Gå til innhold

Franskprøve om fattigdom eller om penger...

G2Petter

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Jeg har vær litt i sløveste laget i fransken i det siste, så nå tenkte jeg at jeg skulle ta meg litt sammen på prøven i morra, så jeg kan sikre en god karakter...

Jeg trenger ikke noe på fransk, bare innfalsvinkler o.l. Det er en to-timers prøve i 2FRB, så 1-2 A4 sider tenker jeg er passe...

Er det noen som har noen gode ideer, oppgaven lyder som følger:

Til torsdag får du en stiloppgave, som du skal skrive på skolen.

Du kan velge mellom 2 oppgaver; - En tekst med tittelen "L´argent" (penger) eller - En tekst om La pauvreté (fattigdom). Tenk deg at du skal skrive til en fransk venn, som har bedt deg om å skrive om temaet. Hvordan er forholdene i Norge når det gjelder temaet, din mening om det etc.

Jeg vet at det er mange som har mye de vil ha sagt om dette, men vær så snille:

Ikke la tråden bli stengt fordi det utvikler seg til en R&P-diskusjon...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv om penger.. om fattigdom i Norge blir en kort stil ;)

Ville diskutert litt rundt tema reklame, kjøpepress (hva skal vi gjøre med alle pengene) Kan jo også snakke litt politikk og hvordan det er i Norge idag kontra for noen år siden (før oljen). Pengene fra oljen er ikke i hendene på de få, men kommer stort sett alle til gode, også fremtidige generasjoner. Diskuter dillemaet at vi har masse penger i banken men kan ikke bruke de (Frp sin store sak). Vanskelig å blir skikkelig rik i Norge, bl.a. pga den høye skatten til de som tjener mye. De med mest penger flytter ut, bedrifter flagger ut (truer med utflagging) osv. Blir man lykkelig av å ha mye penger, ulykkelig (flest selvmord i velstående land, flest deprimerte)

Håper du fikk noen ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...