FB.093090871808135 Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Etter å brukt håndbrekket, så går ikke dette helt tilbake og klossene blir liggende innpå skivene. Hva kan man forvente dette vil koste hvis man må bytte både klosser og skiver bak? Hva med både foran og bak? Kjører en Mitsubishi Lancer sportsback 2009 modell. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Beste er å spørre verkstedet, men du trenger ikke å bytte skiver for å fikse håndbrekk. Det er gjort på en time, og koster kanskje en tusing i deler. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) På min bil (transit connect) kostet det 2600 for å bytte klosser, 6000 for klosser og skiver Endret 17. september 2023 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 1 minute ago, ProphetSe7en said: På min bil (transit connect) kostet det 2600 for å bytte klosser, 6000 for klosser og skiver Gjør jobben selv. Bremseklosser koster ca 500 kroner. Ganske godt timesbetalt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Håndbrekklosser er pittelitt mer omfattende enn skiveklossene, men ikke veldig mye. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 kremt skrev (2 minutter siden): Gjør jobben selv. Bremseklosser koster ca 500 kroner. Ganske godt timesbetalt. Så det sist når skivene måtte av med vinkelsliper 😅 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Kommer vel an på om handbrekket har egne sko eller om de går på samme som bremsene. Er litt forskjellige patenter. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 sedsberg skrev (4 minutter siden): Kommer vel an på om handbrekket har egne sko eller om de går på samme som bremsene. Er litt forskjellige patenter. Sjekket i forkant og det ser ut som 2009 Lancer har standard trommel inne i bremseskivene. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Da tror jeg problemet er selve mekanismen og ikke klosser og skiver. Hadde samme på en BMW. Der var hele mekanismen ødelagt av rust. Og selv om man gjorde rent og smørte opp så holdt det ikke lenge siden coating på delene var borte. Endret 17. september 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 sedsberg skrev (20 minutter siden): Da tror jeg problemet er selve mekanismen og ikke klosser og skiver. Hadde samme på en BMW. Der var hele mekanismen ødelagt av rust. Og selv om man gjorde rent og smørte opp så holdt det ikke lenge siden coating på delene var borte. Mye mulig det er en av de fjærene (17, 20 eller 22) som har rustet og knukket av. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 47 minutes ago, ProphetSe7en said: Så det sist når skivene måtte av med vinkelsliper 😅 Dårlig vedlikeholdt isåfall. Tar man av dette en gang hvert andre år omtrent og pusser, smører vil man sjelden ha problemer med det. Som alltid så koster det litt å gi beng i det man eier. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 4 minutes ago, Gavekort said: Mye mulig det er en av de fjærene (17, 20 eller 22) som har rustet og knukket av. En klassiker er selve mekanismen som wiren er festet i og som sprer ut skoene. Når denne blir trå vil ikke skoene gå tilbake. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 kremt skrev (1 time siden): Gjør jobben selv. Bremseklosser koster ca 500 kroner. Ganske godt timesbetalt. Det er for en aksel. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Ja det er klart. Og bremseklosser bak er mye billigere enn de foran siden de er så mye mindre (for de fleste biler hvertfall) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 Men hvis det er handbrekket som er problemet så vil det ikke hjelpe en dritt å bytte bremseklosser. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) 6 minutes ago, kremt said: Ja det er klart. Og bremseklosser bak er mye billigere enn de foran siden de er så mye mindre (for de fleste biler hvertfall) Aldri sett at det er mye billigere bak. Kanskje et noen få tiere mindre, om noe. For min egen bil byttet jeg foran nå nylig for 320 for alle fire. Klosser til bakaksel koster 290 samme sted. Kan ikke huske å ha betalt vesentlig mer for andre biler jeg har hatt heller. Endret 17. september 2023 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå