vært en av de overlevende, hvor sannsynlig hadde det vært om jeg kunne ha det samme synspunktet jeg uttrykker i denne posten?

Den Israelske regjering har skapt dette monsteret i flere tiår. Og Netanyahu har i det siste skapt et annet monster innad sin egen regjering. Hvor svært vil akkurat det monsteret vokse?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen... !

1,000 døde! Trolig er mellom 800 og 900 av disse sivilister! 

Dette er det verste massedrapet på sivilister på meget lenge, kanskje det verste i Midtøstens nyere historie. Dette overgår Massakrene i Sabra og Shatila hvor 460 drepte og 360 savnede var registrert i 1982!

Nå er Hamas definitivt ferdig! 

  • Innsiktsfullt 9
Lenke til kommentar

NY INFO VIKTIG :
HAMAS er redde pga USA kommer med hangarskipet.

Nå blir det spennende, redde som bare det nå dem i HAMAS, pga USA kommer (( redde USA skal bombe dem sønder og sammen))  

  • Yasmin Alida Sfrintzeris
    4 min
     
    DEL

    Reuters: Talsperson for Hamas sier de er klare for å diskutere våpenhvile

    Det skriver Reuters

Endret av Rexxus
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (Akkurat nå):

NY INFO VIKTIG :

 

  • Yasmin Alida Sfrintzeris
    4 min
     
    DEL

    Reuters: Talsperson for Hamas sier de er klare for å diskutere våpenhvile

    Det skriver Reuters

Det kan de bare glemme. Samme tilbud som ISIS og al-Qaida (etter 11. september); fullstendig kapitulasjon gjennom nedlegging av alle våpnene, overgivelse på "alle nåde". 

Det har blitt funnet mange døde like ved grensen, og man frykter at mesteparten av disse 750 meldte savnede har blitt drept av Hamas og palestinerne som har begått den verste enkeltforbrytelsen i Midtøstens historie siden det armenske folkemordet fant sted! 

  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
JK22 skrev (1 minutt siden):

Det kan de bare glemme. Samme tilbud som ISIS og al-Qaida (etter 11. september); fullstendig kapitulasjon gjennom nedlegging av alle våpnene, overgivelse på "alle nåde". 

Det har blitt funnet mange døde like ved grensen, og man frykter at mesteparten av disse 750 meldte savnede har blitt drept av Hamas og palestinerne som har begått den verste enkeltforbrytelsen i Midtøstens historie siden det armenske folkemordet fant sted! 

Det vi vet 100% HAMAS tapte slaget selv om det tar 1 uke til, dem ekke så mange, max 20.000 medlemmer, utenom palstionske folk. 50% av dem.

Lenke til kommentar
The Very End skrev (20 minutter siden):

At det finnes idioter her i Norge eller der nede tviler jeg ikke på, men å generalisere det til å gjelde alle muslimer blir feil. I så tilfelle kan man jo generalisere alle nordmenn innenfor en tanke / mening, men man oppdager fort at det er forskjeller og nyanser her.

Hvor i all verden sa jeg at det var *ALLE muslimer*? Skjerp deg! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, bshagen said:

Hvor i all verden sa jeg at det var *ALLE muslimer*? Skjerp deg! 

Det var hovedsakelig som svar til han som mente at alle som ikke mener at Hamas og Palestiner betyr det samme er «palestinervenn». Derifra går / gikk vi i sirkel hvor jeg påpeker det du sier flere ganger - at det da altså ikke gjelder alle. Tror vi snakker forbi hverandre.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hamas må settes på FN-terrorlisten og må erklæres som en fiende av menneskeheten i likhet med ISIS og al-Qaida, all aktivitet knyttet til denne organisasjonen må ødelegges internasjonalt sett, og Muslimbrødrene som Hamas er en del av, må settes under granskning, som da kan sette Tyrkia i meget seriøs trøbbel fordi Erdogan er et medlem av Muslimbrødrene. 

Alle kontorer må stenges. Alle Hamas-medlemmer må ettersøkes. Alle land som gir tilflukt til Hamas, må utsettes for diplomatiske/politiske reaksjoner. Alle land og organisasjoner som samarbeider med Hamas etter et bestemt tidspunkt, skal utsettes for sanksjoner. 

Vi har en folkemorderisk antisemittisk pro-Hitler organisasjon som må ødelegges. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

det er lite trolig at USA skal delta i bombing på Gaza, det greier Israel "fint" alene.

Men HAMAS vet jo ikke hva USA vil. kanskje derfor dem er redde, pga er jo verdens største hangarskip, hva skal hamas gjøre da?   Hakke sjans mot USA.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Rexxus said:

NY INFO VIKTIG :
HAMAS er redde pga USA kommer med hangarskipet.

 

Det er nok langt mere trolig at Hamas har innsett hvilken utrolig blemme de har gått seg på - akkurat denne fremgangsmåten har de dessuten brukt tidligere: de utfører terrorangrep for så ganske raskt å be om fredsforhandlinger slik at Israel da fremstår som den store stygge ulven når de fortsetter sine aksjoner for å ta knekken på Hamas. Vil nok se dette kjøres ganske hardt i mange av mediene fremover.

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JK22 skrev (5 minutter siden):

Tusen... !

1,000 døde! Trolig er mellom 800 og 900 av disse sivilister! 

Dette er det verste massedrapet på sivilister på meget lenge, kanskje det verste i Midtøstens nyere historie. Dette overgår Massakrene i Sabra og Shatila hvor 460 drepte og 360 savnede var registrert i 1982!

Nå er Hamas definitivt ferdig! 

Kommer til å bli mange flere drepte sivile enn dette, på begge sider av krigen. Det her er jo bare starten. Går Israel inn med bakkestyrker kommer nok mange flere sivile palestinere til å drept. Regner med at Hamas har forberedt seg godt for dette og at det er kanskje det de har lyst til å oppnå. De kjenner hvert hjørne av Gazastripen og det vil være en fordel om Israel går inn med bakkestyrker, selv med en betydelig mindre hær å ta av. De har et annet kort i gisler som de nok vil bruke for det det er verdt. Det er nok ingen vei tilbake nå. Tipper Russland og Iran krysser fingrene sine nå og håper dette kommer til å dra ut lengst mulig. 

Lenke til kommentar
JK22 skrev (6 minutter siden):

Hamas må settes på FN-terrorlisten og må erklæres som en fiende av menneskeheten...

Hamas står allerede på de fleste lister, inkludert EUs liste.
Det er vel kun Norge av land i Europa, som ikke anser Hamas som en terrororganisasjon.

  

JK22 skrev (6 minutter siden):

Alle land og organisasjoner som samarbeider med Hamas etter et bestemt tidspunkt, skal utsettes for sanksjoner. 

Igjen ... Norge, er omtrent det eneste landet i Europa som egentlig har hatt noe kontakt med Hamas, andre land er Kina, Egypt, Iran, Russland, Syria og Tyrkia.
 

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (23 minutter siden):

At det finnes idioter her i Norge eller der nede tviler jeg ikke på, men å generalisere det til å gjelde alle muslimer blir feil. I så tilfelle kan man jo generalisere alle nordmenn innenfor en tanke / mening, men man oppdager fort at det er forskjeller og nyanser her.

Ingen her har sagt alle, men Hamas har relativt stor oppslutning blant palestinere. Hvor mange som støtter angrepet på lørdag er dog uklart, så det blir spekulasjon.

Jeg velger å tro at de færreste muslimer har voldskapasiteten til en Hamas-terrorist, men dessverre har det vist seg at et urovekkende høyt antall muslimer sympatiserer med ekstreme handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er begynt; med artilleriet i spill mener det at israelerne skal rykke inn ganske snart. Og de er sint, skal vedde på at de har sett de mange døde menn, kvinner og barn spredt rundt omkring og dermed er ekstra oppildnet med å finne og slakte alle militante de finner. 

Og ut fra hva som er kjent, virker det som at gazabeboere er dels sjokkert og rystet, regnet av 1 tonns-bomber lot til å ha skremt dem fra sans og samling. Store kvartaler har nemlig falt sammen fordi tunnelkompleksene kollapset under bomberegnet, og rakettrampene lik etter rakettene var avfyrt, ble ødelagt tross sivil nærhet. De innser muligens at dette ikke lenge er lek, men at det er blodigste alvor. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (40 minutter siden):

EU Commission suspends all Palestinian funding until further review following Hamas attack 

The European Union's Commission is suspending all Palestinian funding until further review following the Hamas attack on Israel, an official said Monday.  

....


EU backpedals on announced aid cut to Palestinians

A senior European source tells The Times of Israel that the decision announced earlier today by European Union Commissioner Oliver Varhelyi to immediately sever all EU aid to the Palestinians will not be implemented, due to opposition from member states.

Varhelyi is a diplomat from Hungary, which takes a much more hawkish approach toward the Israeli-Palestinian conflict than many of the 27 other members of the EU.

The senior European source speculates that Varhelyi’s decision will be walked back tomorrow when the EU’s foreign policy chief Josep Borell meets with European foreign ministers.

Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror ikke vi kan forvente noe særlig at den jevne innbygger i Palestina kan ha en nøytral og nyansert synspunkt på hverken Hamas eller angrepet mot sivile, i den grad de har blitt desensibilisert av leveforholdene der. Det kan også hende de er redde for reprimader fra Hamas for å uttale seg offentlig kritisk om dem. Og det er selvsagt helt fucked up å høre en palestinsk innbygger uttale at han støtter angrepet. Men når man låser en gruppe mennesker inne sammen med monstre, under nærmest ulevelige kår, og omtrent konstant lyder av bomber, raketter og bygninger som kollapser, som er tilfellet her, hvordan kan vi egentlig forvente at det ikke vil tære på menneskeligheten deres?

Det er det samme med deltakerne på den festivalen. Hvis jeg hadde vært en av de overlevende, hvor sannsynlig hadde det vært om jeg kunne ha det samme synspunktet jeg uttrykker i denne posten?

Den Israelske regjering har skapt dette monsteret i flere tiår. Og Netanyahu har i det siste skapt et annet monster innad sin egen regjering. Hvor svært vil akkurat det monsteret vokse?

Kort oppsummert mener du altså at palestinerne er 100 % uskyldige? 

Du nevner ingenting om hvorfor blokaden ble innført i 2007? 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...