Gazer75 Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Finnest det nokon adapter som kan gi nok straum til HDD? Fattern kjøpte seg ein 2TB USB3 disk og tenkte ikkje på at TV er gammal og har kun USB2. Ville bruke den til å sjå fotoalbum på TV... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 (endret) En "powered" USB3-Hub burde fungere. Man har også f.eks. disse: https://www.ebay.com/itm/302942809730 Endret 14. september 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Hei. USB3.0 skal jo fungere på USB2.0 og USB1.1 da. Eneste som skjer er at du ikke får den hastigheten som USB3.0 tilbyr. Fungerer det ikke? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 (endret) 10 minutes ago, wil said: Hei. USB3.0 skal jo fungere på USB2.0 og USB1.1 da. Eneste som skjer er at du ikke får den hastigheten som USB3.0 tilbyr. Fungerer det ikke? Ikke helt. USB3 er spesifisert til å måtte levere 900mA. USB2 kun 500mA. Så en USB3-disk som trekker over 500mA vil ikke garantert fungere. Mange USB3-disker kommer derfor med en Y-adapter for å kunne kobles til 2 USB-porter eller ekstern USB-strømforsyning. Endret 14. september 2023 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Noen TV-apparater har ofte minst 1 USB-port som gir ekstra mye strøm, så det er verdt å teste de forskjellige Hvis du har minst to USB-porter på TVen så kan kanskje denne fungere greit; https://www.aliexpress.com/item/1005003267938579.html Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Nå håper jeg jo at Trådstarter eller Faren til trådstarter har prøvd og koble til en Strømkabel hvis det fulgte med en sånn. Hvis man har en 2.5 Tommers Ekstern harddisk, så er jeg ikke sikker på om man må ha ekstra strøm. Det var iallefall ikke det på den siste Eksterne harddisken som jeg kjøpte for lenge siden. Det mener jeg og huske at var en 2 TB Seagate. Man trenger heller ikke ekstra strøm på de eksterne kabinettene som jeg har. Ekstra strøm trenger man vel hvis man kjøper sånne store bokser eller. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Som sagt så pleier det å følge med Y-split med harddisker hvis de krever mer enn 500mA. Enten det eller strømforsyning. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 USB3-porter støtter normalt 900 mA, så en USB2 Y-splitter vil derfor gi 1000 mA, som burde være nok i massevis. Fulgte det ikke med en slik, så kan du se mitt forrige innlegg til link for å kjøpe. Kabelen vil fungere fint med både USB2 og USB3. Du må ikke ha USB3-støtte i utstyret som skal bruke disken. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 14. september 2023 Forfatter Del Skrevet 14. september 2023 Takkar for gode svar. Søkte ikkje med rett terminologi tidlegare. Fekk forklart at han måtte ha ein slik kabel med Y splitt som han har på den game eksterne cd-brennaren han har. Den fungerte utan begge, men då med lågare fart. Han skulle sjekke med lokale butikkar. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Butikkene velger som regel å ikke ha slikt utstyr liggende for salg, så vanligvis må dette spesialbestilles. Spør du meg kan man da like godt bare bestille fra AliExpress og spare seg heft og plunder. Power sier f.eks alltid til meg at de skal bestille inn det jeg spør om, men de gjør det aldri. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Så du sier at de skal bestille noe som du vil ha også bestiller de det ikke? Vel. Mest sannsynlig så betyr det at f. eks Power ikke har den varen i sitt sortiment. Hvis de har det på lager, så bestiller de det. Alt kan bestilles hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 14. september 2023 Forfatter Del Skrevet 14. september 2023 https://www.elkjop.no/product/tjenester-og-tilbehor/kabler-og-kontakter/usb-kabel/usb-30-dual-power-superspeed-kabel-svart/484840 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 (endret) Skal ikke generalisere og si at dette generelt er noe som skjer ofte for alle. Kan godt være at den butikken jeg brukte var drevet dårlig for det jeg ville ha var alltid rimelig standard produkter som alle butikker lett burde få tak i. Endret 23. oktober 2023 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå