G2Petter Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hei, alle sammen! Jeg har vær litt i sløveste laget i fransken i det siste, så nå tenkte jeg at jeg skulle ta meg litt sammen på prøven i morra, så jeg kan sikre en god karakter... Jeg trenger ikke noe på fransk, bare innfalsvinkler o.l. Det er en to-timers prøve i 2FRB, så 1-2 A4 sider tenker jeg er passe... Er det noen som har noen gode ideer, oppgaven lyder som følger: Til torsdag får du en stiloppgave, som du skal skrive på skolen.Du kan velge mellom 2 oppgaver; - En tekst med tittelen "L´argent" (penger) eller - En tekst om La pauvreté (fattigdom). Tenk deg at du skal skrive til en fransk venn, som har bedt deg om å skrive om temaet. Hvordan er forholdene i Norge når det gjelder temaet, din mening om det etc. Jeg vet at det er mange som har mye de vil ha sagt om dette, men vær så snille: Ikke la tråden bli stengt fordi det utvikler seg til en R&P-diskusjon... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Skriv om penger.. om fattigdom i Norge blir en kort stil Ville diskutert litt rundt tema reklame, kjøpepress (hva skal vi gjøre med alle pengene) Kan jo også snakke litt politikk og hvordan det er i Norge idag kontra for noen år siden (før oljen). Pengene fra oljen er ikke i hendene på de få, men kommer stort sett alle til gode, også fremtidige generasjoner. Diskuter dillemaet at vi har masse penger i banken men kan ikke bruke de (Frp sin store sak). Vanskelig å blir skikkelig rik i Norge, bl.a. pga den høye skatten til de som tjener mye. De med mest penger flytter ut, bedrifter flagger ut (truer med utflagging) osv. Blir man lykkelig av å ha mye penger, ulykkelig (flest selvmord i velstående land, flest deprimerte) Håper du fikk noen ideer. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg tror det siste, med problematikk rundt for mye/mangel på/problemer med penger er det som "tenner" mest... Takk for et godt innlegg! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Er det noen flere som har synspunkter, så må dere gjerne komme med dem! Jeg sitter og skriver på norsk nå, så skal jeg oversette til fransk etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå