Gå til innhold

Økonomi overklokker


Filantropen

Anbefalte innlegg

Høres ut som en god billig-løsning det der. Skjermkortet duger nok en god stund til (yter ca like bra på Dx7/Dx8-spill som Radeon 9600pro og GeforceFX 5700). Ikke noen vits å oppgradere før Dx9-spill kommer ut og det viser seg at ytelsen blir for dårlig. (m.a.o. ikke noe hastverk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm pokker, da er det bare å finne en kompis som har noelunde samme platform som jeg hadde før, så jeg kan redde det som er på harddisken...

Kompisen din trenger ikke samme platform som deg, du bare hiver disken din inn som slave hos han, og overfører til disken(e) hans. Merk at du kanskje må ta ownership hvis du vil inn på filer som ligger i Documents And Settings-mappa hvis det er et 2k/XP system, det du gjør da er å slå av simple filesharing og høyreklikke mappene du skal ha, velge sharing & security og velge "ownership" , for så å overføre dette til brukeren han kjører ("MASKINNAVN"\Administrator).

 

Ellers lykke til med oppsettet. :)

Lenke til kommentar
hmm pokker, da er det bare å finne en kompis som har noelunde samme platform som jeg hadde før, så jeg kan redde det som er på harddisken...

Kompisen din trenger ikke samme platform som deg, du bare hiver disken din inn som slave hos han, og overfører til disken(e) hans. Merk at du kanskje må ta ownership hvis du vil inn på filer som ligger i Documents And Settings-mappa hvis det er et 2k/XP system, det du gjør da er å slå av simple filesharing og høyreklikke mappene du skal ha, velge sharing & security og velge "ownership" , for så å overføre dette til brukeren han kjører ("MASKINNAVN"\Administrator).

 

Ellers lykke til med oppsettet. :)

Det kan også hende det fungerer hvis du setter inn disken i den nye maskina. (uten noe mer om og men) Hvis det ikke funker på første forsøk så kan du prøve windows CD'ens repair-funksjon.

Lenke til kommentar
bestilte også en Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk7200RPM, 8.5ms, 2MB cache, U-ATA100 for sikkerhetens skyld, aldri for mye hd plass... :yes:

En ting som er veldig kjekt med 2 harddisker er at man kan ha backup av de viktigste tingene på den andre disken og således sikre disse viktige filene dersom den ene disken skulle finne på å ryke en dag. (Dette blir selvfølgelig vanskeligere og vanskeligere etter som tiden går og man trenger plassen til annet enn backup)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...