Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor er motorbytte ofte negativt?


Lasern1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et motorbytte betyr at store deler av bilen er demontert og satt sammen på nytt. Slanger festet, elektriske tilkoblinger og pakninger åpnes og lukkes, etc. Alt dette øker grobunn for korrosjon / irr, lekkasjer, skader etc.

På fabrikken gjøres alt dette på samlebånd av svært erfarne arbeidere som gjøre det flere ganger om dagen, alt sjekkes, smøres, korresjonsbehandles etc. 

 

Det beste er en bil som "bare funker", uten alvorlige reparasjoner. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

I min verden tenker jeg slik.

 

Motorbytte på en bil som har gått 400k = Normalt, og noe du må forvente. Kan være et positivt tegn på at bilen er tatt vare på og at ting blir byttet ut når det skal.

 

Motorbytte på en bil som har gått 150k = Snu i døra, her er det noe merkelig. Bilen har sikkert blitt styggkjørt og det kan være flere tikkende utgiftsbomber som venter.

Lenke til kommentar

Vel i klassiske biler så er det tydeligvis en stor greie at motor, chasis og girkasse matcher.

 

Quote

So what really do we mean by “matching numbers” and what exactly are we all inferring from it?

Having matching numbers means that the original factory build record when the car was delivered, has the chassis number, engine number and gearbox number all the same as on the car. This then seems to be a measure of the cars authenticity.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...