Gå til innhold

Spam på mobilen?!


Anbefalte innlegg

Byttet opperatør fra Zalto til Djuice i foriga uke og fikk noe jeg ikke likte på mobilen idag.. Jeg fikk reklame fra NITH om å begynne studier der i høst.

 

Hvor i svarte h***** har de fått nummeret mitt fra?!? Jeg nekter å tro at jeg er tilfeldig og at de bare har plukket ut en nummer, for jeg er akkurat i den aldersgruppen som begynner videre studier etter vidergående til høsten..

 

Jeg har faktisk vært så heldig at jeg ikke har blitt utsatt for spam på mail i nevneverdig grad, men at det kommer på telefonen min synes jeg er totalt uakseptabelt!

 

Er dette noe andre har vært utsatt for?

 

Mvh.

Dings som er mektig forbannet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er litt usikker på om det er lov... Operatøren kan ikke gi ut nummeret... Men det finnes forstsatt en redning... Registrer nummeret ditt i brønnøysund registret mot salg og reklame... Da er det i alle fall uakseptabelt å få.. ellers kan det vel være at du har oppgitt nummeret ditt på noet nettsted eller noe ??

Lenke til kommentar
Byttet opperatør fra Zalto til Djuice i foriga uke og fikk noe jeg ikke likte på mobilen idag.. Jeg fikk reklame fra NITH om å begynne studier der i høst.

 

Hvor i svarte h***** har de fått nummeret mitt fra?!? Jeg nekter å tro at jeg er tilfeldig og at de bare har plukket ut en nummer, for jeg er akkurat i den aldersgruppen som begynner videre studier etter vidergående til høsten..

 

Jeg har faktisk vært så heldig at jeg ikke har blitt utsatt for spam på mail i nevneverdig grad, men at det kommer på telefonen min synes jeg er totalt uakseptabelt!

 

Er dette noe andre har vært utsatt for?

 

Mvh.

Dings som er mektig forbannet!

Fikk du nytt nr. ved bytte ?

 

har hør om mange som har fått merkelige meldinger etter å ha overtatt gamle numre.

Lenke til kommentar

Beholdt det gamle nummeret når jeg byttet.. Har aldri fått lignende før bortsett fra internreklamen fra Zalto som forsåvidt er irriterende nok..

 

Jeg har heller ikke oppgitt telefonnummeret mitt på noe nettsted som jeg vet om i hvert fall..

 

Finnes det ikke noe regelverk som omhandler spam og norske selskaper? Trodde ikke de hadde lov å sende ut reklame til folk i hytt og pine.. Jaja, Brønøysundregisteret her kommer jeg! ;)

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Finnes det ikke noe regelverk som omhandler spam og norske selskaper? Trodde ikke de hadde lov å sende ut reklame til folk i hytt og pine

:wow: Er ikke det typisk Telenor det da HE HE..

 

Vel, det finnes lov om det hvis du vil slå fast med noe håndfast hvis du skal klage.

 

Vel du kan lese litt i personopplysningsloven fra 14\ 6 -2000 nr 31 som du finner her

 

:thumbup: Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Det er bare tull at de har gitt ut nummeret ditt. Iflg markedsføringsloven har operatørene ikke lov til å gjøre dette uten at de har hentet inn samtykke. Mest sannsynlig har du oppgitt nummeret ditt i en eller annen sammenheng, feks en innholdsleverandør, på en nettside eller som nevnt over i skole sammenheng. (dette er utenfor operatørenes kontroll)

Lenke til kommentar

Jeg ble oppringt av NITH idag etter å ha sendt en lite hyggelig mail til dem i går ettermiddag. (med lite hyggelig mener jeg høflig men meget bestemt. Ikke uforskammet ;) )

 

Fikk snakke med merkedsføringslederen eller noe slikt..

 

Det første han gjorde var å beklage veldig mye for at jeg hadde ffått en slik melding når jeg reagerte som jeg gjorde.

Han sa at de hadde får nummeret gjennom Telenor og Netcom gjennom et sammarbeid med noen som har en eller annen database. Telenor og Netcom er altså klar over at nummerene blir gitt ut..

 

Han sa også at NITH hadde dette som en prøvekampanje hvor de sendte ut informasjon om studier. De hadde vært i kontakt med forbrukerombudet og siden dette gjaldt studier (selv om man må betale for dem) så var det ikke å regne for reklame, men informasjon... :ermm:

 

Jeg synes fremdeles ikke noe særlig om at de får lov å sende ut informasjon til folk på denne måte, og er også skuffet over at forbrukerombudet lar det passere. Når det er sagt så skal NITH ha ros for at de i hvert fall ringe og beklaget veldig. Han sa også at de kom til å ringe alle som evt. måtte komme til å klage.

 

Min oppfordring er dermed at alle som mottar slik informasjon uten å ville ha den gir beskjed til avsender på en grei, men bestemt måte slik at vi kan få en slutt på det..

 

Mvh.

Dings som er glad igjen :)

Lenke til kommentar

Latterlig. Greit nok at det er informasjon, men herregud, det er jo også reklame! Det er jo reklame når man reklamerer, viser seg frem, for andre. Spesielt når du akkurat er ferdig med vgs. "Bevisst informering" må da være det samme som reklame. Får jeg en sms fra Spaceworld "Vi selger N6600 u/abo for 3999!!!", ville ihvertfall jeg oppfatte det som reklame. Dette er da ikke noe "verre" eksempel enn det du har opplevd?

Lenke til kommentar

Nja.. Det går vel en grense et eller annet sted, det mente tydelig vis forbrukerombudet i hvert fall :thumbdown:

Vurderte å sende en mail til de også for å spørre om den informasjonen jeg fikk fra salgssjefen eller hvem det nå var jeg snakket med stemte men jeg kom fra det igjen.

 

For å si det slik: heller informasjon :roll: fra NITH enn tilbud fra Spaceworld hvis jeg er nødt til å velge..

 

Men som jeg skrev i forrige post: Det enkleste er at alle som mottar noe de ikke ønsker gir beskjed. De fleste er høflige nok, slik som NITH, til å beklage at de sendte ut, skjønt de burde vært smarte nok til å ikke sende dritet i det hele tatt...

 

Dings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...