Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Onkel kalte meg hore i bestefar sin begravelse.


Gjest f0bcd...d87

Anbefalte innlegg

Gjest f0bcd...d87

Da jeg var 27 år døde bestefaren min og i begravelsen ble jeg kalt hore av en onkel. 

Jeg syns det var så grusomt å høre så jeg har fortrengt det mye, men jeg vet han sa det.

Mamma stod rett ved siden av og fikk med seg det hele. Han stod og målte meg opp og ned og sa plutselig "din hore". 

Jeg fikk så mye ubehag i kroppen så fortrengte det mye. 

Orker ikke ha noe med slekta å gjøre. De prater bare stygt om meg selv om en tante prøvde å stoppe de for ikke så lenge siden. 

De syns jeg har en formfull og horete kropp, og at jeg har horeansikt. Jeg sminker meg aldri og går alltid i klær som skjuler formene. 

Vi er alle etnisk norske og jeg skammer meg så mye over utseende mitt. Det startet da jeg kom i puberteten og fikk store former. De begynte å prate stygt om meg for de andre kvinnene er mer slanke i formene sine. 

Jeg har aldri gjort noe galt... 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f0bcd...d87 skrev (42 minutter siden):

Da jeg var 27 år døde bestefaren min og i begravelsen ble jeg kalt hore av en onkel. 

Jeg syns det var så grusomt å høre så jeg har fortrengt det mye, men jeg vet han sa det.

Mamma stod rett ved siden av og fikk med seg det hele. Han stod og målte meg opp og ned og sa plutselig "din hore". 

Jeg fikk så mye ubehag i kroppen så fortrengte det mye. 

Orker ikke ha noe med slekta å gjøre. De prater bare stygt om meg selv om en tante prøvde å stoppe de for ikke så lenge siden. 

De syns jeg har en formfull og horete kropp, og at jeg har horeansikt. Jeg sminker meg aldri og går alltid i klær som skjuler formene. 

Vi er alle etnisk norske og jeg skammer meg så mye over utseende mitt. Det startet da jeg kom i puberteten og fikk store former. De begynte å prate stygt om meg for de andre kvinnene er mer slanke i formene sine. 

Jeg har aldri gjort noe galt... 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Da bør du vel kutte kontakten med dem. Det virker som en veldig spesiell familie.

Men jeg må si at måten du reagerer på og beskriver det fremstår ganske spesielt. Kanskje du hadde hatt godt av profesjonell hjelp til å håndtere ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Markiii skrev (1 minutt siden):

Da bør du vel kutte kontakten med dem. Det virker som en veldig spesiell familie.

Men jeg må si at måten du reagerer på og beskriver det fremstår ganske spesielt. Kanskje du hadde hatt godt av profesjonell hjelp til å håndtere ting?

Hvordan reagerer jeg galt? 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87 skrev (6 minutter siden):

Hvordan reagerer jeg galt? 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Jeg synes det er ganske spesielt at du føler for å forsvare deg selv og prøve å overbevise oss om at du ikke er en "hore". Det er også spesielt i seg selv å ha en slik familie, og ikke ha tatt tak i det selv, i en alder av 27 år.

Du må stå opp for deg selv.

Lenke til kommentar

Dysfunksjonell slekt/familie kan være svært ødeleggende. Lurt å søke hjelp.

Slik du skriver innlegget ser en at du er på vei inn i et eget utfordrende mønster grunnet slekt.

Det er tull å løse dette alene. Å ha slike syke personer som er i slekt gjør deg også dårlig.

Endret av plankeby
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Gaea skrev (26 minutter siden):

Det det fremgår ikke helt av førsteposten hva som er problemstillingen? Hva er du trenger hjelp til? 

Godta dette eller bryte kontakt? 

Tenkte å flytte til en annen kant av landet og begynne på nytt. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
plankeby skrev (31 minutter siden):

Dysfunksjonell slekt/familie kan være svært ødeleggende. Lurt å søke hjelp.

Slik du skriver innlegget ser en at du er på vei inn i et eget utfordrende mønster grunnet slekt.

Det er tull å løse dette alene. Å ha slike syke personer som er i slekt gjør deg også dårlig.

Onkelen min er snill mot de andre, men ikke meg, men det er flere i slekta/familien som er slemme mot meg. 

 

Hva er galt med det jeg skriver? 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Markiii skrev (1 time siden):

Jeg synes det er ganske spesielt at du føler for å forsvare deg selv og prøve å overbevise oss om at du ikke er en "hore". Det er også spesielt i seg selv å ha en slik familie, og ikke ha tatt tak i det selv, i en alder av 27 år.

Du må stå opp for deg selv.

Jeg var redd dere også skulle tro jeg var en hore og stille spørmål ved at de andre pratet stygt om meg. At det var en sannhet i det.

Jeg er så skadet og ødelagt av de andre så jeg ser ingen grunn til å fortsette å ha kontakt meg de. 

 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Gavekort skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke det er spesielt. Det var trolig en traumatisk opplevelse, og når autoritetsfigurer angriper deg slik så skal det ikke mye til før selvtilliten brister og man blir gaslightet til å tro de er inne på noe.

Faren min er død også, så det gjør ting verre... Ikke at faren min forsvarte meg så mye da jeg vokste opp. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

For et rasshøl. Bare en ting å gjøre med sånne mennesker. Kutte dem helt ut, fordi de er rett og slett bare et svart høl som suger all livsenergi ut av en. Forhåpentligvis har han ikke noe som helst økonomisk eller sosial makt over deg....

Nei, han har bare makt over familien. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest 328cd...7c5
22 minutes ago, Kakkelfant said:

Jeg får det ikke til å stemme, han/de kaller deg hore fordi du er "formfull" og har "horete kropp" og "horeansikt"?

Det henger jo ikke på greip, hore er en betegnelse man bruke om oppførsel.

Det henger så lite på greip at dette virker mer som nok en trolletråd.

Anonymous poster hash: 328cd...7c5

Lenke til kommentar
3 hours ago, Guest f0bcd...d87 said:

Da jeg var 27 år døde bestefaren min og i begravelsen ble jeg kalt hore av en onkel. 

Jeg syns det var så grusomt å høre så jeg har fortrengt det mye, men jeg vet han sa det.

Mamma stod rett ved siden av og fikk med seg det hele. Han stod og målte meg opp og ned og sa plutselig "din hore". 

Jeg fikk så mye ubehag i kroppen så fortrengte det mye. 

Orker ikke ha noe med slekta å gjøre. De prater bare stygt om meg selv om en tante prøvde å stoppe de for ikke så lenge siden. 

De syns jeg har en formfull og horete kropp, og at jeg har horeansikt. Jeg sminker meg aldri og går alltid i klær som skjuler formene. 

Vi er alle etnisk norske og jeg skammer meg så mye over utseende mitt. Det startet da jeg kom i puberteten og fikk store former. De begynte å prate stygt om meg for de andre kvinnene er mer slanke i formene sine. 

Jeg har aldri gjort noe galt... 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Slik du beskriver dette virker det ekstremt merkelig. Oppfatter det som vanvittig upassende å si noe slikt i en begravelse! Det blir BARE gjetting fra min side, men er familien din svært konservativ? De fleste menn liker kvinner med former, bare søk opp for eksempel Anna Nicole Smith. Hun var modell for H&M med plakater på busskur og annet langs veiene. Den gangen var det avisartikler om menn som holdt på å kjøre av veien på grunn av at hun tok bort så mye av oppmerksomheten til mannlige sjåfører. Poenget mitt er at men LIKER kvinner med (litt) former, så du burde være stolt av deg selv og kroppen din så lenge du ikke er overvektig men har former 😍

Kan det rett og slett hende at onkelen din er tiltrukket av deg og kroppen din, tenner seksuellt på deg, og lar frustrasjonen på grunn av det gå ut over deg på den måten? Kan de andre kvinnene som snakker stygt om deg være sjalu på deg fordi du har en deiligere kropp enn det de har, og at menn er mer tiltrukket av deg/at menn er tiltruket av deg og ikke av de?!

Fullstendig uavhengig av hva forklaringen er (bortsett fra om du faktiskt hadde vært hore), så er det DE som gjør feil i å kalle deg hore når du ikke er det!!! Hvis du klarer det, så glem hva andre tenker, og konsentrer er deg om at du IKKE er ei hore, og vit med deg selv at du trolig er en bedre person og et bedre menneske enn de som snakker slik om et annet menneske!!!

Trenger du det for å klare å får det på avstand, så få deg en jobb et annet sted og flytt dit slik du er inne på, eller studer et annet sted, få deg en jobb et annet sted og flytt dit og få deg en ny start.

Sender du meg en PM kan jeg utdype mer på PM om du ønsker det.

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Kakkelfant skrev (5 timer siden):

Jeg får det ikke til å stemme, han/de kaller deg hore fordi du er "formfull" og har "horete kropp" og "horeansikt"?

Det henger jo ikke på greip, hore er en betegnelse man bruke om oppførsel.

Vel, de baksnakket meg og mente jeg hadde en løs oppførsel da jeg studerte, men jeg har aldri vært med en mann. 

Mamma sier at de bare ville være slemme for ene tanta mi er sjalu og syk i hode og ville ødelegge meg. 

Jeg passer ikke inn i slekta, så en annen tante mente det var best å holde seg borte. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar
Gjest f0bcd...d87
Gjest 328cd...7c5 skrev (5 timer siden):

Det henger så lite på greip at dette virker mer som nok en trolletråd.

Anonymous poster hash: 328cd...7c5

Synd du syns det er en trolletråd, men noen opplever faktisk slike syke ting. 

Anonymous poster hash: f0bcd...d87

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...