Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Verdt å ta saken videre til retten? Parkering


Gjest aefb4...eb6

Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Fordi man har betalt, og det er ikke urimelig vanskelig å slette kravet når misforståelsen er oppklart. Som sagt, jeg kan godta et administrasjonsgebyr på 20 kroner.

Hva mener du et adminstrasjonsgebyr på 20 kr dekker? Tror du at det er i nærheten av å dekke kostnadene selskapet har for misforståelsen TS har forårsaket?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
WiiBoy skrev (55 minutter siden):

Hva mener du et adminstrasjonsgebyr på 20 kr dekker? Tror du at det er i nærheten av å dekke kostnadene selskapet har for misforståelsen TS har forårsaket?

Jeg klarer ikke å se hvordan dette kan være en misforståelse. TS har parkert et kjøretøy, og ikke betalt parkering for dette kjøretøyet.

Lenke til kommentar

TS har betalt for å parkere en bil, og har parkert en bil. Et hendig uhell i å taste feil regnr. trenger ikke å koste 600 kroner i timelønn for parkeringsselskapet å etterforske, da den som jobber med telefonen mest sannsynlig har timelønn, og ville vært på jobb uansett.

Jeg er sikker på at parkeringsselskapet spekulerer i at folk som egentlig burde slippe, likevel betaler for å få saken ut av verden. Så de spiller dum og hjelpeløs som i mitt tilfelle. Skylder på at "det er ikke sånn systemet fungerer", enda det er deres eget system som de har full råderett over. Det står på viljen.

Jeg ønsket ikke å jobbe dugnadsarbeid som juridisk konsulent for å hjelpe en inkompetent parkeringsvakt å slette et urimelig krav mot meg selv. Advokathonoraret mitt burde egentlig vært på det mangedobbelte av den opprinnelige boten.

Jeg lærte ham å reboote operativsystemet, og betale boten av egen lomme om det ikke funket. Da klarte de å slette boten uten skriftlig dokumentasjon på at de hadde gjort feil, som de jo allerede hadde innrømmet i telefonen. Jeg har bedre ting å gjøre på fritiden en å skrive stiloppgave om en sak de allerede har innrømmet i telefonen.

Jeg hadde nok en bedre sak enn TS, men ønsker uansett et lovverk sånn at cowboyene i bransjen lukes ut.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, WiiBoy said:

Står du inne uten å ha blitt registrert, så kan du lovlig få bot. Dersom du kjører ut uten å ha blitt registrert, så er du ansvarlig for å betale for tiden som går lenge etter at du har kjørt ut. 

Eller som skjedde med meg en gang, bilen min ble plutselig registrert parkert i en helt annen by. Det viste seg at kameraet hadde lest av skiltnummeret feil og trodd det var min bil. Sendte bare Easypark en mail så fiksa de det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Mannen med ljåen skrev (8 timer siden):

TS har betalt for å parkere en bil, og har parkert en bil.

TS har betalt for å parkere en bil, og har parkert en annen bil. 

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (13 minutter siden):

TS har tastet feil regnr, men har parkert det antall biler som han har betalt for.

Det koster ikke 600,- å oppklare. Les hva jeg skriver da. Da får de slette boten.

Nei. 

TS har betalt parkering for en helt annen bil. Det er TS sitt ansvar å se til at man betaler parkering for korrekt bil.

Herlighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

TS har betalt for riktig antall biler, og det koster ikke parkeringsselskapet 600,- i utgifter å utvise skjønn og slette det urimelige kravet.

Herlighet.

Det spiller da ingen rolle om TS har betalt for 10 biler, dersom han ikke har betalt for den bilen hen faktisk har parkert der. Hva er det du ikke skjønner her?

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

TS har betalt for riktig antall biler, og det koster ikke parkeringsselskapet 600,- i utgifter å utvise skjønn og slette det urimelige kravet.

Herlighet.

Nei, det koster TS mer å bruke tid på å klage på et rett og rimelig krav. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Mannen med ljåen said:

TS har betalt for riktig antall biler, og det koster ikke parkeringsselskapet 600,- i utgifter å utvise skjønn og slette det urimelige kravet.

Skal ikkje folk ha eit visst ansvar for eigne handlinger? EasyPark ber deg eksplisitt bekrefte at det er rett inntasta registreringsnummer, og du må trykke OK.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Parkeringsselskapet klarer å slette boten når dette er oppklart med en kort telefonsamtale. 

Hva er det du ikke skjønner her?

Boomer much?

Hvorfor i all verden skal de slette en bot som er 100% berettiget pga en kort telefonsamtale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Mannen med ljåen said:

Parkeringsselskapet må også ta ansvar for egne handlinger, eller legge ned driften om de ennå ikke har klart å lage bedre rutiner.

Hæ? Ta ansvar for eigne handlinger og lage betre rutiner?

Du ... fekk med deg at det var trådstarter som tasta feil? Det er trådstarter som må ta ansvar for eigne handlinger og lage betre rutiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...