Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Jeg tror han mente at den sjangeren er det letteste å tilpasse til å bli et VR spill. At man tar utgangspunkt i et fungerende bilspill og så skal integrere VR.

Det er fordi du har kun en statisk posisjon inne i bilen og du interagerer kun med ratt og pedaler (eller gamepad). I motsetning til andre VR spill der all interaksjon skjer med hendene eller VR-kontrollere og man gjerne flytter seg og må lage en spesifikk VR-opplevelse. 
 

Slikt sett meget enig. Bilspill hører hjemme i VR. Derfor jævlig bakstreversk at spillutviklere og Sony ikke kan få til noe enighet. Sony bør vel ønske seg så mange titler til PSVR som mulig? Kan ikke skjønne at det er de som er bremsen her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Jeg tror han mente at den sjangeren er det letteste å tilpasse til å bli et VR spill. At man tar utgangspunkt i et fungerende bilspill og så skal integrere VR.

Det er fordi du har kun en statisk posisjon inne i bilen og du interagerer kun med ratt og pedaler (eller gamepad). I motsetning til andre VR spill der all interaksjon skjer med hendene eller VR-kontrollere og man gjerne flytter seg og må lage en spesifikk VR-opplevelse. 
 

Riktig. Med take på at 1 enkel modder kan legge til full vr støtte inkludert motion controller større på rollespill, skyte spill og mye annet. Bør det være veldig enkelt for et firma med hundrevis av ansatte og millioner på millioner i budsjett å legge til headtrackingen for vr headsets. 

Og på PSVR2 bør det være enda enklere, da du bare behøver å tenke på en type hardware og en type headset.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 minutter siden):

Riktig. Med take på at 1 enkel modder kan legge til full vr støtte inkludert motion controller større på rollespill, skyte spill og mye annet. Bør det være veldig enkelt for et firma med hundrevis av ansatte og millioner på millioner i budsjett å legge til headtrackingen for vr headsets. 

Og på PSVR2 bør det være enda enklere, da du bare behøver å tenke på en type hardware og en type headset.

Ok, dette har du helt sikkert rett i. Da står man igjen med færre spørsmålstegn for hvorfor ikke bilspill i større omfang gjøres. Økonomisk krangel, rettigheter?, sabotasje og mafia.😱 Sikkert mange innad i bransjen som har lyst til å se store Sony miste litt marked.

Det sies rett ut fra levra fra utviklerene; de har ingen som helst planer om samarbeid vedr. integrasjon til PSVR2.

F1, WRC, AUTOMOBILISTA. m.m.. Store aktører.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Sovna said:

Ok, dette har du helt sikkert rett i. Da står man igjen med færre spørsmålstegn for hvorfor ikke bilspill i større omfang gjøres. Økonomisk krangel, rettigheter?, sabotasje og mafia.😱 Sikkert mange innad i bransjen som har lyst til å se store Sony miste litt marked.

Det sies rett ut fra levra fra utviklerene; de har ingen som helst planer om samarbeid vedr. integrasjon til PSVR2.

F1, WRC, AUTOMOBILISTA. m.m.. Store aktører.

Må være en PlayStation sak, så godt som alle bilspill på PC har VR, F1 serien var vel siste store serien som endelig fikk vr i deres forrige spill F1 2022.

Foza er vel nå eneste som ikke har det.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Må være en PlayStation sak, så godt som alle bilspill på PC har VR, F1 serien var vel siste store serien som endelig fikk vr i deres forrige spill F1 2022.

Foza er vel nå eneste som ikke har det.

Har snakket med PlayStation medarbeidere i Norge. De hevder det motsatte. De mener armene er åpne hos Sony, men utviklerene vil ikke henge seg på PSVR2. Hvorfor ikke? Det kan/tør ikke disse representantene si noe om. Hysjjj???

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sovna said:

Har snakket med PlayStation medarbeidere i Norge. De hevder det motsatte. De mener armene er åpne hos Sony, men utviklerene vil ikke henge seg på PSVR2. Hvorfor ikke? Det kan/tør ikke disse representantene si noe om. Hysjjj???

Kanskje de ser på salgstallene til psvr2 og mener den helga de må bruke på å lage vr versjon er for mye jobb.

Lenke til kommentar

Har prøvd noen timer med FM8 nå, brukt timer på å prøve å stille inn Force Feedback innstillinger på Fanatec direct drive sim riggen min, men blir aldri komfortabel med det, føler rett og slett ikke hva bilen gjør under meg, så her har de ganske mye å hente gitt, og håper at de kommer med oppdtaringer som bedrer det. Det var ikke eksepsjonelt bra på Gran Turismo 7 heller, men uendelig mye bedre enn det de har klart å makket sammen her 🙃

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mkri96 skrev (1 time siden):
Comma Chameleon skrev (På 7.10.2023 den 4:06 PM):

Woow. De begrenser framerate på pc i multiplayer. Amatørmessig 

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/1722ebq/pc_gaming_in_2023/

Bare se videoer som den her og fortell meg at motorsport ikke er en VITS sammenlignet med gran turismo 😂😂 https://youtu.be/XTS-RasY6UE?si=5mwMTHubA-sUjMEe

Å kalle det en vits er da en overreaksjon som kun hører hjemme hos fanboys. FM og GT7 er utrolig nært. Begge spill er bedre på enkelte ting. Det er ingen klar vinner. Og ingen har grafikk som imponerer. Begge ser grei ut, men ingen wow fra noen av de.

Angående det i videoen går jeg utifra at de hadde valget om å

1. Ha færre biler
2. Gjenbruke modeller

Valg nummer 3 med å oppdatere modellene er vel tid de ikke har hatt. Forhåpentligvis er dette noe de kan fikse etterhvert.
Det er bare en ulik strategi. GT7 gikk for valg nr 1. De kunne også hatt flere biler om de ville. Hva som er riktig valg får jo være opp til en selv. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om de inkluderer ekstra biler i lavere kvalitet så lenge det er mange nok som er laget ordentlig.

Akkurat dette med gjenbruk er vel noe man allerede skjønte fra tidligere trailere til Forza Motorsport, med den MX-5en. 

Lenke til kommentar

Har fått gjort meg opp en del meninger rundt Forza Motorsport 8 nå. Konklusjonen min er at det ikke er ett spesielt godt spill for de som ønsker en solid karriæremodus mot AI. Progresjon er fullstendig ødelagt siden alt låses ned til hver enkelt bil, det skaper ingen følelse av progresjon men bare ett irritasjonsmoment, AI er fullstendig ubrukelig, om du starter litt bak i feltet så er det 2-3 biler som stikker av i front mens resten av feltet ikke klarer å håndtere at det er andre biler rundt dem så de går i sneglefart, når du kaster deg på innsiden i første sving og passerer 10 biler om gangen føles det rett og slett ikke bra, og om du klarer å ta igjen gruppen som stikker av fra feltet hver gang i hvert løp kaster de seg nærmest i grøfta for å slippe deg forbi om du begynner å prøve å kjøre litt agressivt mot de. Her var AIen i Forza Horizon og selv Forza Motorsport 7 milevis bedre, om kanskje noe for aggressiv til tider, så vet ikke helt hva som har skjedd her.

Ellers er jo ting som kjørefølelse og grafikk på plass, selv om jeg syns det er ganske underveldende hvordan bilen reagerer på våte veier, mister litt grep men thats it føles det som, i GT7 måtte en i større grad tilpasse seg å ikke plassere bilen midt i en vannansamling offline på banen da det var å be om trøbbel.

Så følelsen av skuffelse for ett av de spillene jeg så mest frem til i år er ganske stor kan en si. Jeg håper de kan ordne opp i mye av det etterhvert med patcher og større updates, men perr nå er det ikke ett spesielt godt spill med mindre en kun ser for seg å kjøre online.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...