stamkunde Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Hvor starter jeg for å finne ut hva er ødelagt? Jeg har ekstra lys som ikke lyser når jeg langt, kun originale lysene blir til fjernlys. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Sjekke pæren ville nå jeg begynt med Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Sjekk sikringa først 😀 Lenke til kommentar
y tho Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Er det ettermonterte ekstralys det er snakk om, eventuelt er disse Halogen eller LED? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Stamkunde har flere tråder om dette allerede. Han har ledbar som er ettermontert av verksted. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 y tho skrev (8 minutter siden): Er det ettermonterte ekstralys det er snakk om, eventuelt er disse Halogen eller LED? ja, det stemmer, ettermontert. Det er led. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 Maskinfører skrev (20 minutter siden): Sjekk sikringa først 😀 ja, det var det da, for siden det er etter montert, da betyr det vel at det ikke står i bruksanvisningen? Det er en 30A sikring som er skrudd utenfor sikringsboksen og som har tiknytning til ekstra lysene, det kunne jeg se når jeg trakk i ledningen. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Kan du ikke bruke den forrige tråden din om akkurat det samme? 4 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) @stamkunde har du et multimeter du kan måle spenning og kontinuitet med? Først: sjekk om sikringen til ekstralysreléet har gått. Om sikringen ikke har gått kan du måle om du har god nok kontakt på + og - inn på reléet. Litt avhengig av hvordan verkstedet koblet dette hvordan du måler. Enten er det fast 12v og jord, med en styrestrøm i tillegg. Ellers er det bare styrestrøm og jord. Dette målet du på ledningene som går inn på reléet. Hvis reléet får strøm må du måle på kontakten som er koblet inn i ledbaren. Om du måler 12v her når langlysene er tente så er det ledbaren som er ødelagt. Endret 17. september 2023 av Sydvest Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 stamkunde skrev (7 minutter siden): ja, det var det da, for siden det er etter montert, da betyr det vel at det ikke står i bruksanvisningen? Det er en 30A sikring som er skrudd utenfor sikringsboksen og som har tiknytning til ekstra lysene, det kunne jeg se når jeg trakk i ledningen. Riktig stemmer det har du fått fikset det ? Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 stamkunde skrev (10 minutter siden): ja, det var det da, for siden det er etter montert, da betyr det vel at det ikke står i bruksanvisningen? Det er en 30A sikring som er skrudd utenfor sikringsboksen og som har tiknytning til ekstra lysene, det kunne jeg se når jeg trakk i ledningen. Hadde en Mitsubishi L200 2000 Modell hvor 1000 meterne ikke funka og en smarting fant en defekt 40 amp sikring i sikringsboksen i motorrommet og satt en ståltråd i sikringa med det resultatet at hele ledningsnettet i bilen brant opp var bare motoren som gikk Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): ståltråd i sikringa med det resultatet at hele ledningsnettet i bilen brant opp Her snakker vi virkelig om å behandle symptom og ikke årsak til et problem 😂 Vondt i ryggen? Ta smertestillende nå så behandler vi deg senere når du har blitt lam av prolaps 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Kjør til et verksted og få de til å se på dette. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 Maskinfører skrev (10 minutter siden): Riktig stemmer det har du fått fikset det ? Da må jeg kjøpe en ny 30A sikring om det gir utslag. Dessuten er det jævla dumt dem ikke ordnet en knapp på innsiden at jeg kunne velge å bruke langlys uten ekstra lys. Usikker om led lysene har fungert i det hele tatt siden jeg fikk montert dem. Har bare følt de er veldig dårlige. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Er dette rellelet? Endret 17. september 2023 av stamkunde Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Ja. Sikringen kan du ta ut. Plasten er gjennomsiktig sånn at du skal kunne se om det er brudd på sikringen. Endret 17. september 2023 av Sydvest Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 oOF skrev (15 minutter siden): Kjør til et verksted og få de til å se på dette. Enig med oOF. Bedre å få noen som vet bak-frem på en stikksikring til å sjekke over. Det er en smal sak for noen som kan det. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 Sydvest skrev (29 minutter siden): Ja. Sikringen kan du ta ut. Plasten er gjennomsiktig sånn at du skal kunne se om det er brudd på sikringen. Når jeg tok ut sikringen, så anså jeg det som ikke brudd noen steder. Hvis vi snakker om den relativt brede metallet inne i plastikken. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 Sydvest skrev (26 minutter siden): Enig med oOF. Bedre å få noen som vet bak-frem på en stikksikring til å sjekke over. Det er en smal sak for noen som kan det. jeg får kjøre innom et verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå