Gjest 197e5...848 Skrevet 22. september 2023 Del Skrevet 22. september 2023 Har lyst å tipse skatteetaten om noen jeg vet driver med trygdesvindel. Problemet er bare at dette gjøres i stor skala. Begge er voksne mennesker med mange barn. De får begge stønader og jobber svart på siden. Snakker åpent om det til naboer gjør de også (derfor jeg vet) Problemet er jo bare at skatteetaten og nav sier de må opplyse om tipset og tipseren hvis det blir en domstol sak. Hvordan vet jeg om noe slikt kan bli en domstolsak. En av sønnene til disse personene er hardbarka kriminell ( overrasket? ikke jeg heller) og kan sikkert være kapabel til å knerte de som feller foreldrene hans. Men ja..Er det andre måter å tipse om? For de "stjeler" nå rundt 50.000 fra de som trenger det hver mnd, og det har de gjort i godt over 10 år nå. Legg til alt de får svarte penger som er rundt 70.000 i mnd også så snakker vi jo store summer. Anonymous poster hash: 197e5...848 Lenke til kommentar
Gjest 0111f...c25 Skrevet 22. september 2023 Del Skrevet 22. september 2023 Går fint å tipse anonymt. Problemet er bare at dem ikke tar deg seriøst om det er anonymt tips Det sier dem selv på nettsiden hvor man lever inn tips. Jeg har selv tipset et par ganger skattesvindel men siden jeg ikke vil at naboen vet at det er jeg som svindler, og jeg har tipset anonymt, har dem ikke brydd seg ennå, og han driver fremdeles med svart arbeid Er vel stort sett bare om dem får mange anonyme tips dem reagerer. Anonymous poster hash: 0111f...c25 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. september 2023 Del Skrevet 23. september 2023 Du står sjølvsagt heilt fritt til å tipse anonymt, men det er litt meir avgrensa kva politi/nav/skatteetaten kan gjere med tipset når ein ikkje ein gong har eit vitne å bygge saka på før det blir starta etterforskning. Beste tipset om du vil tipse anonymt er å finne handfaste bevis som kan bli grunnlaget for ei etterforskning, til dømes kvar dei jobbar svart. Då kan skatteetaten ta eit tilsyn i den bedrifta og rulle opp saka derifrå. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. september 2023 Del Skrevet 23. september 2023 (endret) Kommer også litt ant på hvor detaljert tipset er. Om det for eksempel er "jobbet der og der da og da" med navn på bedrifter/personer de jobbet for så er det naturligvis lettere enn om du bare skriver "jeg tror de driver med trygdesvindel"... Endret 23. september 2023 av Serpentbane 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå