Grusomme Gabriel Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Kjøpte en 2-pakning Asus-routere. Etter hvert fant jeg ut at jeg bare trengte en og solgte da den andre. Nå har den jeg beholdt tatt kvelden, men Elkjøp nekter å reparere eller bytte den med mindre jeg returner hele bundelen. Er dette noe de har rett til? I så fall får jeg bare la det ligge, men det hørtes litt sært ut for meg. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Dette høres ut som bullshit fra Elkjøp sin side. 99 % sikker på at de ikke kan gjøre dette. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Ved avhjelp (retting eller omlevering) kan ikke Elkjøp kreve mer enn det som står i loven. Elkjøp kan derfor ikke kreve hele produktet. Ved heving av kjøp kan elkjøp kreve hele produktet. Du kan derimot dekke halvparten av verdien ved å redusere hevingskravet tilsvarende. Se § 51 forbrukerkjøpsloven. Så nei, Elkjøp kan ikke forvente å få hele produktet tilbake ved heving heller. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Merk dessuten at Elkjøp ikke har rett til å kreve kjøpet hevet - det er det kun du som kunde som har (under visse forutsetninger). Lenke til kommentar
Grusomme Gabriel Skrevet 21. september 2023 Forfatter Del Skrevet 21. september 2023 Supert, takk for hjelpen. Da står jeg på mitt så får vi heller ende opp i forliksrådet til slutt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå