JVM91 Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Jeg får en følelse av at det brenner i kneet når jeg ligger på sofaen eller sitter foran PC. Veldig vanskelig å forklare hvor det er, men kjennes ut som det er over, under og bak kneskålen. Begynte for snart 2 år siden i høyre kne, og venstre kne startet en ukes tid i etterkant. Kjenner lite/ingenting når jeg ligger i sengen, står, går, løper eller hopper. Kun når jeg sitter eller 'sitteligger' i sofaen med strake bein. Knestøtte hjelper veldig. Noen som har opplevd lignende eller vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 (endret) Det kan være symptom på leddgikt og/eller betennelse. Anbefaler å bestille en time hos din fastlege. Kan legge til at det kan skyldes mange forskjellige ting, så gå til legen Endret 25. september 2023 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Normix Skrevet 26. september 2023 Del Skrevet 26. september 2023 Har den samme lidelsen. Svir intenst i kneskålen når jeg sitter på kne, men merker ingenting ellers. Er så vondt at tårene spretter. Kun i ene kneet hos meg. Varierer litt med smertene. Noen uker er det nesten ikke merkbart, mens nå har det vært intenst vondt i en måneds tid. Har ikke hevelse, og heller ikke rødt eller varmt. Har ikke vært hos lege. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. september 2023 Del Skrevet 26. september 2023 Kom dere en tur til fastlegen, begge to. Det verste som kan skje, er at legen klemmer og tar på der det gjør vondt. Resultatet av lege-visitten er at dere kan bli kvitt smertene. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 28. september 2023 Del Skrevet 28. september 2023 Artrose mellom kneskål og kneledd kan gi disse symptomene men bør utredes med MR røntgen for at det ikke skal bli synsing, som enkelte leger er så glade i. Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 28. september 2023 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) Kanskje ikke relatert til din situasjon, I en tid for mange år siden, så utviklet jeg sviende og brennende knær spesielt når jeg gikk. Og hadde svært skjør hud overalt som gjorde at jeg enkelt fikk sår. Jeg skjønte etterhvert at det måtte være leddgikt tendenser mens jeg hørte på en populær verdensomspennende veterinær som forklarte at det var gelatin og kalsium som gjaldt mot leddgikt. Etter en måned på det var jeg så og si helt bra. Og fikk sterk hud som var veldig tilfredstillende fordi det ble så vanskelig å få sår plutselig. Endret 28. september 2023 av Selfuniverse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå