Gå til innhold

iPhone 15-tråden


Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Har testet iPhone 15 Pro i butikk, og ved zoom, så glitcher det? Altså at videoen "hopper"? Det virker som at når man zoomer ut maks, så skifter kamera til  telekamera.

Men skal det virkelig merkes så betydelig? Er redd for å kjøpe iPhone 15 Pro etter dette, og ifølge Apple så skal det være slik?

Er det noen innstillinger på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det merkes litt når du hopper i mellom de 3 ulike linsene ja. Det er nesten umulig å bli kvitt så lenge de ikke bytter til en faktisk zoom-linse. Apple er en av de flinkeste på det å matche fargene og vinkelen mest mulig, og gjør litt triksing i software for å få overgangen mykere. Men siden det er 3 fysisk forskjellige kameraer med ulike plasseringer så blir det aldri helt likt. De har i tillegg ulike oppløsninger og slipper inn ulik mengder lys til sensorene. Dette er noe alle produsenter har slitt med lenge.

Hvor nært eller langt unna du fokuserer, hvor kjapt du bytter mellom de, og hvor lyst det er ute vil også påvirke hvor "smooth" overgangen blir.

Det er en utfordring for alle, og de jobber med å gjøre det bedre, men det blir nok aldri perfekt

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg har nå kjøpt iPhone 15 Pro, og herregud så skuffet jeg er.

Jeg har nå brukt 15min på å ta et par bilder av min forrige iPhone jeg skal legge ut for salg.

Kamera vil jo ikke fokusere, og bildet er bare blurry?! Selv om jeg holder inne på objektet slik at den skal låse fokuset, så er det til ingen nytte. Når den endelig klarer å fokusere, så fokuserer den på alt annet enn det du vil ta bilde av.

Hva er dette? Kan jo ikke selge slikt. Når man betaler over 10.000kr for en telefon så forventer man faktisk at den klarer å ta bilde. 

IMG_5740.thumb.png.71bc06bba77250bd8c1fa099072c50f0.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gamle hadde også bedre macro funksjon så det kan være du må lenger i fra for å oppnå fokus. Så ikke veldig nære ut. En annen ting er at det er bedre å bruke linsen sin "zoom" og ikke 2.3x. Crop heller om du trenger utsnitt senere

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...