Gå til innhold

Økonomi overklokker


Filantropen

Anbefalte innlegg

Heisann, etter mye om og men har jeg funnet et oppsett som virker populært og bra, jeg har lite penger og trenger noe som gir mye for penga.(Gamle pentium 1Ghz er røket.) Det jeg lurer på er om dette er et ok setup, og om noen har en bra prosessorvifte å anbefale til dette oppsettet. Er dette noe som vil være ok en stund? ex. på nye spill som Doom3?

 

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A - 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

1stk 737kr

 

Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort - nForce2 Ultra400,ATX,DDR,SATA,RAID,LYD

1stk 899

 

TwinMOS 512MB DDR PC3200 - 184pins, 400Mhz, CL2.5, 32Mx8/16

2stk a 651kr, til sammen 1302kr

 

oppsett til sammen 2938kr

 

Oppsettet er ment å overklokkes.

 

Kanskje jeg burde kjøp nytt kabinett også. eks

 

AOpen H600B Midi Tower kabinett SORT - Silent 350W, USB/Audio, ATX/microATX/AT

1stk 743kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal du overklokke mye har epox et gromt kort da,EPoX EP-8RDA3+ hovedkort Socket A, LAN

nForce2 Ultra400/MCP, SATA ,Firewire

dette kan du stille inn FSB med 1 og 1 mhz osv, og det har et digitalt display. du får også med runde kabler.

Uten at jeg vet det sikkert så tør jeg iallefall påstå at Abit sitt NF7 er et bedre overklokker-kort pga bios'en. Alle spenningene kan settes høyere enn på de fleste andre Socket A kort uten voltmod , og det er sagt å være det mest stabile på hastigheter over 200MHz FSB. :)

Lenke til kommentar
Når du først kjøper kabinett til 750kr så kan du vel like godt gå for et slikt kabinett?

Aopen-kabinettet er ansett som "bedre" , dvs mer stilrent , litt mer originalt (alle har jo chieftec ;) ), og PSU'en som følger med Aopen-kabinettet er stillegående og stabil. Klart, det er jo smak og behag, men Aopen-kabinettet blir ansett som et bedre kjøp. :)

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bestille det meste fra MPX, de er jeg meget fornøyd med. noen som vet om noen av de prosessorviftene de har er ok?

 

ex

 

GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II - Socket A/370, AMD XP3000+, Duron, 20dB

 

198kr

Siden du skal klokke vil jeg ikke anbefale den. Denne og denne duger.

Har sistnevnte på samme oppsettet og kjører 3200+ :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...