Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

40 år gamle menn som aldri har hatt forhold eller sex

Gjest bd997...f65

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg 40(dog begynner å nærme meg) og har hatt både forhold og sex, og selv for en med Autisme er det ikke vanskelig å finne meg ei dame om det skulle ønske. Å flørte, gi komplimenter, etc, er ikke vanskelig. Skjønner hvorfor det mulig kan synes synd på folk, men nå er det også mulig at dette er et personlig valg som menn har tatt, en avgjørelse som de har gjort i livet sitt.

Som en venn fra Amerika sa: "Misplaced sympathy can hurt more than not caring". 

18 hours ago, Uderzo said:

Selvmedlidenhet er ikke attraktivt, for å si det slik. Du trenger ikke å være en "alfahann", som forøvrig bare er et tullebegrep, for å få deg en kjæreste.
Man blir ikke mindre deprimert av å ha en slik innstilling ihvertfall. Det er selvsagt ting man kan gjøre for å bedre sin egen situasjon, også når det kommer til sin psykiske helse.
Vær glad for at du ikke bor i land som blant annet Kina, der er mange menn dømt til å være alene, det er rett og slett ikke nok kvinner. Interessant nok er Sverige på vei dit grunnet det massive antallet unge menn som har fått asyl.

Aye. Å synes synd på seg selv er ikke akkurat attraktivt for mange, samme er det å klage ofte. De fleste kvinner liker menn som har selvtillit og holder skuldrene sine oppe og blikket mot horisonten. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, joda. Der kom den. Den gode gamle "kan jeg kan alle!". Å flørte, gi komplimenter etc. er noe man ikke gjør når man er uattraktiv. Det er trakkasering. Og er man attraktiv så selvfølgelig er det ikke vanskelig. Og når pene, attraktive personer står og sier "jeg er ikke spesielt attraktiv" så er det bare kvalmt. Det er som å se rike hollywoodfolk stå og si "jeg er ikke spesielt rik" når de har inntekt på titalls millioner.

• Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar

Utseendet teller selvsagt, men ut fr hva jeg har sett så langt i livet, så er det jaggu meg mange mannfolk som har en langt penere kone enn dem fortjener, hvis man tenker kun utseendet. 

men da har dem sikkert andre kvaliteter kanskje? Kanskje dem faktisk har god selvtillitt og har noen verdier som teller mer for en oppegående dame?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her i vest/midt er det viktig å kjøre Audi eller BMW.

Så ringer damene i utgangspunktet kun fordi at de vil ha skyss hjem fra fest, bli kjørt til nachspiel,  osv, men de ringer og de har med venninner. Det kan fort bli for både presten og klokkeren.

Nei, man skal ikke klå på de. Man skal være han trygge fyren de ringer til. Han som er kul og som folk liker.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (2 timer siden):

Ah, joda. Der kom den. Den gode gamle "kan jeg kan alle!". Å flørte, gi komplimenter etc. er noe man ikke gjør når man er uattraktiv. Det er trakkasering. Og er man attraktiv så selvfølgelig er det ikke vanskelig. Og når pene, attraktive personer står og sier "jeg er ikke spesielt attraktiv" så er det bare kvalmt. Det er som å se rike hollywoodfolk stå og si "jeg er ikke spesielt rik" når de har inntekt på titalls millioner.

Du anser deg selv som uattraktiv altså? Er du SIKKER på dette nå? 

At det er trakassering er absolutt ikke riktig, selv om jeg vet at du ville følt det slik om du prøvde og ble avvist. Hvordan vet jeg det? Fordi jeg også har hatt det slik. Følelsen av avvisning fra ei dame er så ekstremt ydmykende, mye verre enn å tryne på gata eller å slippe en fis på upassende sted. Man kan se for seg hvordan dama ser på venninna si og tenker "for en idiot", man bare vet at hun synes du var ekkel, hvordan kunne du tro at hun noensinne ville sett på deg? For å unngå dette viker man med blikket, man passer på hva man sier og hvis det blir en mulighet for å si noe som kan tolkes som flørtete, holder man helt kjeft eller sier noe helt annet. 

Det verste er at jeg er relativt attraktiv. Jeg kunne brukt utseendet mitt til å ha fått damer på løpende bånd, men jeg turte ikke. Frem til et visst punkt handler det om oppførsel, og ikke om utseende. Hvis du veier 130 kg og driter i hvordan håret og klærne dine ser ut er det fordi du har gitt litt opp og må fikse dette uansett. Det fikser man automatisk når man fikser tankegangen og innstillingen, hvilket dessverre er det vanskeligste.

Jeg gjetter du har opplevd litt avvisning, og nå er du bitter. Det virker som du har gitt opp og tenker at damegreier er noe for de som ser bra ut og forstår seg på det. Jeg tror du underbevisst tenker damer er mer verdt enn deg, deres mening om deg er ekstremt viktig, knyttet til ditt selvverde. Det er derfor det er så vondt å føle seg på siden av datinggamet,og det er derfor man blir bitter. Problemet er er at denne bitterheten ødelegger enda mer, og graver deg enda mer inn i hullet du er i. Som andre har sagt, det går ikke an å oppføre seg normalt mot damer når man har denne greia i underbevisstheten. 

Men sett at du ikke tenkte sånn. Sett at du tenkte at du og damer var helt likeverdige, og det å prate med ei dame var helt normalt. Til og med å vise interesse, for det er det mennesker gjør overfor hverandre, og du er like mye verdt som henne. Om hun ikke liker deg er det som å tryne på gata; noe selv den beste kan oppleve. Det er ikke knyttet til din identitet eller verdi som menneske, du bare reiser deg opp igjen, smiler og går videre. DA kan det skje noe, sant. 

Dette må du finne ut av, så du ikke flyr rundt, singel og forvirret, og tror du er mindreverdig. Det føles dårlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Quote fra Jim Rohn

Learn all you can, don't be lazy. Nothing's worse than being stupid. Being broke is bad, but being stupid is what's really bad. And what's really really bad is being broke and stupid. Nothing's much worse than that. Unless you're sick. Sick, broke and stupid, that’s about as far as you can fall unless you're ugly. Surely that would be the ultimate; ugly, sick, broke and stupid.

Hvis man er stygg kan man fremdeles bli veltrent og stygg eller, rik og stygg eller smart og stygg. Det er mange kombinasjoner og muligheter. Hvis noen ser nytte i en, kan man vanskelig bli for stygg, men ta vare på det man har for det kan bli verre. Det blir verre, for det er bare unge mennesker som tror at de skal leve evig og at de ikke vil oppleve det samme forfallet som de kritiserer hos mennesker som har levd lenger enn de selv.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Personlighet er noe man gjerne setter mer pris på når man skjønner at man faktisk kommer til å ende opp med personen resten av livet. "Stygge" eller rettere sagt "gamle" blir vi alle. Hva er det man da har igjen? 

Personlighet er det man bør legge mest trykk på. 

Selv har jeg forandret meg veldig gjennom livet. Som ung var det kun snakk om utseende i stor grad. Personlighet kom på en andreplass. Derfor var det mange forhold som gikk dukken. Jeg hadde vel ikke en ettertraktat personlighet selv heller så jeg tiltrakk meg nok feil damer. 

Men så blir man eldre. Man endrer seg, man forstår mer, man blir mer selvstendig, får seg fast jobb man trives med og stabil økonomi etc. det gjør noe med deg positivt. Man slapper mer av. Livet er ikke lenger en kamp om å oppnå noe. Man slår seg mer til ro og koser seg mer. Da før man også mer tid til å reflektere samt dyrke hobbyer samt lese seg opp litt på ting man lurte på når man var "ung og dum". 

Når man blir mer selvsikker så tør man være den man er. Hvis en dame eller noen andre ikke liker meg, så har jeg ikke noe behov for å vite hvorfor. Bare drit i det, dropp personen og kom deg videre. Vær deg selv. En dag er det noen som ser at du tør være deg selv å det gir deg karakter, noe mange setter pris på. Også dem som er pene. 

Når jeg ser jenter som disse typiske rosabloggerne med høye hæler og botoxtrimmede lepper, så synes jeg faktisk ikke dem er pene i det hele tatt. Jeg syntes det før når jeg var "ung og dum" men i dag ville jeg sagt blankt nei om jeg fikk tilbudet. Dem rekker meg ikke engang til ankelen. 

Desverre tror jeg dem får passet sitt påskrevet når dem blir eldre å ser tilbake på hva dem har gjort og hvordan dem har oppført seg. For utseendet endrer seg når man blir eldre. Å ingenting er mindre sexy enn ei middelaldrende dolle som desperat prøver og se ung ut. 

Hvis jeg skulle se etter ei dame i dag, vil jeg ha ei dame som har litt vett i skolten. Ei dame som kan itdordre meg mentalt. Ei som kan sette meg litt på plass. Ei som jeg kan diskutere litt med uten at kjeler og glass flyr gjennom luften. Ei dame som har selvtillitt og som digger meg av samme grunn. 

Utseendet kommer på en god andreplass. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 9c34b...30a
Bjerknez skrev (På 28.10.2023 den 3:13 AM):

vil jeg ha ei dame som har litt vett i skolten. Ei dame som kan itdordre meg mentalt. Ei som kan sette meg litt på plass. Ei som jeg kan diskutere litt med uten at kjeler og glass flyr gjennom luften. Ei dame som har selvtillitt og som digger meg av samme grunn. 

Utseendet kommer på en god andreplass. 

Ha en dame som utfordrer deg? Alle damer er en utfordring, egentlig alt levende er en utfordring. Hvorfor ikke ha en person ved siden av deg som er minst mulig en utfordring?

Personlig er jeg på jakt etter en kjærlig, low maintenance, no drama dame.

Vil ikke ha noen som utfordrer og konkurrerer med meg. Det er bedre med en medgjørlig dame for å oppnå et langvarig samliv.

