xlarge Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Dette var nytt for meg, men kjøperen av noe jeg la ut på internet ville bruke det. Da fikk jeg en lenke som jeg skulle følge videre og ganske riktig det beløpet jeg skulle ha ble vist, men så ble fortsettelsen skummel. Først måtte jeg oppgi navn og adresse selvfølgelig og deretter visakort som pengene skulle inn på - med kontrollkode. Men da de også ba om personnummer avbrøt jeg handelen. Det har aldri før vært nødvendig med både kort og personnummer ved mine flere tusen salg. Dette luftet vondt og virket som ren svindel. Andres erfaringer? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Åpenbart svindel og godt kjent - hvorfor skulle noen be om kortet ditt for å sende deg penger? - Holder fint med et kontonr. (Og helthjem har ingen betalingstjeneste så vidt jeg vet) Har du allerede oppgitt kortnummer og kontrollkode ville jeg sperret kortet. 4 Lenke til kommentar
xlarge Skrevet 14. september 2023 Forfatter Del Skrevet 14. september 2023 Kortet er sperret. For øvrig bruker jo Klarna å be om kort og kode når de refunderer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 ALDRI trykk på linker i tekstmeldinger, og om det finnes alternativer, ikke trykk på de i e-poster heller, med mindre du nettopp ba om å få en link, til f.eks. å resette passord. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Jeg syns vel de fleste sånne helt hjem eller fiks ferdig er mer eller mindre svindel. Laget for at de som setter opp dealen skal profitere på det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå