Gå til innhold

TES: Hvilken by i Morrowind liker du best?

Anbefalte innlegg

min yndlingsby er som mange her, balmora, pga. oversiktlighet.

men den beste byen er enten gnaar mok, hla oad, khuul eller dagon fell, har sansen for kystbyene, men de er så avsidesliggende, ikke at det er noe problem men.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva heter den alvebyen helt nord-øst på kartet nå igjen, med et stort tre med butikker i. Jeg husker jeg likte veldig godt designet og beliggenheten der. Jeg spillte gjennom Morrowind med det samme det kom ut, så det er nærmere et par år siden nå. Starta på ny natt til i går med Tribunal og Bloodmoon.... Gleder meg til å komme skikkelig i gang, er bare level 2 inn til videre.

Lenke til kommentar

Jeg har stor sans for Sadrith Mora. Dette kommer vel i sin tur av at jeg synes Telvani er ganske fascinerende; ingen kødder med Telvani! Er selv medlem av Redoran, men det henger først og fremst sammen med høy rang i Mages Guild.

Synes også at Vivec er en genial arkitektonisk konstrusksjon, mistet omtrent pusten første gang jeg så den. Problemet er at en bør ha noen ganske fete levitation spells eller helst permanent levitation for ikke å bruke avsindig lang tid på å rote rundt. Dessuten er det ganske kult at de samme ordinatorene som før skjelte meg ut nå snakker høflig til meg. Det hjelper å være berømt og karismatisk. :)

Lenke til kommentar

Jeg digger Balmora. Soverommet nede i Fighters guild var en samlingsplass for alt det jeg har "lootet". Stappende fullt med daedric weapons og sånt.

Men etter at jeg skaffet meg hus oppe på odai platå rett utenfor byen, har "skattkammeret" mitt blitt forflyttet dit. Det tok ikke akkurat lite tid!

Vel, andre byer jeg liker er:

Suran, (nært mud-crab merchant'n) :)

Vivec, ikke så ille når man lærer seg å bruke gondolene mellom cantonene.

Ald' ruhn, ingen spesiell grunn. bare liker den.

Men som sagt er Balmora byen, mye bra shops.

Lenke til kommentar
1. Er selv medlem av Redoran, men det henger først og fremst sammen med høy rang i Mages Guild.

2. Dessuten er det ganske kult at de samme ordinatorene som før skjelte meg ut nå snakker høflig til meg. Det hjelper å være berømt og karismatisk. :)

1: hvilken rang har du da? jeg ble nettopp Arch-Mage. Kult å slakte Trebonius i Arena Pit. :)

2: har du mye rep? har vel rundet 55 nå. Intimidate -Persuasion virker på alt og alle!

Lenke til kommentar

litt off-topic:

Du trenger ikke det når du har boots of blinding speeds da! Jeg har 300 i speed, så fpr meg er det ikke noe problem å komme meg fram! Har foresten kommet til dag 32 og er level 30 alt!

Jeg føler at hjembyen min er Caldera, der har jeg skaffet meg et lite hus så jeg reiser dit ganske ofote og har nå blitt forelsket i byen :p

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke så mye på hvilken jeg "liker" best. Jeg tenker mer på at Ald-Ruhn og Balmora har Mages Guild og Silt Strider ikke så langt fra hverandre, så disse kan fint brukes som knutepunkter nå du reiser. Sadrith Mora + Wolverine hall er også fine for å reise mot nordøst (Dagon Fel o.l.) med båt. Irriterende at Pelagiad ikke har noe av "offentlig transport". I Vivec har du alle, men Mages guild er dypt inne i Foreign Quarter. Langt å gå.

Jeg synes at penest av alle i originalutgaven er Telvanni byer - først og fremst Sadrith Mora, men alle Telvanni tårn har fint interiør. Men Mournhold (i Tribunal) er enda mer detaljert. Og den er luftig - mye åpent rom.

Vivec kommer på god andre plass. Molag Mar er nesten lik - men fattigere.

Ald-ruhn - litt for ofte dårlig vær, men fint inne, hos alle de rike Redoran.

Balmora - tja... Mange liker den, men jeg synes bygningene er for lave og kjedelige. Og det er trangt inne. Er ikke Hlaalu rike nok? Caldera kommer litt bedre ut - kanskje fordi det er lysere der - bredere gater, lysere vegger og lysere gress enn rundt Balmora. Og Creeper (med masse penger) bor der :green:

Gnisis - mange fine oppdrag der. I Arvs-Drelen (hos han gamle Telvanni, Baladas) trives jeg best. Kanskje fordi første gang jeg gikk gjennom spillet, ble jeg Telvanni Archmagister?

Maar Gan - smale gater, ganske trangt, ikke så mye å gjøre der, men fint at de har Silt Strider, jeg bruker den ofte for å komme til nordlige steder. Ellers helt grei.

Khuul, Ald-Velothi, Gnaar Mok, Hla Oad, Dagon Fel - litt for små for å kalles byer. Også ganske mørke og fattige.

Lenke til kommentar

liker ebonheart jeg. og området nord for/mellom ebonheart og vivec. er så fint landskap, med gårder og koslig vegetasjon. kysten utenfor er også intressant, med flere undervannshuler og dype dungeons. (er ikke HELT sikker på om alle undervannsdungeonene er med i morrowind originalt, jeg har så masse plugins at jeg har kommet litt ut av tellinga.

Lenke til kommentar
Liker ikke arkitekturen på byggninganne i Balmora. Får meg til å tenke på ---> Midt østen ---> Terrorisme----> World trade center-----> død, som er en trist tanke.

:laugh::laugh::laugh:

Åh herre min hatt.

sorry... men ærlig talt..... ufff..... :roll:

Uansett.... Jeg liker Ald-Ruhn best. Eller en av fisker landsbyene.

Lenke til kommentar

Ingenting slår Tel Vos! Digger Master Ayron. Og TElvanni generelt, så jeg liker jo da seff SAdrith Mora, Tel Aruhn, Tel Fyr, Tel Branora, Tel Mora og Vos.

Dagon Fel, Ebonheart og Balmora lurer seg vel inn på Topp 5. Jeg har sansen for Gnisis, Gnaar Mok, Vivec og Khuul i tillegg. Vanskelig å si, men tror jeg sier:

1. Seyda Neen - alltid følt meg hjemme der, slår meg ned i et hus/hule i nærheten, og sølnedgangen er fantastisk.

2. Balmora - Enkelt å komme hit og dit, har alt rundt deg uten å måtte bruke kart og kompass. Flotte hus også.

3. Vivec - Magnificant arkitektur! Og alt er jo her. P.S. Spiller med en mod som legger til "slummen" i Vivec. Andre som har prøvd den?

4. Ebonheart - Som nevnt, flotte middelalderske bygninger. turen til Mournhold starter jo også her.

5. Tel Vos - Bare digger denne byen, kan ikke noe for det.

Lenke til kommentar

litt off-topic:

Du trenger ikke det når du har boots of blinding speeds da! Jeg har 300 i speed, så fpr meg er det ikke noe problem å komme meg fram! Har foresten kommet til dag 32 og er level 30 alt!

off-topic:

Jeg har også Boots of Blinding Speed og 300 i Speed. Kombiner med Travel-stained pants (levitate) og transport er intet problem.

Er på dag 235 og er level 82.

Har level 100 på alle attributtene, foruten Luck (lvl 66) og lvl 100 på major/minor skills. Så jeg må si jeg er rimelig fornøyd med min Nord. :)

Gikk igjennom main questn med Dagoth Ur greiene i forrige uke. Har rundet Mages-Guild, og er på god vei til å bli ferdig med Great House Hlaalu og Thieves Guild også!

Har en Armor Rating på 295, fordelt på disse godsakene:

Ebony Left/Right Pauldrons: AR 200

Wraithguard (Enchanted Daedric Gaunlet): AR 266

Left Daedric Gaunlet: AR 266

Dragonbone Cuirass (Constant Effect 100% Resist Fire!!): AR 330

Daedric Greaves: AR 266

Daedric Boots: AR 266

Oreyn Bearclaw's Helm: AR 300

Værsåsnill og fortelle meg hvis du slår meg i Armor. Vil gjerne få skaffet bedre Pauldrons (ikke at det er noe galt med dem, for all del.)

Lenke til kommentar

Hmm har en redguard med full Deadric armor og han er level 73 eller noe sånt nå..husker ikke så godt hakke spilt på så lenge. Trur kansje full deadric armor(-en arm som jeg da har wraithguard da) slår det du går rundt med Covenant men jeg er ikke sikker. Tar tid å finne alle delene til deadric armoren, viss ikke du heller tar å dreper han fyren som kurer den corpuse cursen din ;)

Lenke til kommentar
Hmm har en redguard med full Deadric armor og han er level 73 eller noe sånt nå..husker ikke så godt hakke spilt på så lenge. Trur kansje full deadric armor(-en arm som jeg da har wraithguard da) slår det du går rundt med Covenant men jeg er ikke sikker. Tar tid å finne alle delene til deadric armoren, viss ikke du heller tar å dreper han fyren som kurer den corpuse cursen din ;)

ja jeg har ikke funnet meg daedric pauldrons ennå. har hørt at det skal være en left pauldron i morrowind, men at det ikke fins noen høyre pauldron i morrowind, men i bloodmoon eller tribunal.

men jeg må si at jeg ofte har vært fristet til å knerte han der Divayth Fyr som er så heldig å ha full daedric armor, men har liksom ikke hatt hjerte til det :)

var forresten innom www.elderscrolls.com idag og så på bloodmoon og tribunal.

Begynner å lure på om jeg skal skaffe meg GOTY til Xbox snart... men jeg har ikke sett det noe sted!

Noen som vet om hvor det er til salgs? Har det forresten kommet ut til Xbox ennå i norge? Noen nettbutikker som har det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...