meastp Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Hei! Jeg har altså problemer med å få fatt på ip'n, dvs. ddclient klarer det ikke selv. Hva må jeg gjøre for at den skal klare det (oppdatere ip ved oppstart, og deretter "i loop" etter et gitt tidsintervall? Jeg kjører debian (unstable) hvis det er vesentlig... Her er conf-fila: # Configuration file for ddclient generated by debconf # # /etc/ddclient.conf daemon=300 #check every 300 s syslog=yes #write to syslog pid=/var/run/ddclient.pid #record pid to file use=smc-barricade, fw=192.168.2.1:80 #via SMC barricade #pid=/var/run/ddclient.pid protocol=dyndns2 #use=if, if=ppp0 server=members.dyndns.org login=xxxxx password=xxxxxx xxxxx.homelinux.net mvh, Mats Taraldsvik Endret 15. januar 2004 av meastp Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg har bedre erfaring med dhcpcd enn dhclient den kan du forøvrig få til å spørre etter ip ved å ta en dhcpcd -n ethX (den går i bakgrunnen, men hvis du vil tvinge den til å spørre på nytt gjør du sånn) Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvis du ikke er nødt for å bruke dyndns, men kan bruke noip så er kanskje det en fordel. De har iallefall et program som fungerer utmerket bak ruter. Enkelt å sette opp er det også. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 ok, er det egne "debian-pakker" for disse? Jeg har bedre erfaring med dhcpcd enn dhclient kan den brukes med dydns? Hvis du ikke er nødt for å bruke dyndns, men kan bruke noip så er kanskje det en fordel. De har iallefall et program som fungerer utmerket bak ruter. Enkelt å sette opp er det også. går det an å redirecte så man ikke trenger skrive port som man kan dem dydns? Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) går det an å redirecte så man ikke trenger skrive port som man kan dem dydns? Det vet jeg ikke *sjekke www.no-ip.com* Edit: Jeg skjønner ikke helt hva du mener, redirecte så man ikke trenger å skrive port ? Endret 14. januar 2004 av sim Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ooops.. noen som leste posten litt raskt.. Beklager.. trodde vi snakket om dhcp-klienter Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 går det an å redirecte så man ikke trenger skrive port som man kan dem dydns? Det vet jeg ikke *sjekke www.no-ip.com* Edit: Jeg skjønner ikke helt hva du mener, redirecte så man ikke trenger å skrive port ? Ja, begynte på en forklaring, men fjernet den.... det var kanskje dumt Ta som eksempel min dydns-konto: Jeg registrerte meastp.homelinux.net som dynamisk ip - "domene". Deretter registrerte jeg en "webhop" (også dydns), som er redirecting. Adresse: meastp.webhop.net Den peker til: meastp.homelinux.net:8080 skjønner? mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
dvj Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 så det fønker? du er tilgitt remiss Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) så det fønker? du er tilgitt remiss eh, nei... les spm. (det første) en gang til, så skjønner du det sikkert. Jeg har altså problemer medå få fatt på ip'n, dvs. ddclient klarer det ikke selv.Hva må jeg gjøre for at den skal klare det (oppdatere ip ved oppstart, og deretter "i loop" etter et gitt tidsintervall? Endret 14. januar 2004 av meastp Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 peker meastp.homelinux.net mot din ip:8080 ? Eller missforstår jeg igjen ? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 peker meastp.homelinux.net mot din ip:8080 ? Eller missforstår jeg igjen ? he he, redd for det.... ok, enda et forsøk : meastp.webhop.net peker mot meastp.homelinux.net:8080 (og meastp.homelinux.net:8080 peker igjen til boxen min) skjønner du nå, eller er jeg dårligere til å forklare enn jeg trodde? Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Kanskje jeg er litt trang i skallen og har sikkert ikke lest postene dine godt nok heller. Men jeg forstår nå ;D. Jeg er litt usikker på om no-ip.com kan dette.. :/ Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) hmm... hvis dere finner/vet om et program som kan oppdatere ip automatisk og som (helst) er pakket for Debian, så går det sikkert å skrive :8080 Endret 14. januar 2004 av meastp Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Ok, nå avinstallerte jeg ddclient: apt-get remove ddclient så fulgte jeg en genial guide. Toppen på kransekaka hadde vært, som det står i guiden, og jeg siterer: create a cron job to check every couple of minutes to see if you ip has changed and if so update DynDNS.org. Desverre vet jeg ikke hvordan jeg gjør dette... noen med link til enda en genial guide? mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 http://www.webmasters-central.com/t/cron.shtml eller kanskje du finner noe her også... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 */2 * * * * /usr/sbin/ipcheck.py -d /etc/dyndns -L linksyspassword dyndns_user dyndns_pass biz.dyndns.org vil denne starte automatisk neste gang jeg slår på/rebooter pc'n, eller må jeg skrive den inn hver gang jeg starter på nytt? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Bukte ddclient på en boks før uten problemer. Men den hadde global ip - hvordan en gjør det bak NAT vet jeg ikke. EDIT Ang automatisk oppstart så hadde pakken jeg brukte egne init script. Endret 14. januar 2004 av kattemat Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 hvis du har debian tror jeg du selv må redigere oppstartsfilene for riktig run level? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 hvis du har debian tror jeg du selv må redigere oppstartsfilene for riktig run level? Du må jo legge en link i runlevelkatalogen. Men init-scriptet installeres i /etc/init.d Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) høh, nå får jeg bare "No adress found on router" når jeg skriver følgende: usr/sbin/ipcheck.py -d /etc/dyndns -B smcpassord dyndns_user dyndns_pass biz.dyndns.org selv om det virka i går... rart.. EDIT: nå funka det plutselig igjen, etter at jeg forandret passord på routeren... ??? har fortsatt ikke fått den til å gjøre det automatisk, da..... hvis jeg vil la den sjekke hvert 2. minutt.... hvordan gjør jeg det? Endret 15. januar 2004 av meastp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå