Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Onkel kalte meg hore i bestefar sin begravelse.


Gjest f0bcd...d87

Anbefalte innlegg

Gjest f0bcd...d87
Gjest MKII skrev (5 timer siden):

Slik du beskriver dette virker det ekstremt merkelig. Oppfatter det som vanvittig upassende å si noe slikt i en begravelse! Det blir BARE gjetting fra min side, men er familien din svært konservativ? De fleste menn liker kvinner med former, bare søk opp for eksempel Anna Nicole Smith. Hun var modell for H&M med plakater på busskur og annet langs veiene. Den gangen var det avisartikler om menn som holdt på å kjøre av veien på grunn av at hun tok bort så mye av oppmerksomheten til mannlige sjåfører. Poenget mitt er at men LIKER kvinner med (litt) former, så du burde være stolt av deg selv og kroppen din så lenge du ikke er overvektig men har former 😍

Kan det rett og slett hende at onkelen din er tiltrukket av deg og kroppen din, tenner seksuellt på deg, og lar frustrasjonen på grunn av det gå ut over deg på den måten? Kan de andre kvinnene som snakker stygt om deg være sjalu på deg fordi du har en deiligere kropp enn det de har, og at menn er mer tiltrukket av deg/at menn er tiltruket av deg og ikke av de?!

Fullstendig uavhengig av hva forklaringen er (bortsett fra om du faktiskt hadde vært hore), så er det DE som gjør feil i å kalle deg hore når du ikke er det!!! Hvis du klarer det, så glem hva andre tenker, og konsentrer er deg om at du IKKE er ei hore, og vit med deg selv at du trolig er en bedre person og et bedre menneske enn de som snakker slik om et annet menneske!!!

Trenger du det for å klare å får det på avstand, så få deg en jobb et annet sted og flytt dit slik du er inne på, eller studer et annet sted, få deg en jobb et annet sted og flytt dit og få deg en ny start.

Sender du meg en PM kan jeg utdype mer på PM om du ønsker det.

Hvis menn liker former, hvorfor velger menn flest kvinner uten former? 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres litt spesiellt ut, og kanskje litt utypisk for norsk tradisjon - er dere kanskje medlemmer av noe religiøst nisjesamfunn eller noe lignende?

Det som er helt sikkert er det at du ikke skal finne deg i å bli behandlet på denne måten, her ville jeg trukket meg ganske langt unna, byttet telefonnummer, osv.

Husk det at du kan ikke forandre andre mennesker, de må forandre seg selv - det er dessuten ikke din oppgave her i livet, du skal ta vare på og utvikle deg selv.

Noe av denne oppgaven med å ta vare på og utvikle deg selv er å ta god avstand fra slike mennesker. Hverken planter eller gress kan leve uten sol, og du kan ikke fortsette å leve i skyggen av disse ufyselige bøllene.

Du kan kanskje klare å holde ut over tid, men om du skal trives og vokse, utvikle deg på naturlig vis, så må du sette deg sunne grenser og komme deg bort fra dette.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Guest f0bcd...d87 said:

Hvis menn liker former, hvorfor velger menn flest kvinner uten former? 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Der tror jeg du tar feil: Vet om flere kvinner som til og med ikke bare har former, men er overvektige/syklig overvektige og er gift. Flere av de har vært gift lenge. Det er også vitenskaplig bevist at menn tenner seksuellt mer på kvinner med former enn tynne kvinner...

Lenke til kommentar
Gjest 328cd...7c5 skrev (16 timer siden):

Det henger så lite på greip at dette virker mer som nok en trolletråd.

Anonymous poster hash: 328cd...7c5

vi bør nok ikke tro alt vi leser nei..

(jeg var i yngre dager flittig leser av såkalte personlige historier "Fra Virkeligheten" "Min historie" "Dette hendte meg" etc. i ukebladene min mor kjøpte. Først i voksen alder fikk jeg nyss om at det (blant det som var sant) også fantes mennesker der ute som diktet opp fortellinger og sendte inn.

Så jeg ble skeptisk til "fortellinger" og også skeptisk/tar ikke for god fisk hvis noen rakker ned på navngitte personer, uten at jeg har mulighet å høre denne personens versjon av forholdene.

Lenke til kommentar
17 hours ago, Kakkelfant said:

Jeg får det ikke til å stemme, han/de kaller deg hore fordi du er "formfull" og har "horete kropp" og "horeansikt"?

Det henger jo ikke på greip, hore er en betegnelse man bruke om oppførsel.

Jeg hadde en kjæreste som på videregående ble omtalt som "hore" av noen av jentene fordi hun hadde svære bryster. De var 100 % naturlige, og hun gikk nesten alltid i løstsittende hettegensere og lignende for å skjule formene, men like fullt mente disse stokk dumme jentene at svære bryster automatisk gjorde noen til hore. Fasit i ettertid er for øvrig at hun ikke debuterte før etter vgs, giftet seg med den tredje fyren hun var til sengs med, og har holdt seg til ham i alle år etterpå. 

Så ja, dumme folk kan fint gripe ethvert negativt begrep og bruke det om andre, uansett hvor irrelevant og feil det er for personen det gjelder.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, Guest f0bcd...d87 said:

Mamma sier at de bare ville være slemme for ene tanta mi er sjalu og syk i hode og ville ødelegge meg. 

Da stemmer nok dette. Denne tanten har vel da laget syke rykter om deg. Og du kan avgjøre hva du skal gjøre i forhold til at dette er tilfellet.

Noen forslag:

-Ignorere disse folka og bare leve livet ditt uten å ha noe forhold til dem. De er åpenbart syk eller manipulert av tanten.

-Gå til NRK 'anonymt' og fortell din historie hvis du takler noe bråk lokalt, men vil ha en slags moralsk rettferdighet og fred i livet ditt. Og så lev livet utenom disse folka.

-Hvis du vil være sammen med slekta, og du er modig anlagt, så kan du konfrontere tanten i neste sammenkomst når så mange som mulig ser og hører. Tror ikke å konfrontere onkelen har noe å si fordi han er manipulert. Hvis du får tanten undertrykt, så kan du bli det neste powerhouse i slekta istedet. Fordi det er bare ett maktspill ser det ut som.

Lenke til kommentar
Gjest 7c4cd...42c

Noen ganger hjelper det å tenke på en god replikk å kontre med.

En passende replikk til onkelen ville vært:

"Jøss, det sier mer om deg enn om meg !"

Anonymous poster hash: 7c4cd...42c

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Selfuniverse skrev (7 timer siden):

Da stemmer nok dette. Denne tanten har vel da laget syke rykter om deg. Og du kan avgjøre hva du skal gjøre i forhold til at dette er tilfellet.

Noen forslag:

-Ignorere disse folka og bare leve livet ditt uten å ha noe forhold til dem. De er åpenbart syk eller manipulert av tanten.

-Gå til NRK 'anonymt' og fortell din historie hvis du takler noe bråk lokalt, men vil ha en slags moralsk rettferdighet og fred i livet ditt. Og så lev livet utenom disse folka.

-Hvis du vil være sammen med slekta, og du er modig anlagt, så kan du konfrontere tanten i neste sammenkomst når så mange som mulig ser og hører. Tror ikke å konfrontere onkelen har noe å si fordi han er manipulert. Hvis du får tanten undertrykt, så kan du bli det neste powerhouse i slekta istedet. Fordi det er bare ett maktspill ser det ut som.

Kan man kontakte NRK anonymt? Hvordan da? Og hva slags opplegg er det? 

Jeg orker ikke ta kampen. Sliter nok som det er. Jeg har slitt psykisk i mange å allerede pga andre ting også. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Penny skrev (7 timer siden):

Jeg hadde en kjæreste som på videregående ble omtalt som "hore" av noen av jentene fordi hun hadde svære bryster. De var 100 % naturlige, og hun gikk nesten alltid i løstsittende hettegensere og lignende for å skjule formene, men like fullt mente disse stokk dumme jentene at svære bryster automatisk gjorde noen til hore. Fasit i ettertid er for øvrig at hun ikke debuterte før etter vgs, giftet seg med den tredje fyren hun var til sengs med, og har holdt seg til ham i alle år etterpå. 

Så ja, dumme folk kan fint gripe ethvert negativt begrep og bruke det om andre, uansett hvor irrelevant og feil det er for personen det gjelder.

Jeg har brede hofter og stor rompe, så mine stokk dumme slektninger tror jeg er hore og lett på tråden for det... 

Bra venninna di klarte seg bra i livet? Hun brydde seg ikke? 

Jeg syns det er vanskelig når noen jeg er i slekt og familie med prater stygt om meg. Hadde nesten vært bedre om de var fremmede. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Guest f0bcd...d87 said:

Jeg har brede hofter og stor rompe, så mine stokk dumme slektninger tror jeg er hore og lett på tråden for det... 

Bra venninna di klarte seg bra i livet? Hun brydde seg ikke? 

 

Livet hennes var generelt kjipt i den perioden, jeg vet ikke hvor mye hun egentlig brydde seg om hva medelevene sa på skolen (og i hvert fall noe så åpenbart feil som å bli kalt hore når hun i virkeligheten var jomfru) når det kom i tillegg til et komplett mareritt av en hjemmesituasjon med rus og grov kriminalitet.

Livet hennes senere ble derimot veldig bra, hun gjennomførte en lang utdanning, kom inn i en god jobb, giftet seg med en snill, vellykket mann og fikk gitt sine barn en langt bedre oppvekst enn hun hadde selv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Guest f0bcd...d87 said:

Jeg har brede hofter og stor rompe, så mine stokk dumme slektninger tror jeg er hore og lett på tråden for det... 

Bra venninna di klarte seg bra i livet? Hun brydde seg ikke? 

Jeg syns det er vanskelig når noen jeg er i slekt og familie med prater stygt om meg. Hadde nesten vært bedre om de var fremmede. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Helt sykt hvordan familien din behandler deg. Jeg tror fortsat det er på grunn av sjalusi og eventuellt at slike som onkelen din er tiltrukket av deg og tenner seksuellt på deg på grunn av utseendet ditt og kroppen din og lar det gå ut over deg. Kanskje for å dekke over at han føler og tenker slikt.

Synes også det er merkelig at du ikke har vært med en mann eller hvordan du nå formulerte deg. Er det på grunn av at stedet du bor på er SÅ lite at "alle" blir påvirket av tanten din? Jeg tror du er ei flott jente, så jeg ville trodd at det er mange gutter og menn som er tiltrukket av deg og er interessert i deg! Er det du selv som holder tilbake fordi tanten din og resten av familien påvirker hvordan du tenker om deg selv? I såfall er det ENNÅ en grunn til at du må komme deg vekk derifra og få deg det livet du trolig fortjener 💖

Hva tenker du selv om grunnen til at familien din behandler deg slik bortset fra manipulering fra tanten din, og hva tenker du selv om å få kommet deg bort derifra så du kan få det bra?

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Gjest MKII skrev (6 timer siden):

Helt sykt hvordan familien din behandler deg. Jeg tror fortsat det er på grunn av sjalusi og eventuellt at slike som onkelen din er tiltrukket av deg og tenner seksuellt på deg på grunn av utseendet ditt og kroppen din og lar det gå ut over deg. Kanskje for å dekke over at han føler og tenker slikt.

Synes også det er merkelig at du ikke har vært med en mann eller hvordan du nå formulerte deg. Er det på grunn av at stedet du bor på er SÅ lite at "alle" blir påvirket av tanten din? Jeg tror du er ei flott jente, så jeg ville trodd at det er mange gutter og menn som er tiltrukket av deg og er interessert i deg! Er det du selv som holder tilbake fordi tanten din og resten av familien påvirker hvordan du tenker om deg selv? I såfall er det ENNÅ en grunn til at du må komme deg vekk derifra og få deg det livet du trolig fortjener 💖

Hva tenker du selv om grunnen til at familien din behandler deg slik bortset fra manipulering fra tanten din, og hva tenker du selv om å få kommet deg bort derifra så du kan få det bra?

Hvis jeg blir sammen med noen så blir jeg vel en hore, så da får de bekreftet det. Derfor har jeg valgt å være alene så de ikke har bevis. 

Jeg er også redd for at om jeg møter en mann så vil ha snu ryggen til meg om han hører ryktene og tro på de. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Guest f0bcd...d87 said:

Hvis jeg blir sammen med noen så blir jeg vel en hore, så da får de bekreftet det. Derfor har jeg valgt å være alene så de ikke har bevis. 

Jeg er også redd for at om jeg møter en mann så vil ha snu ryggen til meg om han hører ryktene og tro på de. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Om du blir sammen med noen så blir du over hodet ikke ei hore, det har jo INGENTING å gjøre med det å være i et forhold. Du lar de giftige personene i familien din ødelegge for deg og livet ditt og det du kunne hatt. Det virker bare mer og mer på meg som om du MÅ komme deg vekk fra der du bor og etablere deg og få det så mye bedre som du sikkert fortjener! Du virker nærmest hjernevasket til å faktiskt tro på det onde de forteller om deg selv om du BURDE vite at det de sier ikke har noe med virkeligheten å gjøre og lar de ødelegge fremtiden din og livet ditt! Hvis du er sammen med en mann som hører ryktene og han eventuellt snur ryggen til deg på grunn av det, så fortjener ikke han deg, og du fortjener mye bedre enn ham!!!

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Gjest MKII skrev (5 timer siden):

Om du blir sammen med noen så blir du over hodet ikke ei hore, det har jo INGENTING å gjøre med det å være i et forhold. Du lar de giftige personene i familien din ødelegge for deg og livet ditt og det du kunne hatt. Det virker bare mer og mer på meg som om du MÅ komme deg vekk fra der du bor og etablere deg og få det så mye bedre som du sikkert fortjener! Du virker nærmest hjernevasket til å faktiskt tro på det onde de forteller om deg selv om du BURDE vite at det de sier ikke har noe med virkeligheten å gjøre og lar de ødelegge fremtiden din og livet ditt! Hvis du er sammen med en mann som hører ryktene og han eventuellt snur ryggen til deg på grunn av det, så fortjener ikke han deg, og du fortjener mye bedre enn ham!!!

Husker tanta mi kom bort til meg og sa på en ekkel måte at det er bare de som har sex som kunne få en type virus, da det var snakk om en type virus alle kan få uavhengig om man har sex eller ikke. 

Hun prøvde vel å finne ut om jeg hadde sex, eller avsløre meg eller prøve å tråkke på meg. 

Var også en dame på nav som lurte på om jeg lå med behandleren min. Jeg går på aap fordi jeg sliter psykisk.

Tror du virkelig en mann vil være sammen med en som meg? 

Jeg vet at jeg er pæreform og at jeg veldig brede hofter, og jeg får mye uønsket oppmerksomhet pga dette...

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87 skrev (På 19.9.2023 den 19.06):

Hvis jeg blir sammen med noen så blir jeg vel en hore, så da får de bekreftet det. Derfor har jeg valgt å være alene så de ikke har bevis. 

Ordet har blitt noe mer til et generelt skjellsord. For eksempel slenger skoleelever ut ordet ganske ofte, kanskje om en lærer som har gitt dem dårlig karakter. Og da er det mer i betydningen "irriterende kvinnfolk". 

Men stygt høres det ut, uansett hvilken mening som ligger bak. Det stod tidligere i et ukeblad at pæreformede kvinner blir utsatt for vitser i butikken, men at det er helsemessig sunnere med en pæreform enn med en epleform (stor overkropp med feit mage). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...