Morromann Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september leticia skrev (På 27.1.2024 den 11:55 AM): Alle de som bruker religion som "kompass" for hvordan samfunnet bør være. Ingen nevnt, ingen glemt... Politikse ideologier er jo en slags moderne form for "religion" det også hvor doktrinene er hellige og overskygger for kritisk tenkegang. Når det blir slikt at alle i et parti må snakke med "en stemme" som om uenighet ikke eksisterer, da er vi inne i landskapet for hvordan sekter opptrer. Om alle har samme mening som lederen uten motforestillinger snakker vi ikke lenger om et politisk parti men en sekt. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Morromann skrev (19 minutter siden): Politikse ideologier er jo en slags moderne form for "religion" det også hvor doktrinene er hellige og overskygger for kritisk tenkegang. Når det blir slikt at alle i et parti må snakke med "en stemme" som om uenighet ikke eksisterer, da er vi inne i landskapet for hvordan sekter opptrer. Om alle har samme mening som lederen uten motforestillinger snakker vi ikke lenger om et politisk parti men en sekt. Ja, siden du tar det opp så er jeg sterkt imot den "kulturen" der hvor partimedlemmene er nødt til å ha samme mening under en avstemming når det er tydelig at de ikke har det. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober Knut Storberget er sykmeldt i fire uker. Snodig hvor syk man blir av å bli avslørt som moralsk suspekt. Hvem betaler sykepengene hans? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Gargantua skrev (17 minutter siden): Knut Storberget er sykmeldt i fire uker. Snodig hvor syk man blir av å bli avslørt som moralsk suspekt. Hvem betaler sykepengene hans? De samme som betaler lønna han allerede får, du og jeg. Når det er sagt, så er det en uting at det sykemeldes. Det kan godt hende han pga sakens natur og kommende utredning ikke burde arbeide i sin stilling inntil saken er ferdig behandlet, men da får man heller gi permisjon med lønn eller lignende. Så vet jeg ikke om statsforvalteren får lønn eller godtgjørelse slik folk i regjeringen får, og at det da rett og slett ikke finnes andre løsnigner enn å sykmelde? Før saken er avklart, så er han å anse for uskyldig, men inntil saken er avklart bør man in slike tilfeller kanskje ikke utføre sitt arbeide.. Endret 18. oktober av Baranladion Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Morromann skrev (På 23.9.2024 den 10:51 AM): Politikse ideologier er jo en slags moderne form for "religion" det også hvor doktrinene er hellige og overskygger for kritisk tenkegang. Når det blir slikt at alle i et parti må snakke med "en stemme" som om uenighet ikke eksisterer, da er vi inne i landskapet for hvordan sekter opptrer. Om alle har samme mening som lederen uten motforestillinger snakker vi ikke lenger om et politisk parti men en sekt. Jeg liker ikke ideologier Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Maskinfører skrev (1 time siden): Jeg liker ikke ideologier Hva synes du om politiske overbevisninger, da? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober frohmage skrev (6 minutter siden): Hva synes du om politiske overbevisninger, da? Aner ikke det spørsmålet ble litt for komplisert for oss uten utdannelse ☹️ tror det heter omformulere ? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Maskinfører skrev (3 timer siden): Aner ikke det spørsmålet ble litt for komplisert for oss uten utdannelse ☹️ tror det heter omformulere ? Uff da, beklager. Kanskje du heller kan si noe om hva du ikke liker med ideologier? 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Gargantua skrev (På 15.9.2023 den 2:25 PM): De siste par årene har det kommet frem ekstremt mange politikere som har jukset til seg penger på fellesskapets regning, stjålet, eller bedrevet innsidehandel. Her er de jeg kommer på i farta: Eva Kristin Hansen Hadia Tajik Ola Borten Moe Bjørnar Moxnes Sindre Finnes og Erna Solberg Ola Petter Flem og Anniken Huitfelt Hege Haukeland Liadal Er det flere som jeg har glemt? Hva er årsaken til at så mange politikere tilsynelatene har så slett moral nå for tiden? Jeg tror de er der for sin egen del mer enn for samfunnet. De er der for egne posisjoner, lønn osv. Når Erna våger å stille som statsministerkandidat enda en gang. Etter å ha en mannekone som Sindre, som kjøpte aksjer på åpenbar insideinformasjon mens han bakte boller på kjøkkenbenken i statsministerboligen....det er avkledd og oppdaget. Erna har også åpenbart visst om det... Men velgerne har glemt det virker det som. Og Økokrim må jo ha hatt bind for øynene under hele "etterforskningen". Endret 19. oktober av DetteErBareMinMening 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober frohmage skrev (6 timer siden): Uff da, beklager. Kanskje du heller kan si noe om hva du ikke liker med ideologier? Det går bra 😀 feks liker jeg ikke kommunisme (forakter det) og diverse andre undertrykkende ting er kanskje det som er Ideologi ? kommunisme ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november Sandra Borch ble avslørt og dømt for alvorlig juks med mastergraden sin i i juss i den hensikt å oppnå en tittel hun ikke fortjente. Nå mistenkes hun for å jukse seg inn i samemanntallet også. Denne gangen innrømmer hun ikke noe, men går til frontalangrep på NRK for å våge å granske hennes påstand om at hun er same. Dette har den konsekvensen at jukse-juristen kan være lovbryter ved på ulovlig vis å ha jukset til seg stemmerett i sametingsvalg. Rullebladet til "juristen" ser foreløpig slik ut: 1. Dømt for å ha jukset seg til en mastergrad i juss. Rask innrømmelse ga en mild dom og hun fikk lov til å forsøke å ta graden på ærlig vis. 2. Mistenkt for å ha jukset til seg rettigheter og stemmerett. Motsetter seg etterforskning og forsøker å ramme de som undersøker saken. Det er verdt å nevne at Sandra er en offentlig person og må dermed tåle langt mer personlig granskning enn det vanlige folk må. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå