Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjenner på ensomhet i forholdet


Gjest c159d...df6

Anbefalte innlegg

Gjest c159d...df6
Gjest ff30c...459 skrev (1 time siden):

Det er bedre å våkne opp alene, og vite at man er alene. I stedet for å våkne opp sammen med noen, men likevel føle seg ensom. 

Detter har i alle fall jeg hørt en eller annen plass. Hvis du ikke følger på noen som helst "glede" ved å bli i ett forhold, så kan man selvfølgelig lure på hva du egentlig holder på med der fremdeles? 

Anonymous poster hash: ff30c...459

Nettopp, det er mye sannhet i det. Nå føler jeg heldigvis mye glede i ekteskapet mitt også og kanskje derfor blir det ekstra vondt de gangene det er noe spesiellt.

Anonymous poster hash: c159d...df6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig meningsløst å spørre om råd omkring slikt som dette på et diskusjonsforum siden du bare opplyser om ditt perspektiv på denne saken, og siden det i praksis er umulig for deg å formidle nok informasjon til at vi andre fullstendig kan sette oss inn i dine følelser og tanker omkring noe som er så komplekst. Særlig uten at vi vet noe om hans perspektiv og tanker omkring dette. De fleste mennesker lyver ubevisst til seg selv om seg selv, så vi kan over hodet ikke vite med sikkerhet om det du skriver er sannt eller hele sannheten heller...

MEN: Jeg sitter litt med følelsen av at det at han ikke engasjerer seg mer i deg og dine behov, ikke kan tolkes på særlig andre måter enn at han ikke bryr seg nok om deg og ditt og dine følelser og behov. At han ikke tar deg med for å treffe kollegaene hans føler jeg tyder på at han ikke er stolt av deg som partner og ikke vil vise deg frem, som igjen tyder på at han ikke fortjener deg! At det ikke gjør ham noe å være med deg i tilsvarende situasjoner svekker ikke den følelsen siden det da er DU som viser frem ham.

Ellers vil jeg si at ALT av svar du får her er noe du må tenke ekstremt nøye over og så objektivt som over hodet mulig om kan stemme eller ikke basert på forbeholdene jeg skrev innledningsvis. Det innebærer også at du må være selvkritisk innenfor rimelighetens grenser og vurdere om det er perspektiver og saker du ikke har fortalt her som kan spille inn.

Lenke til kommentar
Gjest 617f0...b7b

Finn ut hva du vil ha ut et forhold.. Det er viktigst. Og handle deretter

Mange er fornøyde med vennskapelige forhold, det fører med komfort i økonomisk situasjoner, og man har som oftest noen å dele tanker med. Kanskje ikke det mest givende forholdet.. Men ja.

Andre vil ha euforiske forhold, hvor alt er spennende og man kjenner at dette er rett på alle måter hele tiden. Vanskeligere å komme over garantert, men det er lov å "drømme"

The list goes on and on..

Som skrevet må du bare finne ut hva du vil ha av et forhold.
Er ikke noe galt i ta seg til takke med forhold, samtidig som det er galt for mange andre.

Alt i alt må en være klar over konsekvensen, og forhåpentligvis har man nok selvinnsikt til å vite hva som er realistisk, og hva som er drøm.

 

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 617f0...b7b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...