Gå til innhold

Ustabilt GPS-mottak ved bruk av Android Auto


Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har byttet fra iPhone (og Apple CarPlay i bilen) til Android (og Android Auto i bilen). Jeg bruker Google Maps og en annen navi-app på begge mobiler. Med iPhone og CarPlay var det aldri problemer, men når jeg bruker Androidtelefonen og Auto mister jeg ofte posisjonen. Det tar lang tid før den finner tilbake, ofte mange minutter. Dette skjer uansett om jeg bruker Maps eller min andre navi-app, og ettersom begge appene fungerer som de skal når jeg bruker kun mobilen (uten Android Auto) kan jeg ikke se at det er relatert til appene. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre i Android Auto for at dette skal bli bedre? Har forsøkt å slå av all strømsparing for appen, men har ikke fått testet etterpå. Noen som har andre/bedre forslag?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Update: Prøvetur viser at Google Maps nå sier "Søker etter GPS-signal" hele tiden, og virker like dårlig som før. Slo av strømsparing på Maps også, og tok en ny prøvetur, ingen forskjell. Den andre appen funker nå bra, med strømsparing avslått for Auto, uavhengig av strømsparingsinnstilling for den appen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

 

Hadde ikke noe problem med trådløs Android Auto på Samsung S23 Ultra til vår Audi eTron. Kan ikke huske å ha mistet posisjonen, og i hvert fall ikke slik at den var borte over lang tid. Gjorde ikke noen spesielle innstillinger på Android Auto på mobilen for at det skulle fungere som det burde. Jeg foretrekker dog CarPlay når jeg nå er tilbake til å bruke iPhone men Android Auto gjorde jobben sin helt greit i de månedene jeg brukte Samsung som hovedmobil.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer på de samme stedene med Android Auto. Den mistet signal og nett på de samme stedene hver gang, da endte den opp med å stå å søke i en periode før den var tilbake til normal kartvisning. Jeg byttet andre veien og opplever ingen av disse avbruddene med Apple produkter. Jeg brukte S21 Ultra som var min siste android telefon.

Et av disse stedene var i Sandvika på E18. Var det kø sto jeg lenger i denne "dødsona". Det merkelige var at jeg hadde god dekning der (og etpar andre steder det skjedde) så jeg kom aldri til bunns i hva det var.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
DrAlban3000 skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde problemer på de samme stedene med Android Auto. Den mistet signal og nett på de samme stedene hver gang, da endte den opp med å stå å søke i en periode før den var tilbake til normal kartvisning. 

Jeg bruker nedlastede kart i både Maps og min andre navi-app, så jeg er ikke avhengig av mobildekning, kun GPS. Jeg har prøvd med flere iPhones, og aldri hatt problemer, og flere Androidtelefoner, og hatt samme problem på alle. Det var årsaken til at jeg begynte å se på hva problemet med Android skyldes, og etter at jeg slo av strømsparing virker den andre navi-appen min bedre, men ikke Maps. Enkleste er kanskje å bytte tilbake til iPhone?

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker nedlastede kart i både Maps og min andre navi-app, så jeg er ikke avhengig av mobildekning, kun GPS. Jeg har prøvd med flere iPhones, og aldri hatt problemer, og flere Androidtelefoner, og hatt samme problem på alle. Det var årsaken til at jeg begynte å se på hva problemet med Android skyldes, og etter at jeg slo av strømsparing virker den andre navi-appen min bedre, men ikke Maps. Enkleste er kanskje å bytte tilbake til iPhone?

Ja ok, da er det nok ikke samme problem kanskje, men frustrerende.

Det ble til slutt tungen på vektskålen for egen del, da jeg opplevde mobilen som veldig dyr og ikke spesielt bra. Jeg får også flere funksjoner i smart-hverdagen med IOS, til hjemmestyring og bilen. Hadde den første iPhone (jailbreaket fra USA) og nå nr 14 med Android imellom de.

Uten å slenge meg på Android vs iPhone krigen så var det ihvertfall en oppgradering for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
DrAlban3000 skrev (15 minutter siden):

Ja ok, da er det nok ikke samme problem kanskje, men frustrerende.

Det som er merkelig er at navi virker fint når mobilen ikke er koblet til med Auto. Har prøvd flere biler også, og både wireless og kablet Auto, samme problem. Men nå ser det ut til at min andre navi-app virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...