Aiven Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 (endret) En kompis av meg som har en seilbåt i hagen skulle gjerne hatt en egnet båthenger. Budsjettet er: Så lavt som mulig. Bilde vedlagt av tilsvarende båt (informasjon om båten: J17, svensk båt). Edit: Grunnen til at jeg spør er at ingen av oss vet hva man bør se etter på hengeren, for å få kjølen på plass. Så lurer på om noen har erfaring med lignende båt og henger. Endret 15. september 2023 av Aiven Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hvis man tenker og sjøsette på rampe får du/dere problemer siden det er fåtall ramper som stikker så dyp ned i vannet, man får kjøpt hengere designet for seilbåter med de er dyre, selv har jeg brukt en vanlig svelahenger til og flytte kjølbåter siden de er relativ dype i midten. Er hengeren kun til opplag ville jeg ha laget en selv og brukt en kondemnert campingvogn-ramme som base. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2023 Nautica skrev (4 timer siden): Hvis man tenker og sjøsette på rampe får du/dere problemer siden det er fåtall ramper som stikker så dyp ned i vannet, man får kjøpt hengere designet for seilbåter med de er dyre, selv har jeg brukt en vanlig svelahenger til og flytte kjølbåter siden de er relativ dype i midten. Er hengeren kun til opplag ville jeg ha laget en selv og brukt en kondemnert campingvogn-ramme som base. Takk for bra svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå