Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vedlikehold til Passat GTE (hybrid)


Kay-5

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpr en Passat GTE hybrid, og lurte på hvordan er vedlikehold kostnaden til denne bilen når det går over 100 tusen km i kjøremenge. Og generelt sett, er det noe delen av bil som er kjent for å ha mange feil, eller lage problemer (generelt eller etter en spesiell kjøre mengde?)

Bilen har kjørt 100 000 km, og har NAF test uten noe som helst problem. Men lurte på hva man kan forvente framtida. Prøvde å finne det på nett, men veldig liten info.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kollegaen min har hatt en noen år og ikke opplevd defekter utover en nøkkel som begynte å tømme batteriet sitt i høyt tempo, men én persons erfaring med feil er ikke solid statistikk.

Det som imidlertid må nevnes er at det er den absolutt verste personbilen kollegaen min har kjørt når det gjelder fremkommelighet på snø. Ytterst få biler kombinerer det å være baktung med å trekke kun på forhjulene, og det er det gode grunner til. Selv med nye vinterdekk av godt merke viste det seg nødvendig å rygge for å komme opp en ikke spesielt bratt bakke hjemme, fremover var den ikke i nærheten av å klare det som deres eldre forhjulstrekkere (Corolla og A4) klarte med kun sporadisk hjulspinn. Kollegaen min synes det er trist, for bortsett fra at den ikke takler snø har den vært en utmerket familiebil.

Så hvis du bor i Stavanger er det sikkert fint, men bor du på Geilo bør du ha en arbeidsgiver som tillater ubegrenset hjemmekontor i vinterhalvåret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er Passat GTE så mye værre enn Golf GTE på glatta? Golf'n min er helkt kurant på glatta. Selv med piggfritt.

Av problemer jeg har hatt på min Golf GTE (går ut i fra mye er likt som på Passat). Speilglass ramla av i fart. Et par-tre hundre kroner for nytt og tar 3 min. å bytte.

Sporadisk feilmelding i dashbord pga. en microbryter i girspaken. Ingen konsekvens for kjøring/parkering og ny del koster ca. 70EUR. Ganske ennkel å montere. Har ikke orka å gjort noe med det. Plinger bare opp et par ganger i året.

CAR-NET funksjonene har daua fullstendig. Verksted tipper ca. 1600,- for å fikse.

Drivbatteriet er det jeg er mest skeptisk til. Ser ut til å holde seg veldig bra men ryker det så er trolig hele bilen tapt.

Ikke en feil egentlig men VW anbefaler å kjøre hyppigere oljeskift pga. mye bensin i olje pga. mye start/stopp (hybrid). 15k eller 1 år. Girkassa må man ikke utsette oljeskift på. Hver 60k. Service med girkasseolje ca. 10.000kr. Vanlig service ca. 5000-7000kr.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...