Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Psykake said:

My two cents.

Det er snakk om noen idioter på Facebook og man burde være forsiktig med å generalisere for mye.

Det ville vanligvis vært min mistanke også, om det ikke var for at dette også kommer fra bilverkstedeiere i Drammen, folk som jobber i Røde Kors, damer med hijab på Apotek 1 osv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, kilik said:

Eneste løsning jeg ser er at Israel tar kontroll over Gaza. Ingen israelske bosetninger, men israelsk politimyndighet. Gjerne med støtte fra NATO.

Bedre det enn å bombe dem ned.

Det kommer til å bli ekstremt blodig, også det. Fler palestinere risikerer nok å dø i bakkeinvasjonen enn en luftkampanje.

Når Israel ikke lengre anser at de har noe valg så er det fordi de er nødt til å plukke fra hverandre HAMAS uten å drepe alle på Gaza.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Brother Ursus said:

Det er for det første en terrororganisasjon du snakker om, ikke et lands militære.

Men det er neppe nødvendig å legge hovedkvarterene i boligblokker og ved siden av sykehus.

Og hvor er det disse hovedkvarterene kan ligge istedenfor? Det er faktisk ganske så nødvendig.

Gaza har en av verdens høyeste befolkningstetthet, seks ganger høyere enn Oslo.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvorfor slår media sammen dødstallene? Hvis de har samlede tall har de vel også separate tall. Hva blir det neste? "Norge og Sverige tok 11 gull i OL. Hvor mange tok Norge? Nei, Norge og Sverige tok 11 totalt."

Det samme med antall nordmenn, 600 i Israel og i Gaza. Alt forenkles og fordummes. Rart at de greier å holde snørr og barter adskilt når de snakker om Ukraina.

Støre har i det minste omtalt handlingene som terror når andre les: "aksjefruer" ikke har baller til det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
4 minutes ago, shockorshot said:

Og hvor er det disse hovedkvarterene kan ligge istedenfor? Det er faktisk ganske så nødvendig.

Gaza har en av verdens høyeste befolkningstetthet, seks ganger høyere enn Oslo.

Og derfor er det nødvendig å drive terror og tillate terrorbaser? Skjønner ikke logikken din.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Brother Ursus said:

Og derfor er det nødvendig å drive terror og tillate terrorbaser? Skjønner ikke logikken din.

Det ser jeg godt at du ikke gjør.

Jeg har ikke pratet noe om det du skriver nå.

Du sa at de med omlegg brukte sivile som skjold. Jeg lurte på hvor de ellers skulle operert fra hvor det ikke var sivile. Det har ikke du et svar på, for det eksisterer ikke på Gaza.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Brother Ursus said:

Det er funnet 260 døde ved festivalen... så langt. De er ikke ferdige ennå.

Det er temmelig fælt hvis det er fakta. Jeg har en interesse i å dra på slike musikalske arrangement. Det er det vel slutt på nå. Det kan være titusener på slike fester og da kan de ramme mange. Det som skal være dans og glede blir en blodpøl uten sidestykke.

Det var en større forsamling i Jerusalem nå i sommer.

Endret av BadCat
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, shockorshot said:

Det ser jeg godt at du ikke gjør.

Jeg har ikke pratet noe om det du skriver nå.

Du sa at de med omlegg brukte sivile som skjold. Jeg lurte på hvor de ellers skulle operert fra hvor det ikke var sivile. Det har ikke du et svar på, for det eksisterer ikke på Gaza.

De kunne jo prøvd seg på noe så rasjonelt og fornuftig som IKKE å være terrorister, og lagt ned virksomheten?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (Akkurat nå):

Det er temmelig fælt hvis det er fakta. Jeg har en interesse i å dra på slike musikalske arrangement. Det er det vel slutt på nå. Det kan være titusener på slike fester og da kan de ramme mange.

Det var en større forsamling i Jerusalem nå i sommer.

Astral Projection har meldt at de er trygge ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

De kunne jo prøvd seg på noe så rasjonelt og fornuftig som IKKE å være terrorister, og lagt ned virksomheten?

Etter angrepet på festivalen har jeg fått en virkelighetsjekk.

Hamas gir totalt faen i de sivile på Gaza. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
ForTheEmperor skrev (37 minutter siden):

Verdensamfunnet må gripe inn og i det minste få et våpenhvilet på plass. Skal vi bare sitte her og la Israel kjøre ''holocaust''massakre på innbyggerne i Gaza? Greit det Hamas har gjort er forkastelig, men blir Israel noe bedre når de kommer desverre til å ta livet av mange mange uskyldige mennesker som hevn?  La palestinerne få en egen stat og del Jerusalem. Israel trekker seg tilbake igjen før 1967 grensen og så får vi ta det derfra. Pluss: INGEN nye bosetninger...

Du tror på julenissen. Israel tar ikke på seg noen silkehansker (ref krigserklæringen), men de vil ikke drepe sivile av den grunn. De tar militære mål og vil gå hardt til verks for å rense ut alle militære elementer. Det kommer til å gå ut over sivilbefolkningen også, men ikke i form av målrettede mord/folkemord. Men det kan bli sterk Israelsk kontroll framover som gjør det mer ubehagelig å bo der, så mange vil nok finne ut at det minste ondet er å dra derfra. På sikt ser jeg for meg at Gaza-stripa avvikles og blir rent Israelsk, med internasjonal støtte. Hamas har virkelig gjort det vanskelig for Gaza-innbyggerne framover.

Endret av Simen1
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Brother Ursus said:

Det kommer til å bli ekstremt blodig, også det. Fler palestinere risikerer nok å dø i bakkeinvasjonen enn en luftkampanje.

Når Israel ikke lengre anser at de har noe valg så er det fordi de er nødt til å plukke fra hverandre HAMAS uten å drepe alle på Gaza.

Umulig å ta Hamas ut fra lufta uten å ta med seg 1 millioner sivile i dragsuget. Man har ikke noen kontroll på hva som skjer på Gaza uten å være tilstede.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (23 minutter siden):

Det Israel bedriver er ikke hevn. De angriper militære mål.

nå pynter du på det.

det er ingen tvil om at Israel hevner seg, er jo til og med offisiell policy å slå tilbake mange-ganger hardere. Dødstall pleier å vise det.

På den annen side, også Hamas bedriver hevn/gjengjeldelse. Liten tvil om at Hamas sin brutale fremferd er et resultat av oppdemmet sinne over tid, eks. hundrevis av palestinsk ungdom er skutt på vest-bredden og av grensevaktene rundt Gaza, palestinere som får jevnet sine hjem med bulldozere, ødeleggelse av olivenavlinger, osv.

Skulle ikke forundre meg om angrepet på festival-ungdom er øye-for-øye-tann-for-tann for palestinske unge som blir skutt hvert år.

og sånn fortsetter det, hevn etterfølges av hevn som etterfølges av hevn  ---->

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

/Sølvfoliehatt på

Med tanke på at Israel sin etteretning var totalt uforberedt.

Og Hamas var meget godt forberedt.

Kan noen av de dokumentene som lå og slang i huset til Trump ha omhandlet Israel sitt militære forsvar og havnet i feil hender?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...