Sånne konkurranse alfa-damer våkner opp en dag og finner ut at du har lavere status enn henne og ser seg om etter noen andre i nettverket/friendzonen.

Anonymous poster hash: 9c34b...30a

Lenke til kommentar
Gjest 9c34b...30a skrev (12 timer siden):

Ha en dame som utfordrer deg? Alle damer er en utfordring, egentlig alt levende er en utfordring. Hvorfor ikke ha en person ved siden av deg som er minst mulig en utfordring?

Personlig er jeg på jakt etter en kjærlig, low maintenance, no drama dame.

Vil ikke ha noen som utfordrer og konkurrerer med meg. Det er bedre med en medgjørlig dame for å oppnå et langvarig samliv.

Sånne konkurranse alfa-damer våkner opp en dag og finner ut at du har lavere status enn henne og ser seg om etter noen andre i nettverket/friendzonen.

Anonymous poster hash: 9c34b...30a

Med "utfordre" så mener jag at hun er mentalt tilstede og følger med litt på hva som skjer rundt om, samt har interesser og hobbyer som gjør at vi begge kan dra nytte av hverandre. Ei dame som jeg kan diskutere løsninger med og ei dame som vet opp ned på en bormaskin og greier å ta litt tak hjemme samt kanskje dra meg litt i gang når det stutter litt i mot.

Jeg vil ikke ha ei dame som flyter rundt på sosiale medier og tilbringer halve tiden på badet og resten på shoppingsenter. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65 skrev (På 10.10.2023 den 8:17 PM):

Men noe som irriterer meg er at om man prater med noen over uker med noen dager uten å skrive osv,men at det aldri blir foreslått treff. Synes at mannen skal foreslå dette. 

Hvorfor er det et ansvar som skal ligge på mannen? Er man ikke ansvarlig for sin egen lykke?🤔 

Hvis du ønsker å treffe han, så syns jeg du kan foreslå det🙂 

Gjest bd997...f65 skrev (På 10.10.2023 den 8:17 PM):

Lenke til kommentar
Gjest bd997...f65
EllaBolla skrev (48 minutter siden):

Hvorfor er det et ansvar som skal ligge på mannen? Er man ikke ansvarlig for sin egen lykke?🤔 

Hvis du ønsker å treffe han, så syns jeg du kan foreslå det🙂 

Denne fyren slettet Tinder profilen sin og virket ikke å være interessert i meg etter han så bilder av meg.Hans tap. Så bodde vi ca to timer fra hverandre med bil. 

Nå snakker jeg med to andre. Egentlig ikke helt intr i han ene🙈og han andre er en jeg visste hvem var fra oppveksten men aldri kjente personlig. Er evt bare ute etter sex/fwb med han. Får se. 

Anonymous poster hash: bd997...f65

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg 40, men 30. Og jeg har aldri vært i et forhold før. Føler det ikke er noe spesiell grunn til og synes synd på meg, selv om jeg ærlig må innrømme at tanken på at jeg aldri har vært i og mest sannsynlig aldri kommer til å være i et forhold, gjør meg litt trist i ny og ne. It is what it is tenker jeg. Det er mange negative sider ved meg selv som gjør at jeg stiller med et enormt handikap når det kommer til å finne en partner.

Jeg har både Asperger og AD/HD, noe som gjør meg "ænsjles" som Prøysen ville sagt. Det betyr selvsagt ikke at det er umulig å finne kjærligheten når man har en eller flere diagnoser. Men det er definitivt mer utfordrende. Jeg har bestandig hatt lav sosial intelligens, og på mange måter også en stor mangel på sosiale antenner. Noe som har ført til at jeg i de fleste sosiale settinger holder munnen min lukket, og går med "maske" som en slags overlevelsesmekanisme for å passe inn. Det sitter nok en god del traumer fra barndommen og, siden jeg er vokst opp i en bygd hvor det å være annerledes ble sett på som noe negativt. 

Jeg har lav inntekt og lav utdanning, og er 50% ufør og 50% i jobb. Har vel bestandig hatt en tanke om at de fleste kvinner ønsker helst en mann med mye ressurser. Og i hvert fall ikke en mann med mindre inntekt enn seg selv. Kanskje dette bare er en overfladisk tanke jeg har, men jeg føler den stemmer litt. Jeg har heller ikke førerkort. Selv om jeg forsøkte meg på noen kjøretimer som 18 åring, ble jeg fortalt av min daværende kjørelærer at jeg var den mest håpløse eleven han noensinne hadde hatt. Og jeg ser den, siden jeg er ekstremt klomsete av meg og er nærmest praktisk tilbakestående. Er ikke alle som bør ha førerkort, og jeg er nok en av de. Men en mann som ikke kan kjøre bil, er jo ikke akkurat sexy.

Også er jeg jo lav da. Og som jeg nevnte med det å ha en diagnose, så vet jeg jo at det fins mange lave menn der ute med kjærester. Men igjen så er det jo nok en del av meg som gjør dating mer utfordrende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...