espentan Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg hadde en ledig time igår og bestemte meg for å pelle av IHS'en på P4 prosessoren min. Jeg leste et sted at dette kunne resultere i ett par grader lavere temperatur, og det gjorde det - i mitt tilfelle hele 4 grader lavere under full load! Mulig at CPU'en min var et ekstremt tilfelle, men det virker som dette absolutt er noe å vurdere dersom du vil at ting skal være så kjølig som mulig. De fleste av dere visste vel dette fra før, men jeg tenkte mine erfaringer kunne komme andre til nytte Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Du mener den metallplata som er over kjernen? Edit: Fire grader må ha vært deilig å få av så liten forbedring. Gid det alltid var like enkelt å senke tempen på CPU.. :-) Endret 17. januar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Har tenkt litt på å fjerne den selv, men har hvert litt usikker på om det burde gjørs med luftkjøling? tenker da på om det blir bra kontakt ettersom CPU blir lavere... Har da planslibt CPU, og tjente ett par grader på det. Vil gjerne tjene ett par til NB! De som har Failed EE CPU'er må IKKE gjøre det! altså M0 CPU'er! Endret 17. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Vil bare legge til en VELDIG vikit ting: HAR DU EN M0 CPU(2.8, 2.4 eller 3.2EE) SÅ IKKE FJERN IHS!!! DA ENDER DU BARE OPP MED ØDELAGT CPU 4c var vel normal forbedring.. har sett folk som har merka mer.. Gef: etter som jeg har lest, så har det ikke noe å si hvilken kjøling du bruker.. Er mange med luftkjøling som har fjerna den.. Lenke til kommentar
bb^ Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan vet jeg om jeg har en MO cpu? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Enten står det på toppen av CPU, ellers står det på pakken. Lenke til kommentar
dp Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 er ikke p4 coren VELDIG "crispy" uten den? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Er vel ikke sprøere enn en Athlon-core. Det skal _mye_ til for å knuse en P4 med IHS, men uten er det ganske lett. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan vet jeg om jeg har en MO cpu? Last ned CPU-Z, der står det om du har D1 eller M0...men siden du har en 2.6c så er det D1, 2.6c er ikke kommet med M0 enda. Lenke til kommentar
bb^ Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 okei.. Hva er forskjellen ytelsesmessig da? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 okei.. Hva er forskjellen ytelsesmessig da? En D1 CPU og en M0 CPU yter det samme, bare de fleste M0 CPU'er klokker bedre enn D1 CPU'er, sånn gjennomsnittlig fant ett bilde av en 3.0GHz, der IHS er fjernet, gå inn på denne linken: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...9753#post329753 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå