Gå til innhold

Stillegående Barebone?

Anbefalte innlegg

Er noen av barebone-løsningene på markedet idag ordentlig stillegående? Jeg sitter nå med et Chieftec Dragon BigTower med 3 kabinettvifter, to IBM-disker, Radeon 8500 og P4 [email protected] med boxed vifte.

Systemet slik det er idag bråker i mine ører alt for mye, og da det snart skal brukes til lydinnspilling (et lite hjemestudio) er dette helt uaktuelt.

Jeg ønsker meg derfor et barebone-system (mulighet for å ta med pcen til live-jobber etc.) som er veldig stillegående.

Har hørt at Shuttle sine barebone-systemer ikke er av de mest stillegående. Stemmer dette? Hva med Creative Slix? Andre anbefalinger? Jeg er i utgangspunktet lite interessert i å modde mye (store hull i kabinettet o.l.) men viftebytter og sånt er selvsagt ikke noe problem.

Videre tenkte jeg å bruke mesteparten av det jeg har av deler nå:

P4 1.8 (helst @2.4 som nå - blir lite varm)

512mb Samsung PC2700 (helst @PC3200 som nå)

Diskene vil nok bli byttet, da de bråker for mye.

Tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative Slix er den samme som Shuttle SB51G, så den bråker litt ja har jeg hørt. Jeg bestilte meg en Slix i går så da kan jeg si det sikkert når jeg får den.

Ellers er den som hardware testet for litt siden (Soltek?) en av de mer stillegående på markedet. De nyeste shuttle-pcene har også fått ny stømforsyning som gjør at de er enda mer stille. Dette tror jeg bare gjelder den til AMD64 og den med ATI chipset (gidder ikke sjekke navn nå :) )

- gordito

Lenke til kommentar

Det er vel disse du mener:

SN85G4:

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...13&GrpID=1&s=pl

ST61G4

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...13&GrpID=1&s=pl

Har disse større vifte på psu? Er vel 40x40mm på de mer støyende shuttle'ene. Blir forsåvidt litt overkill i forhold til de komponentene jeg har med ST61G4...

Si ifra hvordan Slix'en er når du får den! Har forresten Slix innebygd Audigy 2 eller følger dette med som PCI-kort? Jeg er lite interessert i medfølgende lydkort, og da er det kjedelig å betale "ekstra" for et Audigy2 pci.

Endret av vebwa
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har de nye stømforsyningene 2 vifter (bak/foran) og viftegriller med mindre motstand. Tror jeg skal kjøpe en slik hvis jeg finner den i norske nettbutikker. Ser shuttle selger de separat på sine sider.

Slix har Audigy 2 PCI kort. Er ganske fornøyd med prisen (1800) med tanke på at bare lydkortet koster 700. Fant ut at det ikke var vits å kjøpe de nyere modellene til mye mer da jeg bare har eldre komponenter. Nå blir problemet å få solgt unna det gamle kabinettet og hovedkortet :)

Edit: Se her der kan du se den nye psuen, bla litt videre for støymåling i forhold til andre barebones

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Slix har Audigy 2 PCI kort. Er ganske fornøyd med prisen (1800) med tanke på at bare lydkortet koster 700. Fant ut at det ikke var vits å kjøpe de nyere modellene til mye mer da jeg bare har eldre komponenter. Nå blir problemet å få solgt unna det gamle kabinettet og hovedkortet :)

Ja, grei pris, men tror jeg i mitt tilfelle ville valgt Shuttle da jeg ikke har noe bruk for et Audigy 2. Kunne jo solgt det for noe hundrelapper, men...

Jeg har de samme tankene angående å kjøpe en litt eldre, billig barebone til de gamle komponentene. Samme problem med kabinett og hovedkort forresten :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Soltek QbiC 3401 (kjøpt på Psdata.no) og den kan så og si ikke høres.

Eneste som bråker på den er når jeg bruker dvdbrenneren som cd-rom.

hw.no sin test er her

Ser fin ut den der, men litt i overkant av den prisen jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet. Men er den virkelig tilnærmet lydløs er det nok verdt det. Hvordan er størrelsen på denne sammenlignet med shuttle? Mener å huske å ha sett den et sted og da så den en del større ut...

Lenke til kommentar
Tror ikke du kan selge lydkortet siden creative har deaktivert det integrerte. Litt synd.

Da pcen skal brukes til lydinnspilling vil større eksterne lydkort bli brukt, så det er egentlig ikke noe problem :) Mao.: det integrerte ville uansett ikke blitt brukt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...