Gå til innhold

Hva har skjedd hos ProISP?


Anbefalte innlegg

Har brukt ProISP en del år, og er fortsatt lettere sjokkskadet etter at de før helga migrerte brukere over på ny løsning.

Eposten min er nede på n'te dag, jeg får masse meldinger og telefoner fra frustrerte folk som ikke får tak i meg, og ProISP er ikke å få tak i på hverken epost eller telefon. Helt utrolig.

Jeg har nå kommet dit at jeg snart må vurdere å bare få flyttet alt over til en annen leverandør, og si takk og hei til ProISP. Dette går bare ikke noe særlig lenger. 

Er det noen andre kunder her inne som har klart å komme ut av dette på en anstendig måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har utsatt å flytte e-posten fra domeneshop til proisp siden 2009 (hvor jeg da har hatt noen webhotell med ikke-kritisk e-post), og på den tiden har Domeneshop en eneste gang hatt en konfigurasjonsendring og 1 eneste gang krevd endring av passord. Har mista tellinga over hvor mange ganger ProISP har dillet med endringer i cpanel etc siden 2009 og jeg er sjeleglad for at jeg aldri flytta e-postdomenet over, for nå er ikke ProISP lenger ProISP, de er One.com som aldri noensinne har vært verdt å betale en eneste krone for.

Hvil i fred, ProISP

Lenke til kommentar

Jeg tar mine tre webhotell ut av ProIsp.

Dette er ekstremt dårlig. Filredigeringsverktøyet ødelegger filer. Jobbe med flere webhotell er umulig for du må logge helt ut av forrige hotell før du går på neste. Kundeservice gjør sikkert en bra jobb med det de rekker over (og noen av problemene som oppsto fikset de greit), men de greier overhode ikke ta det trykket som kommer med ny platform.  

og ProIsp som var så bra da jeg gikk dit i 2011 ....

 

 

Lenke til kommentar

Har vert kunde i 10 år.

Mitt forum gikk total ned etter de har migrert til det nye elendige system de sjekket simpelthen ikke om PHP på ny plattform funket med forum så alt gikk til helvete.

De tok heller ikke backup av databasen før migrering, og var bare et held at jeg bare mistet en uke.
Da jeg så endelig på egen hånd fikk allting opp kan ikke forumet sende aktiverings mail til nye medlemmer, og proisp kan ikke åpne for den php funksjon da den ikke finnes på dere såkalte nye plattform.
Kundeservice er ikke eksisterende og man for AI generert svar når man så for svar etter en måned.


Vil slett ikke ture tenke på hvis man var en virksomhet og mistet data fra alle kundene. , 
Har brukt 2 uker på å få det opp igjen , uten svar fra service.
Sendte dem mail om at jeg krevde mine penge tilbake samt kopi da utrolig nok sendte de faktura ut til folk ret før deres amatøraktige oppdatering .

Utrolig hvis de ikke blir saksøkt etter dette kaos.
Må finne en ny ISP

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ProISP var blant de bedre i Norge, uten tvil. Dette endret seg (nesten på dagen) da de ble kjøpt opp. Før de ble oppkjøpt hadde de en TrustPilot oversikt på fremsiden som viste hvor mange fornøyde kunder de hadde (og det var mange). De hadde vel en TrustScore på over 5. Etter oppkjøpet har det bare gått en vei, og nå er hele TrustPilot oversikten vekke. Nå ligger TrustScoren på 2.1.

Bare å se seg etter ny hosting leverandør med en gang. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Hvorfor er de fleste nye og oppgraderte systemer skjemmet av så mange feil, bugs, dårlig brukervennlighet og behov for triks og fix ?
Dette gjelder både fra store og små leverandører og eksemplene på drepende konverteringsproblemer er mange.
Er det bare introverte datanerder som tester og kvalitetssikrer systemene ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Som en som har jobbet med oppgradering av bedriftsløsninger for hosting da 640 x 480 på 16 farger var vanlig oppløsning på webdesign, så høres dette utrolig amatørmessig ut, og spesielt det å ikke tilby kundesupport for betalende kunder høres helt bak mål ut. Minimum bør det være en VIP-tjeneste med SLA-garanti, så kundene kan ha noe forutsigbarhet.

For vår del var det superviktig å kompilere alt til hostingen ved oppgradering slik at man så alt virket før deployment var aktuelt. Ingenting ble satt i produksjon uten at vi manuelt sjekket at alle kundene sine sider fungerte, og det innebar også kunder med masse custom-greier og ting som var lette å rote til om en ikke var nøye. Kan ikke huske at vi fikk en eneste klage på at noe ikke fungerte, men vi var neppe av de billigste heller, da dette var i Internetts barndom og websider var nytt og spennende. ProISP har nok skjært ned til beinet for å gjøre ting billigst mulig. Et par websøk påstår at scoren nå er litt høyere, men ikke mye. Storhetstiden er definitivt forbi.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg har i alle år vært stor tilhenger av å ha full kontroll selv, og drifter derfor kun egne servere, enten eid eller leid. Backup, kriseplaner og redudans er nøkkelpunkter som må følges slavisk. Skal større endinger utføres, kopieres hele systemet som skal endres over til ett annet sted, testing utføres, før det kjøres for fullt ut i produksjon. 

Men, dette koster penger, og det krever kunnskap og erfaring. Jeg forstår godt at "Ola Nordmann" ofte bare skal ha en enkel nettside og enkel epost, som fungerer. Og da går man jo gjerne for det billigste man finner ved å søke, desverre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...