Star Fox Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar OJ Doe skrev (1 time siden): Mulig, men jeg kan vel ikke pålegges å vitne eller uttale meg i det hele tatt. Det er ikke få saker hvor noen som har blitt innkalt som vitne i alvorlige straffesaker har blitt tiltalt for småting som har kommet frem i avhør, uten at det ble dom i hovedsaken. Det kan gjennomføres rettslig avhør før hovedforhandling. Da har du plikt til å forklare deg som vitne. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Star Fox skrev (2 minutter siden): Det kan gjennomføres rettslig avhør før hovedforhandling. Da har du plikt til å forklare deg som vitne. Jeg har liten erfaring med sånt. Er det ikke mulig å be om advokat, eller å avstå fra å forklare seg i fare for å inkriminere(?) seg selv? "Jeg løp over veien på rød mann for å hjelpe han som var blitt skutt herr betjent! Rød mann sier de? I fengesel med dem!" Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Du kan nekte å svare på konkrete spørsmål dersom svaret kan medføre at du utsettes for straff. Selv om du mener at svaret kan medføre at du utsettes for straff, kan retten etter en rimelighetsvurdering pålegge deg å svare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå