Gå til innhold

Røyk eller snus?

HuncH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en fæl barndomsopplevelse med snus så har ikke orket det no særlig etter det. Var me onkelen min på hytta da jeg var 7-8år og han bakte en prell til meg og viste hvordan man snusa. prøvde og spøy som en gris et par timer...

Kun prøvd et par ganger etter det når jeg har vorspiel osv, og blir like kvalm hver gang. Røyk er tingen! :yes:

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Noen som kan si meg hva den nye røykeloven går ut på?

Jeg hater både røyk og snus for den saks skyld, men ville valgt snus hvis jeg måtte velge. Det går kun utover deg selv.

Jeg er for at det skal være ulovlig å røyke på utesteder, det ødelegger for såpass mange mennesker og den derre "røykeseksjoner diskusjonen" orker jeg ikke en gang ta nå.. HAT MEG HVIS DU VIL!!

:ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det har ikke blitt dokumentert et eneste dødsfall som følge av snus. Den eneste skadevirkningen jeg kjenner til er hull i leppa og det er for meg mye bedre enn rosinlunger.

Men, sier ikke nei til noen ting. Så lenge alt holdes i det små, skader det ikke. Snusen er da selvfølgelig obligatorisk foran datamaskinen, hvor jeg tilbringer mye tid, så det blir den del. La oss si en boks til dagen.

Noen som har damer som snuser? For det har nemlig jeg. Og ikke brekk dere, for hun er deilig.

Lenke til kommentar
den nye røykeloven er vel noe streng. det er jo å drive korstog mot de stakkars røykerne!

Ja, huff....de stakkars røykerne er det jo så synd på. Begynn med snus i stedenfor da vel, så får du nyte nikotin i fred....

Snus er jo bare helt glimrende. Kan sitte på kontoret å å få jevn tilføring av nikotin, mens de andre må ut i kulda for å røyke...he he :devil:

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Swedish Match har begynnt å satse på et større marked bl.a. USA som når har innført røykeforbud i NY.. hva tror dere om kurs-utviklingen på swma aksjene fremover? Vil general og andre swma produkt klare å slå igjennom på det amerikanske markedet? Og konkurrere med etablerete merker som Kodiak, Skoal, Timber Wolf osv.?

Jeg har stor tro på at SWEMA klarer å slå gjennom i USA, i det minste klare å opparbeide seg store markedsandeler av et marked som, per 2003 (og stigende), er tre ganger så stort som Norge og Sverige tilsammen.

Jeg har derfor stor tro på å investere i SWEMA aksjer. Men er det ikke litt kynisk og umoralsk å investere i slike aksjer da?? Selv om det trolig vil gi stor avkasting.

Lenke til kommentar
Jeg har stor tro på at SWEMA klarer å slå gjennom i USA, i det minste klare å opparbeide seg store markedsandeler av et marked som, per 2003 (og stigende), er tre ganger så stort som Norge og Sverige tilsammen.

Jeg har derfor stor tro på å investere i SWEMA aksjer. Men er det ikke litt kynisk og umoralsk å investere i slike aksjer da?? Selv om det trolig vil gi stor avkasting.

Om en ikke er kynisk, og til en viss grad umoralsk, bør en vel holde seg langt unna aksjemarkedet uansett ;)

Lenke til kommentar
9. Finns det radioaktiva ämnen i snus?

Tobak liksom många andra grödor och därmed också snus, innehåller spårmängder av polonium 210. Tobak, liksom andra grödor, kan påverkas av föroreningar som finns i gödsel eller luft.

Snusaren utsätts för en lokal bestrålning av tandköttet där prillan läggs. Arbetsmiljöenheten vid Radiofysiska institutionen på Lunds universitet som utrett strålningsrisken konstaterar: ”Regelbunden snusning medför en bestrålning per år som motsvarar den externa bestrålning man under 1 vecka utsätts för från omgivande mark och byggnadsmaterial. Denna radiologiskt betingade risk är så låg att den från individens synpunkt inte bör påkalla någon särskild åtgärd eller uppmärksamhet”.

Referens:

Samuelsson C. Medicinska konsekvenser av polonium i snus. Läkartidningen 86: 2290-2291 (1989).

...bortsett fra dette da :p

edit: ikke skadelig nei, men allikevel en smule halvbra

Endret av ratata
Lenke til kommentar
Hører at begge deler er like farlig ...

Fatter ikke vitsen, er like patetiske begge deler, og man blir ikke noe tøffere av det heller.

Begynte da jeg jobbet på lager. hadde en pause i timen og da stakk alle ut å tok en røyk. Var mer den sosiale delen ved det som fikk meg til å begynne..

EDIT: men selvfølgelig mange begynner på ungdomsskolen for å tøffe seg.. Var sånn da jeg gikk på skole iallefall.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...