Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, OddZen said:

Er det ingen som har fått med seg at muslimer generelt, uansett om du er fra nabolandene til Israel eller fra annetsteds hater jøder og ønsker å få dem utryddet?

Det er vell slik at han som startet Islam, Muhammed, også ble ekstremt fiendtlig til Jødene etterhvert i livet og klarte å lire ut av seg noe greier i den rettningen som senere har gjort at en forening og fred dem imellom er en umulighet inntil den dagen jorda ikke eksisterer lengre. 

Jeg liker liksom ikke å tro sånt om folk. Jeg liker å tro at det å bo i Norge forandrer dem.

Tydeligvis ikke.

Og da må vi rekalkulere.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, ParadiseCity said:

Noen av de største opptøyene vi har sett i Norge de siste 20 årene har jo vært opptøyer på grunn av Israel. Og med demografiske endringer både i USA og Europa så vil nok slikt bli enda mer fremtreende blant nye politikere i tiårene fremover. Blir ikke overasket hvis det vokser frem store anti-Israel lobbygrupper blant de største politiske partiene i både Europa og blant Demokratene i USA i tiårene fremover, som også vil vinne frem. 

Og dette må politiet og offentlige myndigheter slå ned. Fysisk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ParadiseCity said:

De har vel prøvd det tidligere? Okkuperte ikke Israel Gaza på tidlig 2000-tallet?

Så vidt jeg husker, så har Israel etter 2005 ikke ønsket å gå inn i Gaza, fordi det koster mange soldater livet.

Nå anser de nok at de ikke har noe valg. Man vil nok forsøke å ta HAMAS helt fra hverandre på Gaza.

• Liker 4
Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (21 minutter siden):

Okay så det har ikke vært valg der på 20 år. Det er per definisjon ikke demokratisk. Også kan man spørre seg hvor legitimt  det valget i 2006 var.

Hehe, sist jeg debatterte midtøsten litt for type 5 år siden så var det forsvar av valget i 2006 som gjaldt for palestinavennene. Det var ikke måte på hvor demokratisk det var.

Artig hvordan sånne små detaljer forandrer seg etter f.eks hendelser som igår.

Endret av DukeNukem3d
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MK3 skrev (På 7.10.2023 den 9:39 AM):

Israelere bomber strategiske mål, det vet du godt. Hva palestinere gjør er ren terror. Veldig enkelt dette.

Har du et høyteknologisk våpen så er du legitim. Men har du et dårligere ett så er du terrorist?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...