Gå til innhold

Forslag på høytalere til 2000

Anbefalte innlegg

Skal ha et par høytalere til en nad 320bee forsterker jeg skal kjøpe. hadde egentlig bestemt meg for gale 3040, men er litt usikker.

hva er best av eltax sine millenium 500 høytalere og gale sine 3040?

Har dere noen andre forslag til et par høytalere til rundt 2000,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inspire 7700 er et bra kjøp. 7.1 system for ca 1000kr. Ellers er det mange andre pc-høytalere som er bra til den prisen. Det er vel litt vanskelig og få gode høytalere til 2000kr. Bygg selv eller titt på loppemarked/brukthandel.

Skal du bare høre på musikk, eller film og spill også?

Endret av Zuluzion
Lenke til kommentar

Bare litt info om gale 3040:

Høyttalerne - Gale 3040

2000 kroner for et par gulvstående høyttalere som skal klare å spille ned til 39 Hz??? Nesten for godt til å være sant - og det er det nok. 39 Hz er oppgitt fra fabrikken uten at det er angitt toleranse, men jeg vil tippe at 39 Hz er ved -6dB. For de har ikke veldig mye skikkelig dypbass. Men de har mye annet! I forhold til Proson Reality 62SA som jeg nettopp har lyttet til hjemme i stuEN (omtale kommer) så gir 3040 både bedre stereoperspektiv og litt bedre mellomtone.

Typiske problemer med såpass billige høyttalere er "bokslyd", vibrasjoner i kabinettet og tvilsom byggekvalitet. Gale 3040 klarer seg nokså bra i forhold til disse kriteriene; kabinettet er ikke helt dødt og gir endel klang, så noe bokslyd er det - men slett ikke blant det værste jeg har hørt. Kabinettet virker bra snekret sammen, med vinylfinish. Når de så har klart å unngå de værste problemene med billige høyttalere og i tillegg levert mer enn respektabel lyd for pengene så synes jeg dette er svært bra.

Lenke til kommentar

Skal du høre på annet enn dunkadunkamusikk betyr et høyttalerbudsjett på 2000,- en ting: små høyttalere. Dette gir enorme fordeler fremfor gulvstående i samme prisklasse på nær sagt alle andre områder enn å spille slapp pløsete bass middels høyt.

Både PSB, B&W, Mission, Tanoy og Dali har modeller i denne prisklassen du bør ta en titt på.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg spart opp til det dobbelte, ca 4000 og heller satsa på disse istedet. Da får du masse golyd i mange år med forsterkeren du har. (Prater av personlig erfaring da jeg har det samme) Spiller du de skikkelig inn vil de gi deg masse klar lyd og godt med trøkk når det gjelder. Og NAD'en din vil takke deg med å kunne skikkelig arbeide med de høyttalerne for de er lettdrevne.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt en del Gale højttalere og har ett hjemmekino oppset av Gale selv.

Du for mye bedre kvalitet en eltax sine højttalere og bygge kvaliteten er veldig bra, det er solide og tunge højttalere Gale lager. etter innspilling er lyden til og bli fornøyd med og :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...