Gå til innhold

hva utgjør 1 % i penger?

Gjest 89632...b97

Anbefalte innlegg

Gjest 89632...b97

Hva utgjør 1% i forskjell per år?

F.eks når man får tilbud om 200.000 i refinansiering på 14,7 % og annen 15,8%

4 år nedbetalingsplan. 

Anonymous poster hash: 89632...b97

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 89632...b97
Svein M skrev (14 timer siden):

På denne lånekalkulator Forbrukslån - Lånekalkulator (laanekalkulator.no)

Har jeg funnet disse tallene (4 år nedbetaling, månedlig, annuitetslån):

For 14.7% rente er månedsbeløpet: kr 5536

For 15.7% rente (16.88% effektiv) er månedsbeløpet: kr 5637

For 15.8% rente er månedsbeløpet: kr 5648

fantastisk, den var meget god! 

Kan jeg velge om jeg ønsker serielån eller annuitetslån ved refinansiering?  jeg får iallfall aldri spørsmål det fra bank. Hva anbefales? selv om jeg velger 4 år, så har jeg mål å betale det ned på 9 måneder.

Lenke til kommentar
Gjest 89632...b97 skrev (3 timer siden):

Kan jeg velge om jeg ønsker serielån eller annuitetslån ved refinansiering?  jeg får iallfall aldri spørsmål det fra bank. Hva anbefales? selv om jeg velger 4 år, så har jeg mål å betale det ned på 9 måneder.

Annuitetslån er at en betaler samme beløp hver måned. Serielån er at en betaler ned samme beløp (avdrag) hver måned. Problemet med serielån er at siden det er mest renter i starten så blir det mye å betale da. For de fleste så har en begrenset med penger å betale med hver måned så da passer det best med annuitetslån.

En lenger forklaring her: Serielån: Hva er det og hva er fordelene og ulempene? | Danske Bank

Lenke til kommentar
Gjest 89632...b97 skrev (På 17.9.2023 den 12:55 PM):

Du kan jo spørre, men det er ganske uvanlig for privatpersoner å operere med serielån av praktiske årsaker.

Det er ikke noe spesielt som anbefales. Det som anbefales er å betale ned dyre lån så fort som mulig. Det er enklere å planlegge det med annuitetslån, for da er jo månedsbeløpet likt.

Lenke til kommentar
Gjest 89632...b97 skrev (På 17.9.2023 den 12:55 PM):

Då kan du legge inn fast ekstra innbetaling på lånet sånn at det blir nedbetalt på 9 månader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...