Lami Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Har testet iPhone 15 Pro i butikk, og ved zoom, så glitcher det? Altså at videoen "hopper"? Det virker som at når man zoomer ut maks, så skifter kamera til telekamera. Men skal det virkelig merkes så betydelig? Er redd for å kjøpe iPhone 15 Pro etter dette, og ifølge Apple så skal det være slik? Er det noen innstillinger på det? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Det merkes litt når du hopper i mellom de 3 ulike linsene ja. Det er nesten umulig å bli kvitt så lenge de ikke bytter til en faktisk zoom-linse. Apple er en av de flinkeste på det å matche fargene og vinkelen mest mulig, og gjør litt triksing i software for å få overgangen mykere. Men siden det er 3 fysisk forskjellige kameraer med ulike plasseringer så blir det aldri helt likt. De har i tillegg ulike oppløsninger og slipper inn ulik mengder lys til sensorene. Dette er noe alle produsenter har slitt med lenge. Hvor nært eller langt unna du fokuserer, hvor kjapt du bytter mellom de, og hvor lyst det er ute vil også påvirke hvor "smooth" overgangen blir. Det er en utfordring for alle, og de jobber med å gjøre det bedre, men det blir nok aldri perfekt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli Takk for svar. Jeg har nå kjøpt iPhone 15 Pro, og herregud så skuffet jeg er. Jeg har nå brukt 15min på å ta et par bilder av min forrige iPhone jeg skal legge ut for salg. Kamera vil jo ikke fokusere, og bildet er bare blurry?! Selv om jeg holder inne på objektet slik at den skal låse fokuset, så er det til ingen nytte. Når den endelig klarer å fokusere, så fokuserer den på alt annet enn det du vil ta bilde av. Hva er dette? Kan jo ikke selge slikt. Når man betaler over 10.000kr for en telefon så forventer man faktisk at den klarer å ta bilde. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli Mulig du setter fokus på selve refleksjonen om du prøver å fokusere mitt på den blanke skjermen. Veldig typisk for alle kamera. Litt som å prøve å fokusere på et speil. Den fokuserer,men kun på refleksjonen. Du må fokusere på rammen, aka kanten på telefonen. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli De gamle hadde også bedre macro funksjon så det kan være du må lenger i fra for å oppnå fokus. Så ikke veldig nære ut. En annen ting er at det er bedre å bruke linsen sin "zoom" og ikke 2.3x. Crop heller om du trenger utsnitt senere Lenke til kommentar
bbios Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september Bare nysgjerrig , men de som har hatt iphone 15pro nå i 1 års tid. Kordan er batteriprosenten nå? Og har batteriet holdt seg stabil? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september (endret) 96%, 324 sykluser. Kunne vært verre om jeg ikke brukte den grensen på 80% tror jeg. Hadde vært fornøyd med 2% mer. Synes batteriet er helt ok, men jeg har også "elendige" ladevaner. Mye magsafe, står som oftest på lading så ligger på rundt 80% hele dagen. Av og til helt tomt. Skal oppgradere til 16 Pro. Skal visstnok ha bedre batteritid, men om det er 0.01% eller 10% bedre sier jo ikke Apple noe om. Viktigste er at det ikke er dårligere batteritid. Endret 11. september av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september bbios skrev (17 minutter siden): Bare nysgjerrig , men de som har hatt iphone 15pro nå i 1 års tid. Kordan er batteriprosenten nå? Og har batteriet holdt seg stabil? 15 Pro Max. 100% 166 sykluser. Så kan ikke klage Har satt ladegrense på 80% da jeg aldri er i nærheten av å bruke hele batteriet på en dag uansett, og klasker den på magsafe laderen når jeg legger meg hver kveld. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september Takker Må si, ikke helt fornøyd med 15pro kontra 13proen.. 89%igjen på 353 sykluser.. ikke endret noe på ladevaner fra 13pro, som fortsatt er i bruk av noen andre og den har 87%. Lenke til kommentar
Teria Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september iPhone 15 pro, kjøpt i desember. Allerede i januar eller februar var batterihelsen nede på 99%. Nå er den fortsatt på 99% med 149 sykluser. Ble litt overrasket da min forrige mobil fortsatt hadde 100% batterihelse etter over et års bruk (iPhone 14) med samme laderutiner. Jeg har ikke på optimalisert lading, lader mest med magsafe og litt med apples 20w lader. Ladder som regel helt fullt, men noen ganger innimellom til 50%, 80% osv etter behov. Hadde trodd at en pro hadde bedre batteritid enn iPhone 14, men den har ca samme: lader når det har gått litt over ett døgn siden sist lading. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september iPhone 15 Pro, mottatt i oktober. 479 ladesykluser. 92%. Mener jeg var på omtrent samme syklustall på 14 Pro, men at batterihelsen var 87%. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 14. september Del Skrevet 14. september iPhone 15 pro max kjøpt i slutten av oktober 2023 lada både med qi, MagSafe, 20w Apple adapter og billader Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september (endret) Da er iOS 18, iPadOS 18 og MacOS Sequoia installert! Mye gode nyheter på plass, men en av de beste er at nå har norsk tastatur endelig fått predictive text/ordforslag på iPhone. Så da tror jeg at jeg legger SwiftKey på hylla en stund og tester Apple-tastaturet en stund. Endret 17. september av Comma Chameleon Typo Lenke til kommentar
Teria Skrevet 18. september Del Skrevet 18. september Comma Chameleon skrev (På 17.9.2024 den 7:52 AM): Da er iOS 18, iPadOS 18 og MacOS Sequoia installert! Mye gode nyheter på plass, men en av de beste er at nå har norsk tastatur endelig fått predictive text/ordforslag på iPhone. Så da tror jeg at jeg legger SwiftKey på hylla en stund og tester Apple-tastaturet en stund. Min ville at jeg skulle ha norsk og dansk som standard av en eller annen grunn. 😅 Har rcs kommet til alle operatører nå og hvordan vet jeg om jeg sender rcs til android eller ikke? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september 16 hours ago, Teria said: Min ville at jeg skulle ha norsk og dansk som standard av en eller annen grunn. 😅 Har rcs kommet til alle operatører nå og hvordan vet jeg om jeg sender rcs til android eller ikke? Hva er forskjellen? RCS har ikke kommet til iOS 18 for Norge enda. Er uvisst når det kommer. Men når det kommer, så vil det være en toggle du skrur på inne på Innstillinger -> Apper -> Meldinger. 1 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september atwater skrev (2 timer siden): RCS har ikke kommet til iOS 18 for Norge enda. Er uvisst når det kommer. Men når det kommer, så vil det være en toggle du skrur på inne på Innstillinger -> Apper -> Meldinger. Det krever samarbeid mellom de tre operatørene her til lands samt Apple, så regner med det kommer noe nyheter fra operatørene etter hvert når støtten kommer. Før sommeren sa de at de nok visste mer etter sommerferien, men det har vært tyst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå