stamkunde Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Opplevde at gressklipperen ikke selv trekker seg fremover på gresset, så hva kan ha skjedd? Den starter etc. Men når jeg presser inn gassen, så må jeg dytte den fremover. Det er en ordinær gressklipper som jeg går etter. Noen med erfaring der ute? Merke: Honda Modell: GCV 160 Endret 17. september 2023 av stamkunde Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Vill gjetting men tenker at kanskje drivreima har hoppet av eller røket. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 TheKims skrev (24 minutter siden): Vill gjetting men tenker at kanskje drivreima har hoppet av eller røket. det kan være det. Kanskje jeg har kjørt for tøft i et miljø jeg ikke skulle vært i. Var visst en del kvister der. Takk for tips. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 TheKims skrev (31 minutter siden): Vill gjetting men tenker at kanskje drivreima har hoppet av eller røket. prøver å se på skisse honda gcv 160, men fanger ikke opp noen drivreim. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 (endret) må vel demontere hele motoren da? Endret 17. september 2023 av stamkunde Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Ikke demonter motoren. Det er mest sannsynlig en wire som har røket/hoppet av, for mye gress/drit samlet opp ett eller annet sted som gjør at det blir for mye motstand for hjulene, et tannhjul som er ødelagt/ikke har kontakt eller at det finnes en funksjon for å sette hjulene i fri og du har vært borti dette ved et uhell. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Dr. Brodsky skrev (Akkurat nå): Ikke demonter motoren. Det er mest sannsynlig en wire som har røket/hoppet av, for mye gress/drit samlet opp ett eller annet sted som gjør at det blir for mye motstand for hjulene, et tannhjul som er ødelagt/ikke har kontakt eller at det finnes en funksjon for å sette hjulene i fri og du har vært borti dette ved et uhell. Det som skjedde var at jeg plasserte gressklipperen for lavt inntil gresset foran. For man kan justere både foran og bak for å senke/heve gressklipperen fra gresset. Jeg tenkte ikke over det før det var for sent. Jeg har fjernet det som kan fjernes under og rundt hjulene av gress. Men likefullt går den ikke fremover "av seg selv". Når jeg presser gass, så kommer wiren dit den skal. Det virker for meg at dette er drivreim. Da må jeg vel skru av motoren? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Dr. Brodsky skrev (3 minutter siden): Ikke demonter motoren. Det er mest sannsynlig en wire som har røket/hoppet av, for mye gress/drit samlet opp ett eller annet sted som gjør at det blir for mye motstand for hjulene, et tannhjul som er ødelagt/ikke har kontakt eller at det finnes en funksjon for å sette hjulene i fri og du har vært borti dette ved et uhell. ja, kan godt være tannhjul som er ødelagt, men usikker hvor jeg skal se etter det. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 (endret) GCV160 er motoren, ikke klipperen. Klipperen vil ha et annet navn, HRH-ett eller annet for eksempel. På de Hondaklipperne jeg har eid er det en skjult drivreim som ligger under et deksel ved venstre bakhjul. Reima kan være av, men det kan også være slakke i reim, stramming, wire osv. Du må åpne og prøve deg fram, start med å "trykke inn hjuldriften" og se hva som burde ha skjedd, så er det bare å jobbe seg fram fra håndtak til bakhjul. Enkelt forklart er det et hjuldriftshåndtak, fra dette går det en wire. Når du trykker inn vill wire flytte på et hjul som strammer drivreim og som så skaper fremdrift. Endret 17. september 2023 av Serpentbane 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Serpentbane skrev (4 minutter siden): GCV160 er motoren, ikke klipperen. Klipperen vil ha et annet navn, HRH-ett eller annet for eksempel. På de Hondaklipperne jeg har eid er det en skjult drivreim som ligger under et deksel ved venstre bakhjul. Reima kan være av, men det kan også være slakke i reim, stramming, wire osv. Du må åpne og prøve deg fram, start med å "trykke inn hjuldriften" og se hva som burde ha skjedd, så er det bare å jobbe seg fram fra håndtak til bakhjul. Enkelt forklart er det et hjuldriftshåndtak, fra dette går det en wire. Når du trykker inn vill wire flytte på et hjul som strammer drivreim og som så skaper fremdrift. du sier noe vesentlig, takknemlig for det, der du understreker at motoren er gcv 160. At du forteller meg at klipperen har definisjonen HRH bidrar veldig, for det er det jeg ser ofte, HRH. Takk for veldig forklarende beskrivelse hvor drivreim er. Det vil hjelpe meg veldig til å søke videre. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Ikke noe problem, men jeg aner ikke hvilken klipper du har, så jeg skriver generelt. HRS serien har eksempelvis et annet system, jeg tror de har drivreim festet til rotoraksling ut til venstre bakhjul, men der gjemt under deksel på undersiden. Men jeg har aldri eid en slik. Jeg tror du må demontere fra undersiden på disse. Men, funksjonelt mener jeg det skulle være ganske likt. Endret 17. september 2023 av Serpentbane Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 ser navnet er honda izy. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Venstre bakhjul Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 hvis den er skjult, betyr jeg må demontere venstre hjul? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 kom over youtube klipp, ca. 15:30 ut videoen ser man hvor reima er, og kan ha hoppet av. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Under panna sitter ett deksel under den er det en reim sjekk den har en Honda HRD 536C som jeg skiftet reim på i sommer 1999 modell 😀 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Ser det er i hullet under selve bladene på denne modellen. Må bare få klipperen i høyden slik at jeg kan jobbe under den. Ved å vippe den på Skrova så vil bensin Lekke ut. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2023 Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 stamkunde skrev (1 time siden): hvis den er skjult, betyr jeg må demontere venstre hjul? Nei. Izy er navnet på en serie klippere i den rimeligere enden av skalaen til Honda. Disse har ganske enkle girkasser og det er stort sett å sjekke at drivreima og wiren for drift er i orden. Kjennes wiren for drift normal? Hva er den fullstendige modellbetegnelsen på klipperen (f.eks. HRG465C SDE)? Det står på et klistremerke på karosseriet rett foran det svarte dekselet for oppsamleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå