Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Ekspertkommentator skrev (11 minutter siden):

Enig. Ligner veldig på det som skjer i Oslo hvor 34% nå er innvandrere eller barn av innvandrere og hvor etniske nordmenn tvinges mere eller mindre frivillig ut. Etnisk rensing uten militær motstand.

https://vartoslo.no/hele-oslo-ntb-raymond-johansen/nye-ssb-tall-for-oslo-etniske-nordmenn-flytter-fra-bydeler-med-mange-innvandrere/200190

https://www.rights.no/2023/01/ssb-tall-innvandrerandelen-pa-stovner-over-60-prosent/

image.thumb.png.a5a561b702c9c48c7e0ae3d4341c0117.png

Nå anser jeg en innvandrer eller norskfødt med innvandrerforeldre som oppriktig omfavner vår egen kultur, vårt språk og våre verdier som en integrert del av vår etnisitet, så der er vi nok ikke helt enige, gitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (25 minutter siden):

Nei, dette bare viser at du ikke har forstått hva etnisk renskning betyr og av definisjon innebærer

Når folkegruppen har økt massivt i de områdene du nevner, så har det ikke skjedd noen etnisk rensing av de folkegruppene i de områdene du nevner. 

Hvis Russland tømmer en ukrainsk by for ukrainere og erstatter de med russere, som vel har skjedd, så er det selvsagt etnisk rensing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Camlon skrev (2 minutter siden):

Palestinere er ikke Israelere. De blir nektet adgang fordi de har ikke ikke Israelsk statsborgerskap.

...

Forstår du ikke at du motsier degselv her? De blir nektet adgang til sitt eget landområde som de har blitt tvangsfordrevet fra, det spiller ingen rolle hva som er bakgrunnen for dette, det er jo uansett etnisk renskning. Pr. definisjon.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, ozone said:

Det strider mot forumreglene å bombardere en tråd med linker til andre nettsteder. Spesielt hvis man ikke har noen som helst kommentar vedlagt.

Jeg sikter til alle disse twitter greiene altså.



Greit at du ikke er enig med meg, men det var nå jeg som opprettet denne tråden. Det er først og fremst en tråd for løpende informasjon, ikke skyttergravssdiskusjon.

EDIT: Jeg finner heller ingen slik regel.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ozone said:

Det strider mot forumreglene å bombardere en tråd med linker til andre nettsteder. Spesielt hvis man ikke har noen som helst kommentar vedlagt.

Jeg sikter til alle disse twitter greiene altså.

Jeg antar dere har vært inne på det i Russland-tråden allerede, men det er greit å merke seg at man bør utvise litt varsomhet med kontoen Visegrad-24.

The Visegrád 24 Twitter account has rapidly grown in popularity, but their motivation and funding are far from transparent. While capitalising on Western support for Ukraine, the owners are building a brand to “Make Europe Great Again”, exporting a more successful Polish model initially tested by Viktor Orbán.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (5 minutter siden):

Det strider mot forumreglene å bombardere en tråd med linker til andre nettsteder. Spesielt hvis man ikke har noen som helst kommentar vedlagt.

Jeg sikter til alle disse twitter greiene altså.

Så lenge de er relevante, hva er problemet? Jeg synes dette er langt mer interessant video / bilder / linker av hva  som skjer idag enn gamle debatter og anklager.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Forstår du ikke at du motsier degselv her? De blir nektet adgang til sitt eget landområde som de har blitt tvangsfordrevet fra, det spiller ingen rolle hva som er bakgrunnen for dette, det er jo uansett etnisk renskning. Pr. definisjon.

Jo, det spiller en rolle. Hvis de blir nektet fordi de mangler statsborgerskap så er ikke intensjonen å fordrive dem.

Og hvis målet ikke er å fordrive dem, så er det ikke etnisk rensing.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Når folkegruppen har økt massivt i de områdene du nevner, så har det ikke skjedd noen etnisk rensing av de folkegruppene i de områdene du nevner. 

Du mener i de områdene som internasjonalt ikke er annerkjent som staten Israel, men som nå består av 100% homogent jødiske bosettere. Der har det vært en massiv økning av Palestinere?

*sukk*

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Så lenge de er relevante, hva er problemet? Jeg synes dette er langt mer interessant video / bilder / linker av hva  som skjer idag enn gamle debatter og anklager.

Man kan spørre seg hvor relevant det er når det ikke er en nøytral formidler av hendelsene. Man får en litt heiagjeng vibe her ...

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Alle som har litt over gjennomsnittlig kunnskap og innsikt i hvordan dette fungerer, skjønner at de Israelske bosetningene absolutt ikke har til hensikt om å dele landområdene de annekterer på vestbredden. De jødiske bostedsområdene der er inngjerede og enhver etnisk Palestiner nektes adgang. Det er så etnisk homogent som det kan bli.

Hvorfor skal Israel slippe "reven" inn i hønsgården? Det hadde ikke vært nødvendig med gjerder hvis ikke morderiske "palestinere" venter på en mulighet for å drepe kvinner og barn som endel av sin glorifiserte drapsideologi og "frihetskamp".
 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Camlon skrev (2 minutter siden):

Jo, det spiller en rolle. Hvis de blir nektet fordi de mangler statsborgerskap så er ikke intensjonen å fordrive dem.

Jeg lar leserne gjøre seg opp en mening om det du skrev her, denne selvmotsigelsen taler ganske godt for seg selv. Føler at du bare er ute etter å kverrulere nå

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 minutt siden):

Man kan spørre seg hvor relevant det er når det ikke er en nøytral formidler av hendelsene. Man får en litt heiagjeng vibe her ...

Flere av kildene blir brukt i Ukraina-tråden. Har ikke sett deg klage der. Ser ikke at det er dårlige kilder.

Jeg er ihvertfall takknemlig, for jeg klarer ikke finne frem til disse selv. Har ikke X engang.

Endret av DukeNukem3d
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tunga rett i munn. Vi må ikke forveksle etnisk rensing med folkemord.

Det man antagelig mente å si var nok at det ikke foregår noe folkemord på et sted med så stor befolkningsvekst. Men det kan også være tilfelle at en befolkning vokser raskere enn man klarer å utslette den.

Det er vel relativt riktig å si at Israel bedriver etnisk rensing mot palestinerne, men palestinerne forsøker seg på folkemord mot israelerne.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Ekspertkommentator skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal Israel slippe "reven" inn i hønsgården? Det hadde ikke vært nødvendig med gjerder hvis ikke morderiske "palestinere" venter på en mulighet for å drepe kvinner og barn som endel av sin glorifiserte drapsideologi og "frihetskamp".

Hvis noen hadde kommet til min eiendom og mitt hus og tvangslyttet meg til fordel for noen helt andre og tatt over eiendommen min, hadde jeg sett det som moralsk forsvarlig for min egen del å motsette meg med vold. Om nødvendig bli en "morderisk nordmann".

Israel har ingen rett til å diktere hvem som skal slippe inn i hønsegården når de ikke har eierskap på hønsegården i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (5 minutter siden):

Du mener i de områdene som internasjonalt ikke er annerkjent som staten Israel, men som nå består av 100% homogent jødiske bosettere. Der har det vært en massiv økning av Palestinere?

*sukk*

Jeg tror ikke på at Hamas kjemper for dette 2% landområdet på vestbredden som er et problem for deres politiske fiender i Fatah og som jeg personlig er imot. Så jeg mener likevel det blir faktisk helt feil påstand.

Hamas kjemper for å ta "tilbake" 100% av alt land Israel har.

Endret av DukeNukem3d
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, onkel_jon said:

Lurer fælt på hvor hamas fikk tak i alle rakettene fra, rimelig sikker på det må være Iran 🙄


Helt klart. Og Iran seiler opp som samfunnsfiende #1.

Det sies at Iran gjorde dette fordi Israel nærmer seg Saudi Arabia. Men det var også en veldig hendig digresjon fra de iranske aktivistene som vant fredsprisen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (20 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dwedr1/minst-to-skadd-i-rakettangrep-mot-israel-hamas-varsler-tale

Angriper Israel med infiltrasjon og raketter: − Taler for en langvarig og brutal krig

 

 


Jeg mener i fullt alvor at Iran nå må holdes ansvarlig, både for det de har gjort i Ukraina, men også her.

Det er på tide for Vesten med Ukraina og Israel å sanksjonere Iran og angripe atomanleggene og fabrikkene deres som produserer militært utstyr. Det er også på tide å gjøre det vi kan for å styrte presteregimet i Teheran siden det ikke ser ut til at folk klarer det uten litt hjelp.

Burde vel også i samme slengen sanksjonert Israel for etnisk renskning, apartheid og folkemord. Nå kaster du jævlig svære steiner i et glasshus

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...